۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

یک استادیوم پرسپولیسی به استقلال فحش دادند

دی اسپورت: مربی استقلال تهران گفت: هر چه زودتر ضد فرهنگ فحاشی باید از ورزشگاه ها جمع شود.
کد خبر: ۴۴۹۷۲

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، علی چینی درباره شکست استقلال مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: در شرایط بسیار دشواری به مصاف تیمی رفتیم که قهرمان فصل قبل بود. نمی دانم گرمای هوا چند درجه بود اما هرچه بود بسیار بالا و غیرقابل تحمل بود. فکر می کنم در آن گرمای شدید مقابل مدافع عنوان قهرمانی عملکرد قابل قبولی داشتیم و اگر بدشانسی گریبان ما را نمی گرفت هرگز بازنده از میدان خارج نمی شدیم.

وی ادامه داد:از شرایط سخت اهواز گفتم، باید بگویم بیشترین آسیبی که ما در جریان این بازی دیدیم فحاشی بود که در تمام دقایقی حضورمان در ورزشگاه شاهد بودیم. متاسفانه تعدادی از تماشاگران از ابتدای ورود به ورزشگاه نسبت به ما رکیک ترین الفاظ را نثار کردند و بیشتر از همه علی منصوریان، سید مهدی رحمتی، من و خرمگاه شامل این قضیه شدیم. نمیدانم این ضد فرهنگ فحاشی از کجا وارد فوتبال ایران شده. اما این را می دانم که مسئولین فوتبال ما باید الویت خود را بر روی جمع کردن این فرهنگ بگذارند. مبارزه با این فرهنگ باید اولویت فوتبال ما باشد. این موضوع حتی از رفتن به جام جهانی مهم تر است.تیم استقلال از این موضوع بسیار ضربه خورده. ما همین یک هفته قبل به جرم همین هتک حرمت ها بازی مان را بدون تماشاگر برگزار کردیم. اما درست همان روز یک استادیوم پرسپولیسی به کل خانواده استقلال فحاشی کردند و هیچ اتفاقی برای آنها نیفتاد. دوسال است که ما هر وقت به اهواز می رویم مورد فحاشی قرار می گیریم و هیچ اتفاقی نمی افتد. آیا محرومیت فقط برای استقلال است؟ 

وی افزود: کسی که خوابیده را می توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب بزند نه.  علی منصوریان دوسال پیش صحبت هایی را در یک مصاحبه کرد که کاملا مشخص بود منظور صحبتش با متخاصمین به خاک وطن ما بود و اتفاقا مرزداران و مرزنشینان غیور ایران را ستود و گفت اگر آنها نبودند چه بسا الان کشورهایی که با ما وارد جنگ شده بودند بر ما حکومت می کردند. اما عده ای خودشان را به آن راه زدند و برای خودشان و دیگران سوءتفاهم ایجاد کردند و این موضوع را به خودشان گرفتند. آنها خودشان می دانند منظور منصوریان از طرح این موضوع چه بود. اما برای سوءاستفاده و ایجاد انگیزه به جهت فحاشی به منصوریان و هتک حرمت به خانواده و ناموس او تعمدا خودشان را به آن راه می زنند و هر بار ما به اهواز می رویم مورد فحاشی قرار می گیریم. 

 چینی خاطرنشان کرد: قطعا در هنگام بازی هایی که استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم های اهوازی خواهد بود و در آن بازی ها بالغ بر 60،70 هزار نفر به ورزشگاه خواهند آمد ما استقلالی ها هرگز اجازه نمیدهیم که هواداران مان حتی ذره ای به اهوازی های محترم که برای ما عزیز هستند بی ادبی کنند. نه علی منصوریان، نه خرمگاه، نه من و نه مهدی رحمتی که در راس این تیم قرار داریم اجازه هتک حرمت به دوستان خوب اهوازی مان را نمی دهیم. 

وی در ادامه این گفت و گو بیان داشت: ما مخلص همه افرادی که برای دفاع از خاک ایران جنگیدند هستیم. ولی مگر دیگران برای خاک این کشور نجنگیدند. پدر، برادران و اقوام من و دیگران هم برای خاک این کشور جنگیدند. مگر قومیت آذری ها برای دفاع از خاک ایران به جبهه نرفتند. مشهدی ها چطور. اصفهانی ها، تهرانی ها، کرمانی ها، بوشهری ها و همه برای خاک این کشور جنگیدند یا مگر تنها جنگ تاریخ ایران جنگ ایران و عراق بود. مگر در سال های گذشته مردم غیور رشت برای حفظ خاک میهن با روس ها نجنگیدند. مگر در دهه های گذشته بوشهرهای عزیز با انگلیسی ها جنگ نکردند. همه اینها دلیل می شود که بوشهری ها و رشتی ها و دیگران بیایند به ناموس دیگران توهین کنند؟ آن هم در ورزش؟ نه! اینها بهانه است. بهانه ای که بعضی ها به دست گرفتند تا عقده های شخصی خود را خالی کنند.

مربی  استقلال در خصوص شرایط این تیم گفت: خیلی ها به نحوه بازی استقلال در این دو بازی ایراد گرفتند. از روزی که مسئولیت را در این تیم قبول کردیم اعلام کردیم هدف بزرگ ما عوض کردن نحوه بازی تیم است و خدا را شکر که رفته رفته به این هدف مان می رسیم. قبول داریم که هنوز مشکلاتی در تیم وجود دارد و این کاملا طبیعی است و همه تلاش مان را می کنیم تا در اسرع وقت اشکالات تیم را از بین ببریم و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم. روز جمعه یک بازی مشکل در برابر صنعت نفت آبادان داریم. جدای از نتیجه بازی می گویم که لیگ برایمان از روز جمعه آغاز می شود.

چینی در پایان این گفت و گو اظهار داشت: یک بار دیگر از مسئولین کمیته انضباطی تقاضا می کنم که به این موضوع رسیدگی کرده و کاری کنند که دیگر در هیچ ورزشگاهی در هیچ کجای کشور شاهد فحاشی به هیچ یک از ورزشکاران نباشیم.