۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
از اسم تراکتور می ترسند

قلعه نویی:ناراحتند 4هزار نفر به تمرین می آیند

دی اسپورت: سرمربی تراکتورسازی گفت:خوشحالم که در فصل گذشته در بازی با النصر این هواداران روز بزرگی را در تاریخ فوتبال ایران رقم زدند و هرچند که حذف شدیم اما این هواداران 10 دقیقه بعد از بازی ما را تشویق کردند.
کد خبر: ۴۳۲۲۱

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: انشاالله در فصل جدید به لطف خدا و اهل بیت به آنچه که حق تراکتور است برسیم. تراکتورسازی تیم بزرگی است. مردم آذربایجان مردم بزرگی هستند. من خیلی خوشحالم که در فصل گذشته در بازی با النصر این هواداران روز بزرگی را در تاریخ فوتبال ایران رقم زدند و هرچند که حذف شدیم اما این هواداران 10 دقیقه بعد از بازی ما را تشویق کردند.

 

وی افزود: خوشحال هستم که با عنایت خدا در خدمت مردم اینجا هستم. خیلی ذهنیت ها تغییر کرد و مردم واقعیت های چهار سال گذشته را فهمیدند. این تیم مال شماست وشاید ما اینجا مهمان باشیم. اما با تمام ذهن خود در تلاشیم که اثرگذاری مثبتی در این تیم بگذاریم. جا دارد از هواداران تشکر کنیم. آنها در پیش فصل همراه ما بودند و دیروز هم در آن مراسم بزرگ ما را حمایت کردند. تشکر ویژه ای هم از سردار آجرلو و قلیچ خانی و سعید آجرلو دارم که بدون هیچ چشمداشتی زحمت کشیدند.

 

سرمربی تراکتورسازی بیان داشت: شما دلسوزان این تیم هستید و من امیدوارم همه در کنار هم تلاش کنیم تا تراکتورسازی در پایان فصل نتیجه قابل قبولی کسب کند. البته یکسری درد دل ها وجود دارد که نمی خواهم در این باره صحبت کنم.

 

قلعه نویی اذعان داشت: من دیروز هم گفتم و بارها هم گفته ام که همه چیز این تیم خوب است اگر خدای ناکرده نتیجه نگیریم من مقصر هستم. یارگیری هم کردیم. یک جای خالی هم گذاشتیم برای وقتی که نیاز پیدا کردیم. اما ما هم انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم. فراموش نکنیم که تیم های دیگر هم یارگیری خوب کردند. ما 10 روز مطالعه کردیم و لیستی فراهم کردیم و آن را به مدیرعامل دادیم. البته مدیرعامل تغییر کرد و من لیست را به آجرلو دادم. در اینجا لازم است تشکری از مدیرعامل سابق باشگاه عباسی کنم که دورانی پرفراز و نشیب و خوب با هم داشتیم که انتهایش بسیار خوب بود. 

 

وی افزود: ما این تیم را در کمترین زمان و بدون یک ریال پیش پرداخت فراهم کردیم. البته بعدا پرداخت هایی انجام شد. در سه، چهارسال گذشته ما پیش فصل بدنسازی را ما با 7،8 نفر انجام می دادیم. اما خدا را شاکرم که امسال این طور نبود. مجبور شدیم دو برابر هزینه کنیم و تیم را برای اردوی پیش فصل به تهران ببریم. ما نفرات رو به جلوی خوبی داریم و قرار است فردا تغییر سیستم داشته باشیم.

 

قلعه نویی درباره تغییرات مکرر در محل برگزاری بازی مقابل استقلال خوزستان و در نهایت برگزاری بازی در تبریز تصریح کرد: لازم است از مسئولان استقلال خوزستان تشکر کنم. پورکیانی و روشنایی آدم های معرفتی هستند و آنها با این مشکلات روح فوتبال را رعایت کردند و قبول کردند که به تبریز بیایند. از استان البرز هم تشکر می کنم که کلیه امکانات شان را در اختیار تیم مردمی تراکتور قرار دادند اما خواسته مردم این بود که بازی ها در تبریز انجام شود.

 

وی ادامه داد:من به این نتیجه رسیدم که تراکتورسازی در تبریز غریب است. شاید خیلی ها از اسم تراکتورسازی می ترسند. کاری که دوستان ما در اهواز و البرز کردند بعضی ها در تبریز نکردند. اما ما توکل مان به خداست. دوستان قلم به دست می توانستند نگاه بهتری داشته باشند و  مشکلات پیش آمده برای تراکتور را به وجود نیاورند. من نمی خواهم اسم کسی را بیاورم اما متاسفانه جنس بعضی ها شناخته شد. من دوباره قهرمانی استقلال خوزستان را تبریک می گویم. با اینکه دو بار یا سه بار برنامه آنها تغییر کرد اما آنها پذیرفتند بازی شان در تبریز برگزار شود.

سرمربی تراکتور خاطرنشان کرد:در مجموع باید تلاش کنیم که تراکتورسازی مردمی تر شود زیرا بعضی ها به دنبال این هستند که تراکتور را از مردم بگیرند. شاید در سه، چهار سال اخیر هم موفق شدند. دیدید که بعضی از بازی های تراکتور فقط دو هزار نفر تماشاگر داشت. اما همان آدم ها الان ناراحتند که در تمرین تراکتور 4 هزار نفر حضور دارند. در جشن دیروز شور و شعف خاصی حتی به مربیان خارجی ما دست داده بود اما بعضی ها ناراحتند. موضوع را باز نمی کنم اما توکل مان به خدا و اهل بیت است. امیدوار هستم که ورزشگاه یادگار زود درست شود و بازی های مان آن جا برگزار شود. هرچند که کم لطفی ها آدم را اذیت می کند. سوال می پرسم شما یادتان می آید که سال 1370 چه تیمی قهرمان شد. اما کارهای تختی، ساعی و همه قهرمانان در خاطرهمه می ماند. به قول علی آقا پروین بزرگترین بردهای دنیا 5 روز دوام می آورد. در حالی که هنوز همه از بزرگواری آقا تختی می گویند.

 

وی افزود: خوشحال هستم که تبریز دارد پایتخت فوتبال ایران می شود. باید به زیرساخت ها توجه شود. گسترش شرایط مناسبی دارد. بیاد به ماشین سازی هم توجه شود تا از کیان فوتبال تبریز دفاع شود. 

 

قلعه نویی در پاسخ  درباره اینکه آیا ورزشگاه اختصاصی تراکتور می تواند میزبان لیگ برتر باشد گفت: امکانات ما در حدی نیست که مسابقه بشود در آن برگزار کرد. اما دیروز 5 هزار نفر می خواستند که بازی در تبریز برگزار شود. امیدوارم فوتبال خوبی برگزار شود و اتفاقی نیفتد. از نظر زمین کیفیت همه زمین های فوتبال ایران در این ایام خوب است. من فکر میکنم یکی از دغدغه های آجرلو همین است که شرایطی در شان و شخصیت تراکتور فراهم کند و استادیوم را از نظر سخت افزاری کامل کند. 

وی افزود: هیچ وقت در 3،4 سال گذشته شرایط ما این طور نبوده است. امیدواریم بتوانیم از موجودی خود استفاده کنیم. البته نفراتی که دیرتر به ما اضافه شدند از نظر بدنی تا حدی مشکل دارند. 

 

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ درباره تعداد زیاد ستارگان حاضر در ترکیب تراکتورسازی گفت: همیشه بعضی ها درباره من تبلیغات منفی می کنند و می گویند که قلعه نویی فقط با ستارگان کار می کنند. اما سالی که من در استقلال اهواز بودم کدام بازیکن ستاره بود. در استقلال تهران جوانانی چون وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، فرازکمالوند، داود سیدعباسی و دیگران همه جوان بودند کدام یک ستاره بودند. اما در تیم هایی مثل استقلال و سپاهان ستاره هم داشتم. زمانی تیم استقلال را گرفتم که نهم بود و مس کرمان و استقلال اهواز هم پانزدهم، شانزدهم بودند. می خواهم این را بگویم که با همه مدل ها کار کردم. خدا بیامرزد آقا مدد که می گفت دویدی، بردی. اگر صحبت شود که چه کسی پدر فوتبال ایران است یکی از آنها رسول مددنوعی است. همین حرفی که زده است از رویش هزارتا کتاب بدنسازی ساخته شد. ما ستاره کاغذی نمی خواهیم بلکه ستاره واقعی می خواهیم. به بچه ها گفته ام که نفراتی می خواهم تا بدوند چه با توپ و چه بی توپ. مثل کریس رونالدو که مصدوم بود و می دوید.

 

قلعه نویی درباره هدف گذاری تیم تراکتور در این فصل گفت: می خواهیم بازی های خوبی کنیم که با همیشه فرق داشته باشد و نتیجه هم بگیرد. در دفاع چپ محمد ناظری را داریم که انشاالله یکی از بهترین های فوتبال ایران خواهد شد. در دفاع راست هم گزینه هایی چون هادی محمدی، شهرام گودرزی را داریم. سه شاخصه برای تیم خوب، متوسط و ضعیف داریم. الان میانگین قدی تراکتور بالای 180 سانتیمتر است و میانگین سنی 26 سال است اما می گویند این تیم میانگین سنی اش بالا است. شما دیدید که در سوپرجام کشور رجب زاده ستاره میدان بود. به قول فیروز کریمی شناسنامه مهم نیست. خوشبختانه آجرلو محبت کرده و پیش پرداختی 20 درصد پرداخت کرده تا شرایط خوب باشد. 

 

وی افزود: ما در هر چیزی اول هستیم اما در بحث 3090 عقب هستیم. دیروز دکتر شیرازی به من می گفت هواداران تراکتور یک بیستم هواداران پرسپولیس شرکت کردند. من از برنامه موج و همچنین شماها خواهش می کنیم عدد 3 را تبلیغ کنید تا به این وسیله خیلی از مشکلات مان را حل کنیم. ما حداقل 30 میلیون آذری داریم. توقع داریم که یک سی ام آنها به ما کمک کنند. یعنی اگر 1 میلیون نفر به ما کمک کنند خیلی از مشکلات ما حل می شود. پارسال 20 هزار نفر به ما کمک کردند اما من از این تریبون می خواهم که عدد 3 را به 3090 بفرستید.

 

 سرمری تراکتورسازی درباره احسان حاج صفی گفت: متاسفانه برخی از دوستان پیشنهادی به احسان دادند که خیلی موهومی است. احسان اولویت اولش سپاهان است اما خاطرات بسیار شیرینی در تبریز دارد و خیلی امیدواریم که او را به جمع خود اضافه کنیم. اگر مردم به 3090 کمک کنند ما هم می توانیم این هزینه ها را فراهم کنیم.

 

قلعه نویی خاطرنشان کرد: ما در دوره اولی که در تراکتور بودیم کمیته ای از دوستان مطبوعاتی تشکیل دادیم تا به تراکتور کمک کنیم و از نظرات فنی دوستان استفاده کنیم. الان هم باید به هر سه تیم کمک شود. یک بار سنگین را چهار نفر بهتر از یک نفر بلند می کنند.