۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

پورعطار: آینده ای روشن برای فوتبال اراک پیش بینی میکنیم

دی اسپورت: مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران افتتاح آکادمی فوتبال و کانون استعدادیابی باشگاه آلومینیوم را نویدبخش آینده ای روشن برای فوتبال اراک دانست.  
کد خبر: ۳۷۰۱۲

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، مهندس پورعطار مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران، عصر امروز در مراسم افتتاحیه آکادمی فوتبال باشگاه آلومینیوم ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه در باشگاه آلومینیوم شاهد آغاز کار ریشه ای و پایه ای هستیم که در این مسیر بدون شک باشگاه نیازمند به همراهی و همفکری مردم اراک خواهد بود چرا که صاحبان واقعی باشگاه آلومینیوم مردم و بالاخص جوانان هم استانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: می توان گفت ارزش راه اندازی آکادمی فوتبال برای پرورش استعدادهای استان، اگر بیش از صعود تیم های بزرگسال نباشد کمتر از آن هم نیست چرا که در صورتی می توانیم به موفقیت برسیم و در راه موفقیت ثابت قدم باشیم که کار را از پایه پی ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران افزود: بدون شک ثمره نهالی را که امروز باشگاه آلومینیوم تحت عنوان آکادمی فوتبال خواهد کاشت، در آینده خواهیم دید و می توانم بگویم اگر تمام ثمره سرمایه گذاری ایرالکو در ورزش احداث همین آکادمی باشد، از جامه عمل پوشانیدن به رسالت خود راضی و خرسند خواهیم بود.

مهندس پورعطار ادامه داد: اتفاق خوبی که در این بین رخ خواهد داد حضور دو باشگاه معتبر فوتبال اروپا در کنار باشگاه آلومینیوم در این آکادمی خواهد بود که اگر این حضور منجر به حضور تنها چند نفر از استعدادهای فوتبالمان در اروپا شود، ارزش تمامی هزینه های انجام شده را خواهد داشت و نگاه باشگاه نیز به آکادمی نگاه سرمایه گذاری است.

وی یکی از نقیصه های سالهای اخیر فوتبال اراک را نگاه کوتاه مدت و احساسی خواند و افزود: متاسفانه در این سالها همواره شاهد نگاه مقطعی و احساسی به فوتبال بوده ایم و همین مسئله مدیران را از کار پایه ای غافل کرده است اما اکنون به دنبال ساختن پایه ها از طریق احداث آکادمی و همینطور آسیب شناسی برای رویارویی با نقاط ضعف و قوت هستیم.

مدیرعامل شرکت ایرالکو تصریح کرد: البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به حضور گسترده صنایع در اراک نباید توقع پرداختن به امر ورزش و انجام این کارها تنها معطوف به آلومینیوم شود و سایر صنایع نیز می بایست با حمایت بیشتر مسئولین از ورزش، به حضور در این عرصه مهم ترغیب شوند.

مهندس پورعطار خاطرنشان کرد: بدون شک اراک و صنعت آن دو عنصر جدایی ناپذیر هستند و نمی توان آنها را مستقل از یکدیگر دانست و به همین خاطر ایرالکو خود را موظف به انجام رسالتهای اجتماعی در قبال مردم شهر می داند که به همین واسطه تلاش شده است که با وجود مشکلات اقتصادی بسیار، چراغ باشگاه آلومینیوم همچنان روشن بماند تا چشمه امیدی برای جوانان استان باشد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران در پایان افزود: حال که در عرصه ورزش حاضریم می بایست به یاری هم از پایه شروع به ساختن کنیم تا بتوانیم برخلاف بسیاری شهرها که این روزها برای حضور در لیگ برتر به هر رانتی متوسل شده اند روی پاهای خودمان و از کوچه پس کوچه های همین شهر، به لیگ برتر فوتبال برسیم.