۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
گواردیولا:

کرایوف تاثیر زیادی بر نحوه مربیگری من داشته

دی اسپورت: سرمربی سیتیزن ها به تمجید از ستاره فقید بارسلونا پرداخت.
کد خبر: ۳۹۷۵۳

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، پپ گواردیولا، سرمربی جدید منچسترسیتی، می گوید که یوهان کرایوف الهام بخش و آموزگار وی در راه مربیگری بوده است. سرمربی اسبق بایرن مونیخ و بارسلونا اینک برای سه سال، با سیتیزن ها قرارداد دارد. وی در بارسلونا دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و سه بار نیز عنوان قهرمانی در لالیگا را ازان تیمش کرد. او در بایرن مونیخ هم سه بار فاتح بوندس لیگا شد و حال می گوید که توصیه های کرایوف وی را بدین توانایی رسانده است.


به گزارش ESPN، گواردیولا در این باره در گفت و گو با بنیاد یوهان کرایوف گفته است:

تاثیری که از یوهان و دیگر مربیان پذیرفتم، خیلی عمیق است. مخصوصا تاثیر یوهان چون او یکی از افرادی بود که من اوقات فراوانی را در کنارش سپری کردم و او در مبدل شدن من به مربی ای که هستم، خیلی نقش داشت.

کرایوف که در ماه مارس امسال و در سن 68 سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت، موفق به کسب سه توپ طلا شده بود و در دوران مربیگری نیز لحظات به یادماندنی را خلق کرد. وی در مدت هشت ساله هدایت بارسلونا، این تیم را به 4 عنوان قهرمانی در لیگ اسپانیا همچنین نخستین قهرمانی در مسابقات اروپایی رساند. وی همچنین نظام پرورشی را در این باشگاه بنا نهاد که جوانان بسیاری را به این تیم معرفی کرد.


گواردیولا نیز در سال 1990 یکی از کسانی بود که پس از حضور در آکادمی بارسلونا، توسط یوهان کرایوف به تیم نخست این باشگاه منتقل شد.


مهم ترین چیز این بود که وی می دانست در ورای یک بازیکن فوتبال، بسکتبال یا تنیس، زن یا مردی همانند من و شما قرار دارد که از احساس، ترس و شادی برخوردار است.مردم به آن چه که من به عنوان یک بازیکن انجام دادم اهمیتی نمی دهند، حتی کاری که سال قبل انجام دادم بلکه به الان من نگاه می کنند. هنگامی که شما در عرصه ورزش فعال هستید باید آماده چیزهایی که در راه است باشید تا چیزی متفاوت انجام دهید.


گواردیولا در ادامه تاکید کرد که بنای مربیگری بر اعتماد واقع شده است:

در پایان، رهبر کسی است که شما بدون دلیل مشخصی از او پیروی می کنید. آن ها از شما پیروی می کنند، چرا که به شما باور دارند. و این رویای ما به عنوان یک مربی است ولی باید اضافه کنم که این امر آسان نیست. گاهی نمی توانید چنین کاری کنید.