۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
مراقب حرف زدنتان باشید!

پیام محترمانه مورینیوبرای فردیناندواسکولز

دی اسپورت: ژوزه مورینیو به انتقادهای ریو فردیناند و پل اسکولز واکنشی مودبانه نشان داده است.
کد خبر: ۴۳۲۳۳

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، یکی از موضوعاتی که فان گال را در منچستریونایتد خیلی آزار داد این بود که اسطوره های این باشگاه انتقادات زیادی از او و تیمش کردند. مدام از سبک بازی یونایتد انتقاد شد و به نظر این موضوع اعصاب فان گال را به هم ریخته بود. اما صادقانه بگوییم، فقط فان گال نه، بلکه خیلی از مربیان فوتبال در چنین شرایطی کنترل اوضاع را از دست می دهند. اما ژوزه مورینیو متفاوت است. سرمربی جدید منچستریونایتد از انتقادات استقبال کرده است. او هرگز اعتماد به نفس کمی نداشته است. او در چین در گفتگویی با رسانه ها درباره این موضوع و انتقادات ریو فردیناند و پل اسکولز صحبت کرده است.

مورینیو گفته: این باشگاه انقدر موفق بوده که اسطوره های زیادی دارد. مثل بعضی از باشگاه ها نیست که 2 یا 3 اسطوره دارند؛ آن هم مربوط به دوران کوتاهی از موفقیتشان. در این باشگاه اسطوره هایی را می بینید که مربوط به 5 سال، 10 سال، 15 سال و 20 سال قبل هستند. بعضی از آن ها در رسانه های انگلیس و بعضی در رسانه های کشور خودشان فعالیت می کنند.

اما نباید فراموش کنند که صدای آن ها قدرت زیادی دارد. وقتی کسی به تاریخ یک باشگاه تعلق دارد، با یک کارشناس معمولی فرق دارد. باید به آن ها طور دیگری نگاه کرد. باید با آن ها با احترام رفتار کرد. آن ها قدرت زیادی در بین هواداران دارند. کلمات آن ها می تواند تاثیر مثبت یا منفی روی تیم داشته باشد. پس وقتی مثبت بگویند می توانند تیم را متحد کنند و وقتی منفی حرف بزنند می توانند شرایط را از قبل هم بدتر کنند.

آن ها کاری جدید پیدا کرده اند و باید سعی کنند صادق و مستقل باشند. پس من، به عنوان مربی منچستریونایتد، نمی توانم از آن ها بخواهم «شما متعلق به تاریخ منچستریونایتد هستید، شما اینجایید تا کمک کنید». باید این را قبول کنیم که اگر آن ها خوشحال باشند می توانند هواداران را هم به وجد آورند. اما اگر راضی نباشند می توانند کار را سخت تر کنند.