۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
در پی مصدومیت رونالدو توسط بازیکن فرانسوی

از حمله مجازی تا عذرخواهی مجازی

در حالی یکشنبه‌شب فینال یورو ٢٠١٦ بین دو تیم فرانسه و پرتغال برگزار شد که در نیمه اول این بازی پس از اینکه «پایت»، ملی‌پوش فرانسه، رونالدو را مصدوم کرد، عده‌ای از کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام این بازیکن حمله کردند و اتفاقی مشابه آنچه برای مسی افتاده بود را رقم زدند.
کد خبر: ۴۱۰۱۸


به گزارش خبرگزاری " دی اسپورت " ، در حالی یکشنبه‌شب فینال یورو ٢٠١٦ بین دو تیم فرانسه و پرتغال برگزار شد که در نیمه اول این بازی پس از اینکه «پایت»، ملی‌پوش فرانسه، رونالدو را مصدوم کرد، عده‌ای از کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام این بازیکن حمله کردند و اتفاقی مشابه آنچه برای مسی افتاده بود را رقم زدند. از همان دقایقی که این اتفاق افتاد، سایت‌های ایرانی به پوشش این بی‌اخلاقی پرداختند و اعتقاد داشتند این نوع رفتار که در فضای مجازی از آنها سر زده است، در شأن ایرانی‌ها نیست.

این رفتار ایرانی‌ها بعد از رسانه‌های داخلی، بازتاب گسترده‌ای هم در رسانه‌های خارجی داشته است. سایت روزنامه as در مورد رفتار ایرانی‌ها بعد از مصدومیت رونالدو در فینال یورو ٢٠١٦ نوشت: «رونالدو در ایران یک قهرمان و نماد فوتبال محسوب می‌شود و آنها با حضور گسترده خود در آخرین پست پایت در اینستاگرام، ناراحتی خود را از حرکت این بازیکن اعلام کردند. هواداران ایرانی توهین‌های زیادی را به پایت انجام دادند و حتی به خانواده او دشنام دادند. بااین‌حال بعضی از کاربران ایرانی نیز با این حرکت مخالفت کردند و از پایت تقاضا کردند که این توهین‌ها را ببخشد».

علاوه بر as، نیو ایندین اکسپرس دیگر رسانه‌ای بود که به کار زشت ایرانی‌ها واکنش نشان داد. آنها هم در گزارش خود نوشتند: «پست‌هایی در اینستاگرام پایت به زبان فارسی نوشته شد که مملو از دشنام بود و حتی پدر او را «سگ» خطاب کرده بودند. اما همه موافق این‌گونه اقدامات نبودند و یکی از ایرانیان، از طرف همه ایرانیان طلب بخشش کرده بود». نکته‌ای که در گزارش رسانه‌های خارجی مشهود است این بود که این رسانه‌ها افرادی که به صفحات مجازی ورزشکاران حمله می‌کنند را نماینده آن جامعه نمی‌دانند و به این نکته تأکید می‌کنند که ایرانی‌ها از این رفتار برخی از هم‌وطنان خود ناراحت هستند و در صفحات این ورزشکاران عذرخواهی هم می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

منبع: روزنامه شرق