۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

تیم خاص بنا

دی اسپورت:ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های المپیک معرفی شد.
کد خبر: ۴۱۴۸۹

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت":ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های المپیک معرفی شد.

 ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های المپیک معرفی شد. بلافاصله بعد از انتشار نامه اعضای شورای فنی کشتی فرنگی مبنی بر اینکه اختیار انتخاب تیم ملی برعهده محمد بنا است، سرمربی، تیم خود را برای حضور در بازی‌های ریو معرفی کرد. لیستی که محمد بنا برای ریو اعلام کرده، لیستی است که از قبل هم قابل پیش بینی بود. حضور شش کشتی‌گیر طراز اول که همه از شانس بسیار زیادی برای رسیدن به مدال در بازی‌های ریو برخوردارند. براساس اعلام محمد بنا، حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده در ترکیب تیم ملی حضور خواهند داشت. یک تیم خاص و متفاوت که با حضور سه قهرمان المپیک و سه مدال دار جهان تشکیل شده است. این تیم را باید بهترین و پرافتخارترین تیم تاریخ کشتی فرنگی بدانیم که راهی بازی‌های المپیک می‌شود.

 

نابغه هفت ستاره

 

حمید سوریان در وزن 59 کیلو گرم در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی قرار گرفته است. محتمل ترین گزینه که دارای شش طلای جهان و یک طلای المپیک است. او می‌تواند با مدال طلای ریو در تاریخ کشتی فرنگی جاودانه شود. رقابت در این وزن بسیار سنگین و دشوار خواهد بود اگرچه سبک‌ترین وزن کشتی فرنگی است. از روشن بایراموف آذربایجانی گرفته تا اسماعیل بورورو از کوبا حریفان نابغه ایرانی خواهند بود. با توجه به اینکه یوون ووچول از کره شمالی که در سال 2013 قهرمان جهان شد هم در این وزن حضور دارد می‌توان گفت که قهرمانان از غرب و شرق حمید را دوره کرده‌اند. در این وزن باید المرات تاسمرادف ازبکستانی و المات کبیسپایف با تجربه را هم قرار بدهیم. در این وزن اما غایبان بزرگی هم هستند. از رومن آمویان گرفته تا ایوو آنگلوف که قهرمانان جهان و المپیک هستند به المپیک نرسیدند.

 

نبرد 2 پادشاه برای یک طلا

 

باید وزن 66 کیلو گرم کشتی فرنگی را یکی از مهم ترین اوزان بازی‌های المپیک 2016 ریو بدانیم. وزنی که دو قهرمان المپیک در کنار 17 الی 18 کشتی گیر دیگر باید برای رسیدن به مدال طلا تلاش کنند. اینکه در یک وزن دو قهرمان المپیک را ببینیم در هیچ یک از اوزان وجود ندارد. (به جز وزن 75 کیلو گرم ولاسوف با طلای 74 و کیم هیوون وو با طلای 66 کیلو گرم که از لندن می‌آیند). به وضوح مشخص است که از 12 وزن مسابقات آزاد و فرنگی شرایط در این وزن کاملا متفاوت است. تفاوت آن هم به حضور دو قهرمان المپیک در این وزن بر می‌گردد. یک سوی میدان امید نوروزی قهرمان وزن 60 کیلو گرم المپیک 2012 لندن و قهرمان جهان در سال 2011 و دارنده مدال نقره جهان در سال 2014 قرار دارد. سوی دیگر میدان هم اسلام بک آلبیف قهرمان روس وزن 60 کیلو گرم بازی‌های 2008 پکن حضور دارد. به این جمع باید فرانک استابلر از آلمان دارنده مدال طلای جهان در سال 2015 و داوور استفانک از صربستان قهرمان جهان در سال 2014 را هم اضافه کنیم. البته کیم هیون وو قهرمان جهان در سال 2013 هم در این وزن بود که ظاهرا در وزن 74 کیلو گرم به میدان خواهد رفت.

 

سعید این بار می‌خندد

 

کسی که نماد گریه بر روی تشک شد و تصویرش سال‌ها در مجلات ورزشی نقش بسته بود این بار هم نماینده ایران در وزن 75 کیلو گرم بازی‌های المپیک خواهد بود. سعید عبدولی این بار می‌خواهد هم خودش در پایان مسابقات بخندد و هم اینکه لبخند را روی لب ایرانیان علاقه مند به کشتی بنشاند. رومن ولاسوف قهرمان دوره پیشین برای این بازی‌ها نقشه‌های زیادی کشیده اما در این وزن یک قهرمان المپیک هم حضور دارد. کیم هیون وو که در دوره گذشته در وزن 66 کیلو گرم قهرمان المپیک شده بود، امید اصلی کره جنوبی برای مدال طلا است. علاوه براین دو نفر باید از مارک مادسن قهرمان جهان در سال 2009 که البته سن و سالی هم برای خودش دارد نام ببریم. البته اندی بسیک آمریکایی که سال گذشته به مدال برنز رسید هم می‌تواند یک مدعی در این وزن باشد.

 

 

 

منبع:ایران ورزشی