۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
تا ۲۰ سال دیگر هم VAR به لیگ یک نمی‌آید!

کلانتری: لیگ امسال سخت‌ترین لیگ طی ۵ یا ۶ سال اخیر است

سرمربی نفت مسجدسلیمان معتقد است تا ۲۰ سال آینده نیز VAR در لیگ دسته اول وجود نخواهد داشت چرا که باشگاهی در این لیگ توانایی مالی برای خرید و تجهیز این تکنولوژی را ندارد.
کد خبر: ۱۲۸۹۶۸

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ علی اصغر کلانتری در گفتگو با خبرنگار ما در ارتباط با آخرین شرایط تیم نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: از ۶ مرداد اردوی آماده سازی خود را در بروجن شروع کردیم، هدف از برپایی این اردو این بود که شناخت کافی از بازیکنان داشته باشیم و تمرینات بدنسازی را انجام دهیم.

کلانتری افزود: حدود ۱۰ الی ۱۵ بازیکن از فصل گذشته و اسکلت تیمی را حفظ کردیم و سعی داشتیم با اضافه کردن بازیکنان مورد نیاز تیم شکل خود را بگیرد. ۱۳ روز در بروجن اردو زدیم و دو بازی تدارکاتی هم انجام دادیم.

سرمربی نفت مسجدسلیمان اضافه کرد: در اردوی بروجن ۱۲ الی ۱۳ بازیکن زیر ۲۳ سال مسجدسلیمانی و خوزستانی چه آنهایی که از بیرون آمده بودند و چه از فصل قبل در تیم حضور داشتند را مورد تست و ارزیابی قرار دادیم تا بهترین‌ها را در لیست سهمیه زیر ۲۳ سال‌مان نگه داریم. برنامه ما برای لیست سهمیه زیر ۲۳ سال‌مان در اختیار داشتن بازیکنان بومی مسجدسلیمانی و خوزستانی است تا بتوانیم در آینده از وجود آنها استفاده کنیم.

وی در ارتباط با قرعه کشی فصل جدید لیگ دسته اول بیان داشت: اینکه قرعه ما به چه شکلی باشد برای ما تفاوتی ندارد چون دیگر اسم قرعه رویش است و بستگی به شانس دارد، الان هم قرعه ما طوری افتاده است که باید در بازی نخست میزبان تیم مس شهربابک است که از کادرفنی خوب و مجربی بهره می‌برد. برای اینکه زحمات دو اردوی و تمرینات پیش فصل‌مان نتیجه بخش باشد باید بازی اول را با برد پشت سر بگذاریم.

کلانتری ادامه داد: پس از بازی با مس دو بازی پشت سر هم بیرون از خانه برابر شهرداری نوشهر و پارس جم داریم که باید در این بازی‌ها سربلند و موفق باشیم.

او یادآور شد: ما اردوی دوم‌مان که در تهران برگزار شد حدود یک هفته در وضعیت شدید بدنسازی بودیم و هر چند می‌توانستیم بازی دوستانه سبک‌تری در نظر بگیریم ولی با صلاحدیدی که داشتیم دو بازی تدارکاتی سنگین در این اردو با تیم صنعت نفت برگزار کردیم و بهره زیادی از این دو بازی بردیم، در کل هر دو اردو برای ما مهم و حائز اهمیت بود.

سرمربی نفت مسجدسلیمان در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کند لیگ امسال سخت و یا آسان باشد گفت: لیگ یک امسال سخت‌ترین لیگ حداقل طی ۵ یا ۶ گذشته است، دلیل سختی آن هم حضور تیم‌هایی مثل صنعت نفت، پیکان و مدعیان جا مانده‌‌ای از فصل قبل مثل نفت مسحدسلیمان، فجرسپاسی و همچنین تیم‌هایی مثل سایپا، پارس جنوبی و... که برای صعود برنامه ریزی کردند؛ است. حداقل ۹ یا ۱۰ تیم مدعی صعود هستند و تا روزهای پایانی لیگ رقابت نزدیک و تنگاتنگ برای صعود ادامه خواهد داشت و در نهایت تیمی که با تجربه عمل کند و صبر و حوصله بیشتری به خرج دهد و حواشی کمتری داشته باشد می‌تواند موفق باشد.

کلانتری در واکنش به موضوع عدم استفاده VAR در لیگ دسته اول اظهار داشت: وجود VAR و استفاده از آن در لیگ ما غنمیت است چرا که همیشه ما از فوتبال دنیا عقب هستیم، به نظرم باشگاه‌های لیگ برتری که هزینه‌های زیادی می‌کنند هزینه قرارداد یک بازیکن‌شان را برای تهیه تجهیزات این تکنولوژی و استادیوم‌های خانگی‌شان اختصاص دهند، در ارتباط با لیگ دسته اول نیز فکر نکنم تا ۲۰ سال آینده چیزی به نام VAR در این لیگ وجود داشته باشد و باشگاهی هم در این لیگ توانایی مالی برای خرید و تجهیز به این تکنولوژی را ندارد چرا که باشگاه‌های دسته اولی در تامین بودجه سالیانه خود مانده‌اند و می بینید که هر سال هم یک سری باشگاه‌ها هزینه زیادی نمی‌کنند و تنها دلخوشی آنها این است که سهمیه تیم‌شان را حفظ کنند و بعد هم خداحافظ!

وی در مورد روند نقل و انتقالات تیمش نیز گفت: تعداد ۲۳ بازیکن بزرگسال و زیر ۲۳ سال که ۹۹ درصدشان بومی و اهل استان خوزستان هستند را از فصل پیش را در تیم حفظ کردیم و مابقی بازیکنانی را هم که اضافه کردیم در پست‌هایی بود که احتیاج داشتیم بازی یک سری از آنها را دیده بودیم و یک سری نیز شاگردان خودم بودند، این بازیکنان را به خدمت گرفتیم تا تیم قدرتمندی را بسازیم. جزء و عامل موفقیت یک تیم تنها بازیکن و کادرفنی نیست و باید در این مسیر مدیریت کلان و باشگاه، اعضای کادر اجرایی و پزشکی، هواداران و مسئولان استانی باید بسیج شده و کنار تیم باشند تا به امید خدا موفقیت‌های خوبی به دست بیاید.


او افزود: آخرین اطلاعاتی که داریم متاسفانه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه به دلیل بدهی‌های دوران لیگ برتر بسته است ولی مجموعه استان و مسئولین شهری مسجدسلیمان و باشگاه در حال پیگیری هستند که در هفته پیش رو این مشکل را برطرف کنند. اگر این مانع رفع نشود تیم ضربه سنگینی می‌خورد و مشکل بزرگی برای تیم پیش می‌آید ما هم منتظر هستیم تا پنجره باز شود تا بتوانیم قرارداد بازیکنان را ثبت کنیم.