۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲

تست های دوپینگ ریو تا ١٠ سال باقی می ماند

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر ورزش بدون تقلب گفت: نمونه های به عمل آمده در المپیک ریو تا ١٠ سال نگهداری می شوند تا در صورت لزوم بازبینی شوند.
کد خبر: ۴۵۶۷۴

به گزارش خبرگزاري " دي اسپورت " ، در فاصله یک روز مانده با آغاز المپیک ٢٠١٦ ریو، نشست خبری توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک برگزار شد.

در این نشست توماس باخ ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در المپیک اظهارداشت: همه ما منتظر افتتاحیه هستیم تا شاهد شروع المپیک دیگری باشیم. در این چند روز نشست های مختلفی داشتیم که در چند محور خلاصه شدند.

وی با اشاره به مسائلی که در ارتباط با کاروان روسیه ایحاد شده بود، ادامه داد: این موضوع همراه با تعیین تکلیف ٥ رشته ای که به المپیک سال ٢٠٢٠ اضافه شدند و همچنین چشم انداز المپیک از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست ها بود.

رئیس کمیته بین الملی المپیک تصریح کرد: مهمترین پیغامی که ما با برخورد با ورزشکاران روسیه می خواهیم به دنیا منتقل کنیم اینست که شما می توانید موفق باشید بدون اینکه از دوپینگ استفاده کنید.

وی در ادامه ما با بیان اینکه بیش از ٢٠٠ نمونه را که مربوط به دو دوره المپیک بود مورد بررسی قرار دادیم، یادآور شد:  همانطور که نمونه های قبلی را بررسی کردیم، نمونه های ریو هم برای ١٠ سال می مانند تا هر زمان که لازم بود دوباره بررسی شوند.

باخ با تاکید بر ورزش بدون تقلب گفت: پیغام ما بسیار واضح و شفاف است. بررسی نمونه ها هم بر اساس هماهنگی بود که با وادا انجام دادیم، کمیته بین المللی المپیک با وادا همکاری بسیار نزدیکی خواهد داشت تا این مسیر را به بهترین شکل دنبال کنیم.

در ادامه نشست خبری رئیس کمیته بین المللی المپیک، وی به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

در این بخش وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرانی در رابطه با حضور بانوان مسلمان و به ویژه بسکتبالیست ها در میادین بین المللی با پوشش کامل اظهار داشت: به همه ورزشکاران احترام می گذاریم و تلاش داریم به آنها کمک لازم را داشته باشیم، تمام تلاشمان را برای حمایت از زنان مسلمان انجام داده ایم اما مشکلاتی که امروز در بسکتبال شاهدش هستیم، مربوط به قوانین داخلی فیباست و ما در این زمینه دخالتی نداریم. ما در بخش های مختلف سعی کرده ایم به بانوان مسلمان کمک کنیم مثلا در برگزاری دوره های اموزشی  حمایت کرده ایم و نتیجه این حمایت این شده که امروز شاهد این هستیم که دختران و زنان بیشتری سهمیه المپیک می گیرند.

باخ تاکید کرد: در مورد بسکتبال هم نشست های متعددی داشتیم که نتیجه همین نشست ها این شد که مجوز برای حضور موقتی بانوان صادر شد، مجوزی که تا اخر امسال اعتبار دارد. راه حل های مختلف بررسی شده اما فیبا تصمیم گیرنده نهایی است.

سی و یکمین دوره بازی های المپیک پانزدهم مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز شده و تا پایان مردادماه خواهد داشت. بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در این دوره بازی ها شرکت دارند. کاروان ایران نیز با ۶۴ ورزشکار در ۱۴ رشته در این دوره بازی های المپیک شرکت دارد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: مهر