۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳

انحلال پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان در ایران

بعد از سقوط تیم مردان ملوان به لیگ دسته اول بیم آن می‌رفت که این باشگاه بخواهد همه تمرکز خود را روی صعود این تیم به لیگ برتر بگذارد. حالا همین اتفاق هم رخ داده و تیم فوتبال بانوان ملوان بعد از ١١‌سال منحل شده است.
کد خبر: ۴۴۶۳۶

به گزارش خبرگزاري " دي اسپورت " ،  بعد از سقوط تیم مردان ملوان به لیگ دسته اول بیم آن می‌رفت که این باشگاه بخواهد همه تمرکز خود را روی صعود این تیم به لیگ برتر بگذارد. حالا همین اتفاق هم رخ داده و تیم فوتبال بانوان ملوان بعد از ١١‌سال منحل شده است. اتفاقی دردناک برای بانوان فوتبالدوست انزلی که تیم محبوبشان به همین راحتی منحل شده و دیگر جایی نیست که دلخوشی‌هایشان را به پای ساق‌های پرتوان بانوانش گره بزنند.

 

انحلال نایب قهرمان پارسال

 

تیم فوتبال بانوان ملوان انزلی ‌سال ٨٤ شکل گرفت و دو فصل بعد موفق شد به لیگ برتر کشور راه پیدا کند. این تیم حتی در لیگ گذشته با اختلاف یک امتیاز نسبت به شهرداری سیرجان بر جایگاه دوم قرار گرفت و از رسیدن به مقام اول بازماند. تیم ملوان در سال‌های اخیر ملی‌پوشان زیادی را هم به تیم‌ملی معرفی کرده و حالا به سادگی نوشتن یک نامه منحل شده است.

 

واکنش مدیرعامل

 

مسعود رضائیان مدیرعامل ملوان تجربه موفقی در این تیم نداشته است. او پس از سقوط تیم فوتبال آقایان ملوان انزلی از لیگ برتر گفته بود: «وقتی یک کشتی در طوفان اسیر می‌شود، بار خود را خالی می‌کند.» حالا قرار است با انحلال تیم بانوان ملوان همه تمرکز این باشگاه روی صعود تیم بزرگسالان به لیگ برتر باشد. این‌که بین انحلال تیم بانوان و صعود مردان چه ارتباطی می‌تواند برقرار باشد را خود رضائیان باید توضیح دهد.

 

نامه ایراندوست به رئیس‌جمهوری

 

مریم ایراندوست، سرمربی سابق ملوان که از انحلال این تیم متعجب و متاسف است، از رئیس جمهوری کمک خواسته تا جلوی انحلال پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان را بگیرد. او دراین‌باره می‌گوید: «از ریاست محترم جمهوری تقاضا دارم بیشتر از گذشته به زنان در جامعه توجه شود چرا که مطمئن هستم جامعه ورزشی سالم، به پیشرفت و پرورش فرزندان موفق و سالم کمک خواهد کرد. با انحلال تیم بانوان ملوان شاهد بالاترین حد بی‌احترامی بودیم. تصور من بر این است این اتفاق برای جامعه ورزش زنان اتفاق خوبی نیست و نا امیدی بزرگی را به وجود خواهد آورد. باشگاه باید اعلام می‌کرد چون شرایط مالی خوبی نداریم هزینه‌ها را کاهش می‌دهیم، قطعا بازیکنان این‌قدر منطقی بودند که با کم کردن هزینه کمک کنند تا تیم منحل نشود ولی این‌که یک طرفه تصمیم‌گیری شود، کار درستی نبود. رضائیان انزلی‌چی نیست و از ورزش و فوتبال انزلی ندارد که چنین تصمیمی را گرفته است.»

 

 

 

 

 

 

 

منبع: روزنامه شهروند