۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

پلنگ جویبار طلای ریو را می‌خواهد

دی اسپورت:با این‌که ترکیب ٦٤ نفره کاروان ایران برای حضور در المپیک از هفته گذشته نهایی شده اما هنوز در یک وزن از کشتی آزاد به دلیل مصدومیت قهرمان ‌سال ٢٠١٣ جهان ابهام بزرگی وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۱۲۸

به گزارش خبرگزاری" دی اسپورت":با این‌که ترکیب ٦٤ نفره کاروان ایران برای حضور در المپیک از هفته گذشته نهایی شده اما هنوز در یک وزن از کشتی آزاد به دلیل مصدومیت قهرمان ‌سال ٢٠١٣ جهان ابهام بزرگی وجود دارد.

با این‌که ترکیب ٦٤ نفره کاروان ایران برای حضور در المپیک از هفته گذشته نهایی شده اما هنوز در یک وزن از کشتی آزاد به دلیل مصدومیت قهرمان ‌سال ٢٠١٣ جهان ابهام بزرگی وجود دارد.

 

ترس از تکرار خاطره تلخ لندن

 

رضا یزدانی که با وجود آمادگی بالا در سال‌های اخیر بارها دچار مصدومیت‌های شدید شده، با نظر فدراسیون پزشکی ورزشی از حضور در المپیک ٢٠١٦ منع شده است. با این‌که کشتی‌گیر ٣٢ساله کشورمان به فکر خداحافظی با مدال طلای المپیک است اما فدراسیون پزشکی ورزشی نظر مثبتی روی اعزام این کشتی‌گیر به المپیک برای حضور در رقابت‌های وزن ٩٧ کیلوگرم کشتی آزاد ندارد. آنها هراس دارند که مبادا خاطره تلخ مصدومیت یزدانی در المپیک قبلی تکرار شود. حتی در آخرین اظهارنظر مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی آمده بود که در صورت اعزام آنها هیچ مسئولیتی را در قبال مصدومیت یزدانی قبول نمی‌کنند.

 

پلنگ جویبار همچنان مصمم

 

رضا یزدانی معروف به پلنگ جویبار که به شکلی ناشیانه چند روز مانده به المپیک از ناحیه آشیل پا مصدوم شده بود، در واکنش به اظهارنظر مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده که کاملا آماده حضور روی تشک برای رقابت با حریفان المپیکی‌اش است: «من تمرکزم را روی کار خودم گذاشتم و کاری به اظهارنظر دیگران ندارم. در روزهای اخیر تمرینات سنگینی را پشت‌سر گذاشته‌ا‌م و حتی به حریفان تمرینی‌ام یک امتیاز هم نداده‌ام. شرایطم خوب است و دردی در ناحیه پا ندارم. المپیک آخرین میدانی است که در آن کشتی خواهم گرفت، پس از جان و دل هم مایه می‌گذارم.»

 

خادم این ریسک را می‌پذیرد؟

 

شاید هنوز اشک‌های رضا یزدانی در مسابقه با حریف خود در نیمه‌نهایی المپیک لندن و پس از آن انتقال او با ویلچیر به خارج از سالن کشتی از یاد کسی نرفته باشد. او که ٢ دوره حضور در المپیک را با ناکامی سپری کرده، امیدوار است تا اعتماد کادرفنی را نسبت به عدم مصدومیتش در طول مسابقات کسب کند. امیر محمدی به‌عنوان نفر ذخیره در این وزن در اردوی تیم‌ملی حضور دارد و منتظر اشاره مسئولان است تا به المپیک اعزام شود. تیم کشتی آزاد ٢٤ مرداد راهی برزیل می‌شود و این موضوع فرصت بیشتری را در اختیار کادرفنی برای تصمیم‌گیری قرار داده است. بیات، سرپرست تیم کشتی آزاد درباره نظر کادرفنی و شخص خادم در رابطه با اعزام یزدانی می‌گوید: «کادر فنی بنا به وظیفه خود در کنار یزدانی قرار دارد و نهایت تلاش خود را برای رسیدن وی به المپیک به کار گرفته است.»

 

 

 

منبع:روزنماه شهروند