۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
تاریخ می گوید:

فرانسه قهرمان یورو 2016 می شود

دی اسپورت:  هرگاه فرانسه بهترین خط حمله یورو را داشته، قهرمان این مسابقات شده است.
کد خبر: ۳۹۳۷۹

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، در مسابقات یورو 84 که تیم ملی فرانسه با مربیگری میشل هیدالگو در رقابت ها شرکت کرد این تیم به اولین تیم تاریخ یورو بدل شد که بیش از 10 گل وارد دروازه رقبا کرده است. فرانسه در این مسابقات در برابر دانمارک (یک بر صفر)، بلژیک (پنج بر صفر)، یوگسلاوی (سه بر دو) پیروز شد و آن گاه در وقت اضافی پرتغال را سه بر دو شکست داد تا به فینال برسد. در دیدار با اسپانیا فرانسه دو بار موفق به گلزنی شد تا تعداد گل های خود از این تورنمنت را به 14 رسانده و قهرمان یورو شود. 16 سال بعد فرانسه با مربیگری روژه لومه پای به مسابقات یورو 2000 گذاشت.

 

در این رقابت ها هم فرانسه خط حمله نیرومند داشت و پس از برد سه بر صفر مقابل دانمارک، دو بر یک جمهوری چک را هم شکست داد. باخت دو بر سه مقابل هلند با بازیکنان ذخیره این تیم کسب شد و آنگاه آبی ها سه برد مشابه دو بر یک در برابر اسپانیا، پرتغال و ایتالیا کسب کردند و برای دومین بار قهرمان یورو شوند. در این تورنمنت هم فرانسه 13 گل زده داشت و یک بار دیگر هم قهرمان بازی ها شد و هم بهترین خط حمله جام را از آن خود کرد. 


حالا پس از گذشت 16 سال فرانسه یک بار دیگر بهترین خط حمله مسابقات را از آن خود کرده است.  این تیم تا قبل از مسابقه نیمه نهایی در 5 دیدار 11 بار  دروازه رقبای خود را باز کرده است. دو گل در برتری دو بر یک مقابل رومانی، دو گل در برد دو بر صفر مقابل آلبانی، دو گل در برد دو بر یک مقابل ایرلند و پنج گل در برد پنج بر دو مقابل ایسلند توسط بازیکنان فرانسه وارد دروازه رقبا شد. . باید دید که آیا این بار هم تاریخ تکرار می شود و فرانسه با بهترین خط حمله جام فاتح یورو می شود یا خیر.