۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹

پیش بینی اشتباه تاج

بعد از تاخیر زیاد سرانجام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، اسپانسر جدید خود را شناخت و پروژه‌های تبلیغات محیطی فوتبال را به شرکت فناپ سپرد.
کد خبر: ۴۴۰۷۶

به گزارش خبرگزاري " دي اسپورت " ، بعد از تاخیر زیاد سرانجام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، اسپانسر جدید خود را شناخت و پروژه‌های تبلیغات محیطی فوتبال را به شرکت فناپ سپرد. با رسمی شدن این موضع باید گفت مبلغ قرارداد تبلیغات محیطی برای دوفصل آینده به ترتیب برای سال اول 500 میلیارد ریال و برای سال دوم 650 میلیارد ریال است یعنی در مجموع 115 میلیارد تومان. این درحالی است که سازمان لیگ در قرارداد قبلی خود برای تبلیغات محیطی قراردادی با ارزش 2 ساله‌ی 160 میلیارد و 700 میلیون تومانی امضا کرده‌بود. البته باید گفت که بسیاری از این مبلغ هنگفت، با بدقولی کانون ایران نوین به حساب سازمان لیگ واریز نشد و مشخص هم نشد سرانجام این بدقولی‌ها به کجا کشیده شد.

این کاهش 45 میلیاردی در حالی است که مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ سابق، در حین عقد قرارداد قبلی در 2 سال قبل پیشبینی جالبی از افزایش هنگفت مبلغ قرارداد بعدی داشت. تاج عتقاد داشت بعد از 2 سال این مبلغ به 400 میلیارد تومان خواهدرسید! ولی حالا بعد از گذشت 2 سال با اتمام قرارداد قبلی نه تنها شرکت‌های تبلیغاتی راغب به حضور در مزایده سازمان لیگ نبودند، بلکه در پایان با کاهشی 45 میلیاردی قرارداد جدید با شرکت فناپ بسته شد!

تاج بعد از قرارداد 160 میلیاردی با کانون ایران نوین گفته‌بود: «شرکتی که در این مزایده برنده شده بود نامه‌ای از صدا و سیما و همچنین شهرداری داشت که اکثر تبلیغات را برعهده دارد. پس  از اینکه این  مورد را بررسی کردیم نمونه دوم یعنی قیمت را ارزیابی کردیم که شرکت کانون ایران زمین با پیشنهاد مبلغ 160 میلیارد و 700 میلیون برنده این مزایده شد. ما پیش از این قراردادمان 160 میلیارد بود. اگر دو سال دیگر مبلغ این قرارداد 400 میلیارد امضا بشود نباید تعجب کرد زیرا این مسائل وجود دارد! همانطور که نباید ما به گذشته ایراد بگیریم با این شرایط فوتبال ما پیشرفت خواهد کرد و آینده خوبی در انتظار این رشته خواهد بود. دیگر نیازی به پول‌های متفرقه نیست و بخش عمده‌ای از تبلیغات را این موضوع پوشش خواهد داد.»






منبع:آی اسپورت