۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

ابهام در تعداد تیم های صعود کننده به لیگ برتر

دی اسپورت:در حالی که در مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ دسته اول از سوی مقامات فدراسیون صراحتا اعلام شده بود که سهمیه صعود به لیگ برتر 2.5 تیم است، اما ظاهرا در این تعداد هنوز ابهام وجود دارد.
کد خبر: ۴۳۶۷۱

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت ":در حالی که در مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ دسته اول از سوی مقامات فدراسیون فوتبال صراحتا عنوان شد که سهمیه صعود به لیگ برتر 2.5 تیم می باشد، اما ظاهرا در این زمینه ابهام وجود دارد.

 

با مخالفت صریح امیر عابدینی به عنوان کارشناس سازمان لیگ برتر مصوبه پیشین این سازمان مبنی بر سقوط دو تیم از لیگ برتر در فصل پیش روی اجرایی خواهد شد و بدین ترتیب صعود 2.5 تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر منتفی است.

 

عابدینی در این باره می گوید:آن چیزی که در مراسم قرعه کشی لیگ دسته اول اعلام شد مصوبه فدراسیون فوتبال نبود! گویا دوستان فراموش کرده بودند که سازمان لیگ برتر در این باره مصوبه ای داشته است و به تایید هیات رئیسه فدراسیون رسیده است. بر این اساس قرار بود با هجده تیمی شدن لیگ یک سهمیه صعود از این رقابت ها به لیگ برتر از سه تیم به دو تیم و سهمیه سقوط از پنج تیم به سه تیم کاهش یابد. زمان اجرای این مصوبه فصل پیش رو است که به همراه ابلاغ دکتر اسدی و دستور مهدی تاج بعنوان رییس سازمان لیگ برتر در اختیار هیات رئیسه فدراسیون قرار گرفته است و در نشستی که به همین منظور با حضور نامبردگان برگزار شد دوستان نظرات ما را شنیدند و قرار شد که تصمیم نهایی را رییس فدراسیون اعلام کند که البته اعلام نیز شده است و همان تصمیم قبلی اجرایی خواهد بود.

 

وی ادامه داد:در این نشست دلایل مختلفی را مطرح کردیم از جمله اینکه این مصوبه حاصل یک کار کارشناسی در آن برهه از زمان بوده است و اگر قرار باشد پیش از اجرا وتو شود دیگر انگیزه ای برای کار کارشناسی باقی نمی ماند و بی شک از این پس برای تصمیم گیری های مهم کار کارشناسی انجام نخواهیم داد و تنها به دادن نظر بسنده می کنیم!

 

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خوشبختانه به دقت دلایل کارشناسی ما را شنیدند، یکی از دلایل ما برای اجرایی شدن این مصوبه کاهش تعداد تیم های دسته اولی از ۲۸ تیم به ۱۸ تیم در یک فاصله زمانی مشخص بوده است و زمانی که لیگ یک با حضور ۲۸ تیم برگزار می شد سهمیه صعود 2.5 تیم بود اما اکنون با هجده تیمی شدن این مسابقات از فشار بازی ها کاسته شده است، از سویی در شرایطی می خواستیم برگزار کننده بازی پلی آف باشیم که تیم های دسته اولی مجاز به استفاده از بازیکنان خارجی نیستند درست بر خلاف تیم های لیگ برتری. در پلی آف هایی هم که تا کنون برگزار شده است تنها یک بار یک تیم دسته اولی توانسته پیروز میدان باشد! در حالی که در سایر کشورها این چنین نیست و تیم های دسته دومی به تیم های دسته اولی نزدیک هستند.


با این حساب و با اعلام صعود دو تیم از دسته اول به لیگ برتر عدم شفافیت در مرحله پلی آف هم برای تیم های دسته اولی از بین رفته است و اکنون تیم ها دیگر می دانند که باید برای صعود اول یا دوم شوند.



ترند های روز