۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
توفیقی:

با حضور حسنی خو چانه زنی ما بیشتر می شود

دی اسپورت: سخنگوی هیات مدیره استقلال گفت: بحث سامانه هواداری مهم ترین موضوع پیش روی هیات مدیره است.
کد خبر: ۴۵۴۴۰

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، پندار توفیقی درباره نشست امروز هیات مدیره اظهار داشت: امروز دو جلسه برگزار شد جلسه اول مجمع باشگاه استقلال بود که با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان برگزار شد و در آن جلسه عضو پنجم هیات مدیره یعنی آقای حسنی خو منصوب شده اند. زیرا انتصاب عضو پنجم از اختیارات رییس مجمع بود بعد از یک ساعت جلسه دوم بدون حضور وزیر برگزار شد که در آن آقای حسنی خو با حداکثر آرا به عنوان مدیرعامل انتخاب شدند. ضمنا آقای شهاب جهانیان نیز با حداکثر آرا رییس هیات مدیره و همچنین آقای حسنی خو نایب رییس شدند. بنده نیز به عنوان دبیر هیات مدیره و همچنین سخنگوی هیات مدیره و باشگاه انجام وظیفه خواهم کرد. 

وی درباره بحث دو شغله بودن رضا حسنی خو گفت: آقای حسنی خو از حراست وزارت ورزش و جوانان جدا خواهند شد. ایشان یک استقلالی است که اطلاعات خوبی از فوتبال دارد و خودشان هم خوب فوتبال بازی می کند. 

توفیقی پیرامون برخی شایعات مبنی بر اینکه خودش هم گزینه مدیرعاملی بوده است بیان داشت: مهم نیست در گذشته چه اتفاقی افتاده چیزی که اکنون مهم است اینکه ترکیب هیات مدیره استقلال پس از مدت ها مشخص شد. از امروز تلاش ما بر این خواهد بود تا طبق اساسنامه کارها را پیش ببریم ضمن آنکه باید زحمات آقای افشارزاده را فراموش نکرد زیرا ایشان عصاره و چکیده ورزش هستند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از افشارزاده درباشگاه به عنوان مشاور استفاده شود خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آقای حسنی خود فوق العاده اخلاق مدار هستند و با توجه به حسن خلقی که دارند احساس می کنم که از زحمات آقای افشارزاده به نحو مطلوبی قدردانی خواهند کرد اما اینکه از ایشان دعوت به همکاری شود در حیطه اختیارات آقای حسنی خو است.

دبیر هیات مدیره استقلال درباره جلسه بعدی هیات مدیره گفت: جلسات هیات مدیره بسته به نیاز و از طریق رییس هیات مدیره برگزار خواهد شد که معمولات دو هفته ای یک بار است. اما اگر موضوع خاصی باشد طبق اساسنامه با نظر دو سوم اعضا تشکیل جلسه خواهیم داد.

توفیقی در پاسخ به این سوال که مهم ترین موضوع پیش روی هیات مدیره جدید چه خواهد بود بیان داشت: واقعیت این است که ورود آقای حسنی خود بعداز بسته شدن تیم و انتخاب سرمربی رخ داده است اما با توجه به شناختی که ایشان دارند به سرعت هماهنگی ها صورت می گیرد. اولویت هیات مدیره بحث سامانه هواداری است که امیدواریم با حضور  حسنی خو چانه زنی های ما در این زمینه بیشتر شود. 

وی درباره اینکه هیات مدیره به بحث قراردادهای میلیارد بازیکنان استقلال ورود خواهد کرد گفت: هیچ بحثی در این زمینه در جلسه امروز انجام نشد زیرا اکنون موضوعیتی ندارد.

توفیقی درباره قرارداد برخی بازیکنان به طور مثال امین حاج محمدی که انتقاداتی به آن شده است اظهار داشت:حاج محمدی سال گذشته و توسط گروه نقل و انتقالاتی وقت باشگاه قراردادی منعقد کرد که دو ساله بود و براساس آن مبلغ سال اول 900 میلیون و سال دوم یک میلیارد و 100 میلیون تومان می شد. لذا وقتی این قرارداد بسته شده بود باشگاه نمی توانست به آن دست بزند و همچنین از لحاظ قانونی راهی برای تغییرات و یا فسخ باقی نمی ماند. 

سخنگوی هیات مدیره استقلال درباره جدایی وحیدطالب لو از این تیم گفت: طالب لو یک استقلالی واقعی است و هر تیمی که باشد باز هم استقلالی محسوب می شود ایشان امروز زحمت کشید و قراردادش را فسخ کرد و فسخ نامه آن را هم آقای حسنی خو امضا کردند.

وی درباره مطالبات پرویز مظلومی نیز گفت: مظلومی از بزرگان استقلال است و مطمئنا به سرعت با ایشان توافق می کنیم. 

دبیر هیات مدیره استقلال پیرامون اختلاف این باشگاه و باشگاه پرسپولیس بر سر کنعانی زادگان گفت: این یک اختلاف عقیده و قراردادی بین بازیکن و باشگاه پرسپولیس بوده است و از آنجایی که هر دو باشگاه زیر مجموعه وزارت ورزش هستند بردن این دعوا به کمیته انضباطی زیبننده هیچ کدام از باشگاه ها نبود لذا خدمت آقای طاهری رفتیم و پیشنهاد دادیم مشکل با مذاکره حل شود. حالا نیز منتظر هستیم تا پس از بررسی وضعیت مشخص شود که باشگاه پرسپولیس در این زمینه محق هست یا خیر که اگر محق بودند وارد مذاکزه می شویم و بحث را حل و فصل می کنیم.

توفیقی در پایان درباره زمان معارفه مدیرعامل جدید باشگاه گفت: زمان دقیق مشخص نیست اما ظرف روزهای آینده هماهنگی های لازم برای این کار صورت خواهد گرفت.