۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱

بیرانوند: در پرسپولیس می‌مانم؛ اوسمار برنمی‌گردد

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس گفت: به نظرم کار تمام شده و اوسمار با یک تیم تایلندی قرارداد بسته است.
کد خبر: ۱۲۷۷۵۵
بیرانوند: در پرسپولیس می‌مانم/ اوسمار برنمی‌گردد

به گزارش"فوتبال آزادگان"، علیرضا بیرانوند پس از تساوی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان اظهار داشت: به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. خدا را شکر به‌عنوان تیم اول صعود کردیم. ممنون از هواداران که آمدند و ما را حمایت کردند. بازی خوبی انجام دادیم و بچه‌ها واقعاً بانظم بودند. نیمه اول اتفاقاتی افتاد و چند موقعیت به ازبکستان دادیم. به نظرم به خاطر این بود که چمن را آب نداده بودند و کمی دفع توپ سخت بود. به هر حال تبریک می‌گویم به عنوان تیم اول به قرعه‌کشی رفتیم و این خیلی مهم بود. ازبکستان از پایه قوی است. تیم امید این کشور در فینال جام ملت‌ها با ژاپن بازی داشت. ازبکستان در جام ملت‌ها با استرالیا یک - یک مساوی کرد و در پنالتی به قطر باخت. ازبک‌ها تیم فوق‌العاده‌ای هستند و بازیکنان باکیفیتی دارند. دو بازیکن ازبکستان در لیگ ایران هستند و کیفیت لیگ ایران را بالا بردند. بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند و منتظر قرعه‌کشی می‌مانند.

وی در مورد ناهماهنگی او با شجاع خلیل‌زاده در یک صحنه در نیمه دوم گفت: در آن صحنه من دوست نداشتم توپ به کرنر برود و به نظرم بازیکن ازبکستان بازی خوانی کرد و خدا را شکر به خیر گذشت.

دروازه‌بان تیم ملی درباره شعار برخی هواداران علیه بازیکنان در پایان بازی و ناراحتی او تصریح کرد: من چیزی نشنیدم. من فقط دیدم بچه‌ها در حال تشکر از مردم بودند. به نظرم اگر اتفاقی هم افتاده به خاطر کیفیت بالای بچه‌هاست که توقعات بالا رفته. ما یک بازی با هنگ‌کنگ داشتیم که خیلی اذیت شدیم. نزدیک به 40 ساعت در پرواز بودیم و یک برنامه‌ریزی خیلی بدی بود و بچه‌ها خسته بودند. امیدوارم بهتر باشیم و هواداران را خوشحال کنیم؛ فکر می‌کنم در چهار پنج دقیقه آخر عصبی شدند. تا قبل از آن سرتر بودیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی در لحظات آخر فهمیدیم ازبکستان دنبال ضد حمله است و ما می‌دانستیم این بازی خیلی مهم است. این بازی برای ما خیلی مهم بود و شاید هواداران این را نمی‌دانستند.

بیرانوند در واکنش به اینکه گفته می‌شود بندی در قراردادش وجود دارد که می‌تواند در صورت عدم دریافت مطالباتش قرارداد خود را فسخ کند، توضیح داد: هیچ بندی در قراردادم نیست. من هم مثل تمام بازیکنان، وقتی آنها پول گرفتند من هم پول گرفتم. اصلاً‌ هیچ فشاری هم به باشگاه نیاوردم و تماسی نگرفتم. من هم مثل تمام بازیکنان بودم و تمام تلاشم را کردم و خدا را شکر تیم هم قهرمان شد. یک سال قرارداد دارم و می‌مانم. من می‌مانم و می‌دانم باشگاه شرایط سختی برای انتخاب سرمربی دارد. من که قرارداد دارم،‌ نزدیک به 10 بازیکن پرسپولیس قرارداد ندارند و باید با آنها صحبت کنند. چون می‌دانم کار سختی دارند نمی‌توانم مسئولان باشگاه را تحت فشار بگذارم و اوضاع تیم را خراب کنم. من قرارداد دارم و می‌مانم.

وی در مورد اوسمار نیز گفت: من یک پیام به او دادم و گفتم که نگران‌مان کردی، او گفت خیلی سخت است که برگردد. این چیزی است که به من گفت. امروز هم یکی از اعضای هیئت مدیره گفت که دو سه روز دیگر وقت می‌دهند، ولی به نظرم کار تمام شده و اوسمار با یک تیم تایلندی قرارداد بسته است.

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که جانشین اوسمار بهتر است داخلی باشد یا خارجی،‌ تصریح کرد: من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و نمی‌توانم از الان چیزی بگویم؛ فقط سال قبل یک کاری انجام دادم که تحت حمایت هواداران بود و خدا را شکر با قهرمانی هم تمام شد. در کل الان باشگاه باید تصمیم بگیرد،‌ چون این تیم قهرمان شده و باید بازیکنان خوبی جذب شود. هر چه زودتر باید این اتفاق بیفتد و یک مربی بیاورند که بگوید چه بازیکنانی را می‌خواهد و نمی‌خواهد. زودتر باید این اتفاق بیفتد تا سال دیگر در آسیا بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

بیرانوند در مورد احتمال بازگشت گل‌محمدی نیز گفت: گل‌محمدی تاج سر ما و پرسپولیسی‌ها است. مطمئن باشید اگر تیم قهرمان شد برای گل محمدی بود؛ به خاطر اینکه تا نیم‌فصل با ما بود و ما همان سبک را جلو رفتیم. مطمئنم سهم بزرگی در قهرمانی ما داشت و افتخار بزرگی است که هر تیمی گل‌محمدی را داشته باشد.