۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

سیدجلال: پرسپولیس با همه تیم‌‌ها فرق دارد

دی اسپورت:سیدجلال حسینی رکن اصلی خط دفاع پرسپولیس است. با بازگشت او آشفته بازار خط دفاع سر و سامان گرفته و پرسپولیس در سه بازی تنها یک گل دریافت کرده است.
کد خبر: ۴۶۵۷۷

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت":سیدجلال حسینی رکن اصلی خط دفاع پرسپولیس است. با بازگشت او آشفته بازار خط دفاع سر و سامان گرفته و پرسپولیس در سه بازی تنها یک گل دریافت کرده است.

سیدجلال حسینی رکن اصلی خط دفاع پرسپولیس است. با بازگشت او آشفته بازار خط دفاع سر و سامان گرفته و پرسپولیس در سه بازی تنها یک گل دریافت کرده است. خودش می‌گوید وظیفه‌اش دفاع از دروازه پرسپولیس است و موفقیت در این زمینه و گل نخوردن را نباید تنها به نام او نوشت. سیدجلال حسینی اما خودش را برای ادامه این مسیر سخت، تا کسب عنوان قهرمانی با پرسپولیس آماده کرده. او می‌داند که موفقیت در لیگ تا چه اندازه سخت است، به همین دلیل هم فعلا قول قهرمانی نمی‌دهد و در این مورد حرفی نمی‌زند.

 

سیدجلال حسینی که برگشته، خط دفاع پرسپولیس سر و سامان گرفته. او مانند سدی است مقابل مهاجمان حریف. هواداران پرسپولیس نیز از عملکرد او رضایت کامل دارند و حسینی را یکی از بهترین بازیکنان تیمشان می‌دانند. سیدجلال ابتدا درباره پروسه بازگشتش صحبت می‌کند: «از بازگشت به پرسپولیس خیلی خوشحالم. یک فصل سخت را در نفت سپری کردم. البته از نظر فوتبالی خوب بود اما از نظر حواشی به هیچ وجه. این را هم می‌دانستم که پرسپولیس با بقیه تیم‌ها فرق دارد. حتی به وحید امیری و علیرضا بیرانوند نیز می‌گفتم شرایط پرسپولیس با باقی تیم‌ها متفاوت است و باید خود را برای یک فصل پرفشار آماده کنند. خودم دو سال تجربه بازی برای پرسپولیس را داشتم اما با این ذهنیت آمدم که یک سال سخت اما موفق را سپری کنم. خدا را شکر فعلا شرایط مناسب است. در پرسپولیس همه با هم می‌دوند، می‌جنگند و همین یکدلی عامل اصلی موفقیت ما است.»

 

او درباره سر و سامان دادن به خط دفاع پرسپولیس می‌گوید: «هواداران پرسپولیس به من لطف دارند. وقتی می‌خواستم برگردم می‌دانستم چه فشاری را باید تحمل کنم. باید با آمادگی کامل در ترکیب پرسپولیس به میدان می‌رفتم تا بتوانم هواداران را راضی کنم. از همان روز اولی که در تمرین حاضر شدم خودم را برای یک فصل سخت آماده کردم. در مورد خط دفاع نیز باید بگویم من به وظیفه‌ام عمل می‌کنم. مگر وظیفه یک مدافع، دفاع از دروازه خودی نیست؟ من هم همین کار را انجام می‌دهم. البته با کمک 10 بازیکن دیگر پرسپولیس که در زمین حضور دارند. نباید همه چیز به نام من نوشته شود. همه تلاش می‌کنیم و همه زحمت می‌کشیم تا پرسپولیس فصل درخشانی را پشت سر بگذارد.»

 

هواداران پرسپولیس برای حسینی القاب گذشته را به کار می‌برند. القابی چون صخره و دیوار که سیدجلال زیاد روی آنها تمرکز نمی‌کند: «هواداران همیشه به من لطف دارند. حضور آنها در تمرین و تشویق بازیکنان نشان می‌دهد که تا چه حد به پرسپولیس علاقه‌مندند. راستش خودم هم وقتی دوستان یا مردم را می‌بینم دوست ندارم درباره فوتبال حرف بزنم. به عنوان یک بازیکن هم زیاد به این القاب فکر نمی‌کنم و تمرکزم را روی موفقیت پرسپولیس می‌گذارم. دنبال لقب هم نیستم، برای من این نکته مهم است که هواداران، مدیریت و کادر فنی از عملکردم راضی باشند.»

 

آیا از حالا می‌شود قول قهرمانی داد؟ سیدجلال حسینی می‌گوید: «از حالا نباید درباره قهرمانی حرف زد. تازه سه هفته از لیگ گذشته و خیلی از تیم‌ها هنوز به شرایط ایده‌آل بدنی نرسیده‌اند. ضمن اینکه در همه تیم‌ها بازیکنان خوب حضور دارند و این کار را برای کسب عنوان قهرمانی سخت می‌کند. ما برای موفقیت تلاش می‌کنیم و انگیزه داریم اما بهتر است از حالا درباره قهرمانی حرف نزنیم.»

 

سیدجلال به‌عنوان کاپیتان پرسپولیس فحاشی به فرشاد احمدزاده در تبریز را محکوم می‌کند: «فرشاد بازیکن جوانی است که برای پرسپولیس فوق‌العاده کار می‌کند. یادم هست او در تراکتورسازی چقدر خوب بازی می‌کرد و برای این تیم زحمت می‌کشید. دور از انصاف بود که در تبریز علیه او شعار بدهند چون فرشاد جوان است تحت تاثیر قرار گرفت اما سعی کرد بهترین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام بدهد. امیدوارم این فحاشی‌ها دیگر تکرار نشود تا بازیکنان با تمرکز کامل بتوانند در لیگ برتر بازی کنند.»

 

حسینی این فصل از سوی برانکو به‌عنوان کاپیتان پرسپولیس انتخاب شد. این وظیفه او را سنگین‌تر کرده: «همانطور که گفتم پوشیدن پیراهن پرسپولیس سنگین است و انرژی بسیاری می‌خواهد. حالا اگر کاپیتان هم باشی و بازوبند را ببندی این سنگینی و فشار چند برابر می‌شود. برانکو این مسوولیت را به من داد و من هم تلاش می‌کنم به بهترین شکل وظایف یک کاپیتان را انجام بدهم.»

 

سیدجلال از جمله کاپیتان‌های آرام لیگ برتر است. کمتر صحبت کرده و به داور اعتراض نمی‌کند. دلیلش را خودش اینگونه بیان می‌کند: «هجمه علیه داوران زیاد است و هر کسی درباره عملکرد آنها نظر می‌دهد و نقدشان می‌کند. دیده‌ام افرادی که پستی آنچنانی در باشگاه‌ها ندارند ولی علیه داوران موضع می‌گیرند و برای آنها حاشیه می‌سازند. اگر من هم از کوره در بروم و به داوران اعتراض کنم آنوقت آنها فشار بیشتری را متحمل می‌شوند و این منصفانه نیست.»

 

زوج سیدجلال در بازی‌های اخیر پرسپولیس، محمد انصاری است. او درباره بازی کنار انصاری که از دفاع چپ به دفاع وسط منتقل شده می‌گوید: «محمد انصاری بازیکنی است که چه در تمرین و چه در زمین احساس مسوولیت می‌کند و به نظر من این مهم‌ترین عامل موفقیت اوست. او به این باور رسیده که شرایط بازی در پرسپولیس چقدر سخت است. به نظرم برای دفاع وسط، او اگر به همین روند ادامه بدهد قطعا جزو بهترین بازیکنان ایران خواهد شد.»

 

 

منبع:ایران ورزشی