۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
پنالتی نفت دیده نشد

رودنیل: زرگر کارتش را به خودش نیاورده بود

دی اسپورت: کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: نه بازیکنان و نه داوران یک سوم همتاهای اروپایی خود هم ندویدند.
کد خبر: ۴۳۵۶۵

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، نوذر رودنیل کارشناس و پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان در رابطه با قضاوت دیدار تیم های استقلال و نفت تحلیلی انجام داده است که در زیر می خوانید:

رودنیل خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله که  حدود 20 روز است مسابقات جام ملت های اروپا را پشت سر گذاشته ایم انتظار می رفت جامعه فوتبال کشورمان به خصوص داوران و بازیکنان از این رقابت ها در همه زمینه ها بهره لازم را برده باشند اما متاسفانه در اولین روز رقابت های لیگ فوتبال کشورمان به نظر می رسید چنین چیزی حاصل نشده است و نه بازیکنان و نه داوران یک سوم همتاهای اروپایی خود هم ندویدند.

وی درباره داوری دیدار استقلال و نفت اذعان داشت: باید عرض کنم آقای زرگر که باید از کارت های خود در مواقع لزوم به بهترین وجه استفاده می کرد. در این بازی اینطور نشان داد که گویی کارتی با خود همراه ندارد. 

* دقیقه 2 بازی فرشید باقری به خاطر خطای شدید باید اخطار می گرفت که چنین نشد. 

* در دقیقه 30 بختیار رحمانی شماره 7 استقلال باید کارت می گرفت که باز هم اینگونه نشد.

* دقیقه 43 زمانی که استقلال از حریف پیش برد دروازه بان این تیم به خاطر تاخیر در شروع بازی باید صددرصد اخطار می گرفت. 

* دقیقه 44 مدافع نفت خطای شدیدی انجام داد که حداقل جریمه اش یک کار زرد بود. 

* دقیقه 51 روی قاضی خطایی صورت نگرفت و به درستی بازی ادامه یافت. 

* دقیقه 67 خطای حمدی نژاد روی کاوه رضایی و متعاقب آن عکس العمل نادرست رضایی هردو می توانست اخطار داشته باشد که متاسفانه داور بازی بی تفاوت از آن گذشت.

* گل مساوی نفت صحیح بود و هیچ ایرادی نداشت و خطایی هم صورت نگرفت.

* دقیقه 73 خطای پنالتی مگویان مدافع استقلال بر روی قاضی مهاجم نفت واضح بود و داور این خطا را نادیده گرفت. که در آن صورت مدافع استقلال نیز باید از بازی اخراج می شد. 

* دقیقه 75 تکل خطای خسرو حیدری از پشت سر حداقل باید یک کارت زرد جریمه می شد که باز هم داور از آن گذشت.

* دقیقه 89 اخطار به مدافع نفت درست بود. 

وی اذعان داشت: آقای زرگر اولین بازی تصویری لیگ برتر را سوت زد و در تمام دنیا این بازی قابل رویت بود. ایشان باید از کارت هایش به درستی استفاده می کرد و راه را برای داوران بعدی در ادامه بازی های لیگ هموار می ساخت اما متاسفانه روز خوبی را از این جهت پشت سر نگذاشت به خصوص اینکه از خطای پنالتی روی مهاجم نفت هم به راحتی گذشت. 

رودینل در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تمرینات عمده ای که فیفا در رابطه با داوری فوتبال اعمال کرده است و از آنجا که در آغاز بازی های لیگ قرار داریم. داوران باید با قاطعیت و شجاعت با بازیکنان خاطی برخورد کنند در غیر این صورت مماشات در این امر پیامدهای ناخوشایند و مشکلات عدیده ای را در ادامه راه برای داوری فوتبالمان در لیگ پدید خواهد آورد.