۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
مهدی تاج راه را اشتباه نرود؛

فدراسیون فوتبال اقتصاد مقاومتی را لحاظ کند

دی اسپورت: رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی از مذاکره‌اش با یک برند آلمانی برای البسه تیم ملی خبر داده که سیاست این فدراسیون برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.
کد خبر: ۴۵۲۵۱

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، برندی که فدراسیون فوتبال برای تامین البسه تیم ملی با آن قرارداد بسته شرکتی در شیراز دارد که بیش از ۲۰۰ کارگر و کارمند در آن مشغول فعالیت هستند و طبق توافق رسمی که با شرکت ایتالیایی دارد برخی البسه را در همین ایران تولید می کند.

این توافق به طور رسمی در قرارداد برند ایتالیایی با نماینده ایران آمده و فدراسیون فوتبال نیز در جریان این موضوع قرار دارد. براین اساس قرار است برخی البسه تیم های رده های مختلف ملی در ایران تولید شود تا هم به اقتصاد مقاومتی که شعار سال است عمل شود و هم تعدادی از جوانان ایران دغدغه شغل و معیشت نداشته باشند.

در این بین و براساس توافق صورت گرفته قرار است تنها پیراهن های اصل تیم ملی بزرگسالان برای مسابقات از ایتالیا وارد شود و سایر البسه زیر نظر مستقیم این برند و با گواهینامه رسمی از این برند در ایران تولید شود. این اتفاق در صنعت خودرو هم صورت گرفته و ایران خودرو با پژو و سایپا با سیتروئن قرارداد همکاری دارند تا محصولات مشترک را با استفاده از نیروی داخلی و ایرانی تولید کنند و به این ترتیب از خروج ارز جلوگیری کنند.


لباس جییوا


درحالی که روز دوشنبه رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار در فرمایشاتشان بر حمایت از تولید داخلی تاکید کردند و از مسئولان خواستند نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند، رئیس فدراسیون فوتبال چند ساعت بعد از مذاکره با یک برند خارجی خبر داد.

با این حال مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در تازه ترین اظهار نظرش در مورد البسه تیم ملی تاکید کرده که با برند آلمانی آدیداس مذاکره کرده تا البسه تیم ملی از این شرکت بیاید و عملا برخلاف شعار سال حرکت کند. این اقدام هر چند هنوز به مرحله اجرا در نیامده اما برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

به نظر می رسد برخی اتفاقات در فدراسیون فوتبال رخ داده که رئیس این فدراسیون را به این سمت سوق داده است. مهدی تاج بهتر از هرکسی می داند که قرارداد فدراسیون فوتبال با برند ایتالیایی چگونه است و چه مواردی در آن مطرح شده است. بنابراین حرکت برخلاف قراردادی که موجود است طبیعتا عواقب بدی برای فدراسیون خواهد داشت.

 

منبع: مهر