۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
رجبی موثرتر از کعبی و عباسی؛

سه بازیکن مشترکا برترین مدافع گلزن لیگ یک شدند

عنوان برترین مدافع گلزن لیگ دسته اول کشور مشترکا به سه بازیکن تعلق گرفت‌.
کد خبر: ۱۲۷۷۷۱

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ در پایان فصل ۰۳-۰۲ لیگ دسته اول کشور؛ داوود رجبی (تیم فجرسپاسی)، امین کعبی (تیم‌ نفت مسجدسلیمان) و آرام عباسی (مدافع فجرسپاسی) با ۵ گل زده مشترکا عنوان برترین مدافع گلزن رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

آمار و عملکرد داوود رجبی در فصلی که گذشت او را کاملا از دو مدافع گلزن و همچنین مدافعان دیگر متمایز کرده چرا که او علاوه بر ۵ گل زده، ۱۱ پاس گل را به نام خود ثبت کرده است تا بیشترین تاثیرگذاری را در بین بازیکنان فجرسپاسی داشته باشد و به عنوان یکی از برترین پاسورهای لیگ یک لقب بگیرد.

هر چند ۵۰ گل زده جلوی نام فجرسپاسی در جدول مسابقات به ثبت رسیده اما ۳ گل آن مربوط به بازی برگزار نشده استقلال ملاثانی است که با حکم کمیته انضباطی به مجموع گل زده این تیم اضافه شده است.‌ از این رو از ۴۷ گل زده فجرسپاسی، ۱۶ گل آن با تاثیر مستقیم داوود رجبی به ثمر رسیده است.

به لحاظ امتیازی رجبی در مجموع دیدارهایی که برای فجرسپاسی گلزنی کرد و منجر به کسب سه امتیاز برای تیمش شد، ۳۸ امتیاز برای تیم شیرازی بدست آمد. به عبارت دیگر او بر روی بیش از نیمی از امتیازات تیمش تاثیر مستقیم داشته است.

در ارتباط با تعداد پاس گل‌های دو مدافع گلزن دیگر لیگ اینکه امین کعبی و آرام عباسی به ترتیب سه و دو پاس گل به هم تیمی‌های خود ارسال کردند.