۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
روال قانونی طی نشده بود

در آستانه المپیک تلاش برای افزایش اختلافات

دی اسپورت: رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش گفت که برای نامگذاری روز ملی کشتی روال قانونی کار طی نشده بود.
کد خبر: ۴۲۲۳۸

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، مازیار ناظمی درباره  مخالفت وزیر ورزش و جوانان با نامگذاری روز 5 شهریوربه عنوان «روز کشتی، ورزش ملی کشور»، گفت: جهت اطلاع دوستان باید بگویم این درخواست روند قانونی خود را طی نکرده است. درخواست روز ملی باید از طریق بالاترین مقام دستگاه یعنی وزیر صورت بگیرد. یعنی رئیس فدراسیون کشتی باید درخواست خود را به وزارت ورزش ارائه کند و بعد از طریق وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای رسمی درخواست آن را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای طرح در شورای فرهنگ عمومی و تصمیم‌گیری برای ثبت این روز در تقویم ملی داده شود.

وی ادامه داد: روال کار اینگونه بوده و قاعدتا این روند انجام و مطابق موازین قانونی مسیر طی نشده و به همین دلیل وزیر ورزش تا زمان طرح آن اصلا در جریان چنین تصمیمی از سوی فدراسیون کشتی نبوده است.

سخنگوی وزارت ورزش عنوان کرد: جا داشت دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی در این مورد توضیح می‌داد که آیا چنین موضوعی روال قانونی خود را طی کرده است یا خیر و اگر نه دلیل طرح آن و بعد رسانه‌ای شدن یک روند که منطبق بر قانون و سیر اداری نبوده است، چیست.

ناظمی اظهار داشت: در آستانه المپیک تلاش برای افزایش اختلافات عجیب به نظر می‌رسد. اصلا مرسوم نیست در مکاتبه‌ای، این چنین مسئولیت مخالفت با موضوعی را متوجه فردی خاص کنند. در یک شورا فرد منطق و نظرش را بیان می‌کند و سایر افراد اگر با نظر او موافق بودند رأی می‌دهند. در نهایت مسئولیت موافقت یا مخالفت متوجه کل شورا خواهد بود نه یک شخص.