۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
در جلسه شورای شهر رشت

خرید بخشی از سهام سپیدرود تصویب شد

در جلسه ۱۵۰ شورای شهر رشت در روز یکشنبه ۳ مرداد خرید بخشی از سهام سپیدرود تصویب شد.
کد خبر: ۴۳۳۳۹

به گزارش خبرگزاري " دي اسپورت " ، بودجه سامان فرهنگی- ورزشی (۹میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان)/ تصویب خرید بخشی از سهام سپیدرود توسط شورای شهر با بودجه مشخص

 

در این بودجه رفیعی نوده بیان داشت: بودجه روابط عمومی کاهش پیدا کرد، ما مشاهده می کنیم که در بودجه روابط عمومی به بعضی سایت ها پول پرداخت می شود، میخواهم بپرسم که آیا در بودجه اعلام شده است که به فلان سایت موافق شهردار بدهند و به سایت مخالف شهردار ندهند؟ ما باید نامه ای به روابط عمومی بزنیم که آیا می توان به سایتی که هر روز ضد شورا مطلب مینویسد بودجه اختصاص داده شود؟

 

علوی در توضیح این بودجه عنوان کرد: ما برای این بودجه اعتباری برای خرید تیمی را در نظر گرفته بودیم و قرار بود سهام بخشی از تیم سپیدرود را نیز در آن گنجانده شود و من پیشنهاد تصویب آن را داریم.

 

رفیعی نوده خطاب به اعضای شورا: در صورتی که این سهام خریداری شود اعضای شورا می توانند عضو هیات مدیره سپیدرود شوند.

 

پیشگر: مهم نیست که عضو هیات مدیره شوند یا نه فقط باید از لحاظ قانونی این بررسی شود که آیا این از نظر قانونی امکان پذیر است یا نه

 

رفیعی نوده نیز در جواب گفت که از لحاظ قانونی این مساله امکان پذیر است. البته بحث حضور در هیات مدیره نیست بلکه به عنوان یک رابط در باشگاه می تواند حضور داشته باشد.

 

علوی: پیشنهاد اعضای شورا و اعضای هیات مدیره سپیدرود ۳۰ درصد بوده است.

 

نیکومنش: باید ۵۰ درصد باشد، اگر قرار باشد سهام خریده شود باید بیش از ۵۰ درصد باشد و البته مجوز وزارت کشور هم گرفته شود.زیر ۵۰ درصد غلط است.

 

کارگرنیا: چون اعضای شورا در هیات مدیره ذینفع نیستند، حضور اعضای شورا در هیات مدیره غیر قانونی نیستند، ولی در بحث دوم من برای این موافق زیر ۵۰ درصد هستم برای این که این درصد به معنای تیمداری است و من با تیمداری مخالفم.

 

نیکومنش: ۱۸ درصد شهرداری ها اکنون تیم دارند و وزارت کشور هم نگفته است که تیمداری نکنید، بلکه جوانب احتیاط را رعایت کنید.

 

رسولی:اکنون نمیتوانم بگوییم ارزش گذاری سپیدرود چقدر است / برای داماش نیز باید مکانیزمی در نظر گرفته شود

 

رضا رسولی: ما در بودجه باید رقمی بگوئیم و اکنون نمیتوانم بگوییم ارزش گذاری تیم چقدر است و نمی توانیم روی درصد بحث کنیم، اکنون ما نمی دانیم ارزش این تیم چقدر است. بحث دیگر که وجود دارد که من همیشه در خدمت سپیدرود بوده ام و اکنون اگر این خرید سهام اتفاق بیفتد من از هیات مدیره سپیدرود استعفاء خواهم داد. این را هم بگویم که این شهر دو تیم فوتبال دارد و ما باید مسئولانه به هر دو تیم ریشه دار و مردمی نگاه کنیم. من با خرید سهام سپیدرود موافقم ولی باید مکانیزمی برای داماش نیز در نظر گرفته شود.

 

علوی: ما یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان برای خرید سهام تیم گذاشته ایم که همین را باید مصوبه کنیم که با اختیار به کمیسیون فرهنگی اجازه داده شود شهرداری برود مذاکره کند. پشنهاد وی مورد موافقت شورا قرار گرفت.

 

فرانک پیشگر نیز خواستار آن شد که به تیم بانوان احرار رشت نیز بودجه ای اختصاص داده شود که به این تیم نیز مانند بانوان شهرداری کمک شود.