۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹

کابوس مالیاتی 22 میلیاردی برای پرسپولیس

دی اسپورت: باشگاه پرسپولیس با کابوسی بزرگ مالیاتی روبرو است.
کد خبر: ۴۲۱۰۲

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، باشگاه پرسپولیس  حالا در مخمصه ای بزرگ گرفتار شده است که مدیران این باشگاه برای خلاصی از آن راه دشواری را پیش رو دارند. 

چندی قبل اعلام شد که باشگاه استقلال به دلیل بدهی 30 میلیارد تومانی اش به اداره مالیات حساب های خود را مسدود شده می بیند و حالا داستان مشابه همان قصه استقلال برای پرسپولیس اتفاق افتاده است. 

این باشگاه که طی سه دهه اخیر در بحث درآمدزایی به دلیل مشکلات پیش رویش همواره ناکام بوده است، حالا با یک تهدید جدی از سوی اداره مالیات روبرو شده است. 

نامه ای که اداره مالیات به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده است، با نامه های پیشین تفاوت دارد و این باشگاه اینبار باید راهکاری جدی برای عبور از این مشکل پیدا کند. 

آخرین مبلغی که اداره مالیات به باشگاه پرسپولیس ارائه کرده است، در حدود 22 میلیارد تومان است. 

آنها چندی قبل حساب های خود را به همین دلیل مسدود شده دیدند اما رایزنی های مدیران این باشگاه به اینجا ختم شد که موقتا حساب ها گشوده شوند. 

در آخرین نشست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بحث بدهی مالیاتی به عنوان جدی ترین دغدغه علی اکبر طاهری سرپرست این باشگاه مطرح شد.

در این موضوع که باشگاه ها باید مالیات درآمد خود را به موقع پرداخت کنند و مانع انباشت آن شوند، شکی وجود ندارد. اما پرسش کلیدی اینجاست که آیا باشگاه پرسپولیس درآمد زایی کرده که اکنون مالیات آن را بپردازد یا آن که به عنوان یک مجموعه زیان ده نباید چنین هزینه ای را به دوش بکشد. از سوی دیگر این مبلغ (22 میلیارد تومان) تنها دستاورد منفی مدیران کنونی نیست و میراث ده ها هیات مدیره و صد ها مدیر است.

آخرین بحثی که مدیران باشگاه پرسپولیس برای عبور از این مانع بلند مطرح کردند، انجام رایزنی با اداره مالیات و استفاده از چهره های تاثیر گذار دولتی برای کمک به باشگاه بود. 

حالا باید منتظر روزهای آینده ماند و دید که باشگاه بزرگ کشور موفق به حل این معضل جدی می شود یا آن که بار دیگر حساب های باشگاه مسدود شده و اتفاقات بدتری سر راه پرسپولیس قرار می گیرد.