۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
لذت بخش اما دردسرساز؛

خروجی سبک خاص پیروز؛ بُردهای اقتصادی و سقوط!

تیم فوتبال فجرسپاسی پس از شکست برابر پیکان با از دست دادن صدر جدول به رتبه سوم سقوط کرد.
کد خبر: ۱۲۹۶۷۴

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ فجرسپاسی در دو فصل اخیر با هدایت مهدی رجب‌زاده علاوه بر اینکه فوتبال چشم نواز و سرشار از تاکنیک های مختلف را در رقابت‌های لیگ دسته اول ارائه داد، تا هفته‌های پایانی در جمع مدعیان قرار گرفت و علارغم شایستگی‌‌های تمام در دو فصل متوالی نتوانست راهی لیگ برتر شود.

در شرایطی که همگان تصور داشتند که باشگاه فجر برای سومین سال متوالی قرارداد رجب‌زاده را که در دو فصل متوالی نتوانست شیرازی‌ها را به لیگ برتر بازگرداند تمدید کند، اما این باشگاه تصمیم گرفت تا تغییراتی را در راس کادرفنی خود ایجاد کند تا شاید تغییر ایجاد شده شوک مثبتی را به تیم وارد کند.

با وجود اینکه پیروز قربانی در عرصه مربیگری تجربه زیاد و عملکرد مطلوبی را نداشته و مهم‌تر اینکه دستاورد چشم‌گیری را بدست نیاورده اما در کمال تعجب و ناباوری باشگاه فجرسپاسی وی را به عنوان سرمربی جدید خود برگزید تا در فصل جاری رویای صعود و بازگشت به لیگ برتر را با این مربی محقق سازد.

خروجی سبک خاص پیروز؛ بُردهای اقتصادی و سقوط!

هر چند هنوز ۶ هفته از رقابت‌های لیگ یک گذشته و هفته‌های زیادی تا پایان لیگ باقی مانده اما عملکرد تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی عیار و کیفیت فنی آنها را نشان می‌دهد و همین موضوع یکی از نکات حائز اهمیت برای هفته‌های باقی مانده است.

پیروز قربانی همواره و در هر تیمی که مربیگری کرده از یک سبک خاص سخن گفته و معتقد بوده که تیمش با سبک دلخواه او فوتبال ارائه می‌دهد و به سبکی که تیمش ارائه می‌دهد اعتقاد دارد، او در اظهاراتی که در محافل‌های مختلف داشته به این موضوع هم اذعان داشته که شاید سبکی که تیمش بازی می‌کند نتیجه‌گرا نباشد اما او از اینکه تیمش فوتبال بازی می‌کند لذت می‌برد!

مدل فوتبالی لذت بخش پیروز حالا برای فجری‌ها به عنوان یک تیم مدعی دردساز شده و زنگ خطر را برای آنها پس از کسب پیروزی‌های سخت و اقتصادی و خصوصا بعد از دو شکست متوالی برابر رقبای مستقیم خود به صدا درآورده است.

فجرسپاسی در ۶ هفته ابتدایی ۴ پیروزی با نتیجه یک بر صفر بدست آورده که از ۴ گل به ثمر رسانده تنها یک گل‌ روی کار ترکیبی و تاکتیکی به ثمر رسیده و سه گل دیگر یا از نقطه پنالتی و یا از روی ضربات ایستگاهی وارد دروازه حریفان شده! و نتیجه دو مسابقه برابر رقیبان اصلی در مسیر صعود را که به ترتیب برابر نفت‌آبادان و پیکان تهران بوده واگذار کرده است.

خروجی سبک خاص پیروز؛ بُردهای اقتصادی و سقوط!

فجری‌ها با شکست روز گذشته برابر پیکان صدر جدول را از دست دادند و به رتبه سوم نزول کردند و شاید امروز در صورت پیروزی آریو اسلامشهر برابر شهرداری نوشهر یک رده دیگر در جدول سقوط کرده و در رتبه چهارم جدول قرار بگیرند.
 
این در شرایطی است که با توجه به صعود تنها دو تیم از لیگ یک به لیگ برتر و اذعان مربیان به این موضوع که نیم فصل دوم به لحاظ نتیجه و امتیازگیری به مراتب از نیم فصل نخست سخت‌تر است، از این رو تجربه نشان می‌دهد در لیگ دسته اول تیمی که هدف صعود و قهرمانی دارد باید در کنار ارائه فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند بدنبال نتیجه‌گیری و جمع‌آوری امتیازات به خصوص در نیم فصل نخست باشد، اما گویا فجر روند خلاف واقعیت و تجربه را در پیش گرفته است.

ترند های روز