۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
اختصاصی دی اسپورت;

یادداشت روز: سفارشی یا بدسلیقگی

دی اسپورت: آیا مقایسه جیووا با آل اشپورت، مجید، دایی، یوسف و دیگر برندهایی که در بازار ایران هستند صحیح تر بود یا نایکی که با کره قرارداد داشت!!!
کد خبر: ۴۶۹۰۲

دی اسپورت - میثم حجتی:

برنامه نود  هفته گذشته  درحالی سری جدید خود را آغاز کرد که بازی های دو هفته از لیگ برتر برگزار شده بود و اینگونه عادل فردوسی پور بایستی بازی های دو هفته را پوشش می داد، اما در کمال تعجب دقایق بسیاری از این برنامه صرف پخش برنامه ای مربوط به برند البسه تیم ملی فوتبال شد و این جا بود که شک و شبهه ها آغاز شد.
اولین سوال اینگونه بر ذهن ما نقش میبندد که  درحالی که اولین برنامه نود در این فصل زمان محدودی برای پخش آیتم های مختلف داشت، بخش قابل توجهی از برنامه زا  به صحبت های یکطرفه عادل فوتبال ایران که به نظر کمی به سمت مخالفان برند حامی تیم ملی غش کرده بود اختصاص می دهد  و یک گزارش شامل برنامه کاملاً سؤال برانگیز دوربین مخفی که احتمال ساختگی بودنش زیاد است و  چهره فرد مورد نظر اصلاً به نمایش در نیامد و... پخش می شود.
روز قبل از برنامه، سایت و کانال اختصاصی باشگاه برق جدید خبر از انعقاد تفاهم نامه بین باشگاه برق جدید و یک باشگاه ایتالیایی داد که در آن اشاره شده بود محمد علی بردبار به ایتالیا سفر کرده و با مالک جیووا و مدیرعامل باشگاه کیه وو عکسی منتشر شد ،کاملاً مشخص بود که مدیر شرکت پارس یا همان نمایندگی جیووا در خاورمیانه در ایران نیست و این اخبار روی سایت های مختلف نیز انعکاس یافت و مطمئناًٌ جدای از این رسانه ها،
عوامل ریز و درشت برنامه نود می توانستند عادل را از نبودن بردبار در ایران آگاه کرده باشند.
طبق روال بحث های این چنینی برنامه نود، دو طرف بحث روی خط ارتباطی حاضر شده و منتقد و نقد شونده هر دو سخن می گویند ، حتماً از قبل باید با این افراد تماس گرفت و هماهنگی نمود نه این که ناگهان ساعت دوازده یا یک بامداد به کسی تلفن نمود  و از او سؤال کرد!!!
مجری برنامه نود که قرار است عادل فوتبال باشد،یک طرفه به قاضی رفت و راضی هم برگشت و  چالش لباس تیم ملی را یک طرفه به نوعی به سرانجام رساند که شائبه سفارشی بودن این گزارش را هر بیننده ای احساس نمود ، شاید بیش از برند جیووا خود برنامه نود ضرر کرد؟!
مجری برنامه، خیلی ماهرانه بحث جیووا را آغاز کرد و بدون این که با مدیران و دست اندرکاران این برند ارتباط برقرار کند، حتّی تاج را مجاب به عوض کردن برند لباس تیم ملی کرد و تاج خیلی غیرحرفه ای سخن گفت که ما فلان می کنیم و...
نکته جالب و سؤال برانگیز دیگر این بود که اگر امکان برقراری ارتباط با مدیر این برند در ایران نبود، آیا جیووا در ایران سخنگو یا دست اندرکار دیگری هم نداشت؟!
آیا همکار محترم آقای فردوسی پور، جواد خیابانی که گفته شده رابط اصلی و یکی از مدیران فروش این برند بوده اند هم نمی توانستند از طرف مجری روی خط آورده شوند!
آیا مقایسه جیووا با آل اشپورت، مجید، دایی، یوسف و دیگر برندهایی که در بازار ایران هستند صحیح تر بود یا نایکی که با کره قرارداد داشت!!!
و مهم ترین نکته این بود، چرا که در کل برنامه که صحبت از سود سرشار فروش این البسه شد و در دوربین مخفی که آن هم با توجه به نوع صحبت های فروشنده به نظر ساختگی می آمد چیزی از محل خرج این درآمد گفته  نشد، کدام فروشنده می گوید ماست من ترش است که این فرد به وضوح اشاره به ایرانی بودن اجناسش کرد؟آیا حق نبود شما اشاره کنید همین مجموعه سال قبل پنج تیم لیگی ورزش فارس و امسال هم نه تیم لیگی ورزش فارس را تحت پوشش قرار داده و هزینه این تیم ها را کامل پرداخت کرده است؟!!!
آقای مجری، در گزارش شما که مدعی دنبال کردن بهترین دستاورد برای فوتبال ایرانی هستید، نباید  به رقم قرارداد بازیکنان اشاره می شد که چرا به فلان بازیکن که دویست میلیون بیشتر نمی ارزد یک میلیارد پول می دهند؟!!
البته این نکته را بایستی یاد آور شویم؛ بعد از قانون خصوصی سازی که ورزش و فوتبال ایران و مخصوصاً  فارس، از آن ضرر زیادی متحمل شده اند و باعث نابودی فوتبال استان فارس شده و در کنارش  پیشرفت حباب گونه فوتبال اصفهان، خوزستان و آذربایجان را سبب شده است.
خصوصی سازی  این استان ها را به دلیل داشتن کارخانجاتی مثل گسترش فولاد،ماشین سازی،ذوب آهن ،فولاد خوزستان،فولاد مبارکه ،ذوب آهن و تراکتور و صنعت نفت صاحبان اصلی لیگ برتر فوتبال کرده است  .
در این بحران باشگاه برق جدید فارس یک روزنه امید برای روزهای خوب آینده در فوتبال فارس و الگوی جدید در ورزش ایران به حساب می  آید.
این باشگاه از فصل قبل فعالیت حرفه ای خودش را آغاز کرده است و در رشته های فوتبال، هندبال، بسکتبال بانوان، والیبال بانوان و بدمینتون بانوان در لیگ های معتبر کشوری در سطح لیگ یک و برتر کسب مقام کرده است .
نکته این فعالیت عظیم ورزشی، بررسی تعداد تیم های فعال حاضر در استان فارس و شهر شیراز در لیگ های کشوری است که یکی از مشکلات حال حاضر این  استان  نداشتن تیم های فعال در مسابقات کشوری در رشته های مختلف است
این کمبود باعث شکوفا نشدن استعدادها و افت محسوس ورزش فارس بوده است.

حال  در این اوضاع بد چه برسد به این که تیمی از بانوان که همیشه مشکل اسپانسر لیگ و حامیان مالی دارد صاحب تیم باشگاهی شود و در لیگ های برتر حضور یابند!

هزینه ی درآمد فروش لباس های جیووا در ورزش می تواند یک الگوی خوب برای بخش خصوصی باشد که از ورود به ورزش ترس و واهمه دارد.
شاید لباس ها و طراحی جیووا در سلیقه مجریان پربیننده ترین برنامه ورزشی ایران، مناسب نباشد، اما باید گفت  نوع لباس و طراحی اش، تکنیک و تاکتیک یک تیم را عوض نمی کند و در ان کمی و کاستی نمی گذارد  ، ذره ای هم که در ذهنیت اثرگذار است با فکرکردن به هدف
پاک می شود.
البته گفتنی است که در این مدت مدیر این برند در ایران تمام تلاش خود را برای عیب یابی و رفع آن انجام داده و می دهد و بارها نیز اعلام نموده اند تلاش ما ایجاد رضایت مدیران فدراسیون و سرمربی تیم ملی است.
در هرحال این هفته منتظر بودیم تا عادل فردوسی پور مدیران جیووا در ایران را به برنامه دعوت کند و اجازه دهد در مقابله هجمه چهل دقیقه ای هفته قبل برنامه و گزارش های او از خود دفاع کنند، اما در کمال ناباوری وی عنوان داشت ما فقط می خواستیم از طریق تلفن سخنان آنها را بشنویم ولی آنها خواستار حضور در برنامه بودند و این برای ما مقدور نبود و وقت نداشتیم و....

واقعاً شما تلفنی از کسی در این خصوص پرسیدید یا دوربین مخفی مسخره پخش نمودید،کارشناس لباس آوردید و یک لباس که اصلاً مربوط به شرکت جیووا نبود در مقابل یک لباس درجه یک جهان قرار دادید و...حالا طرف مقابل دو دقیقه تلفنی پاسخ این همه هجمه بی ربط را بدهد؟واقعاً این عدالت است جناب عادل خخان ؟!!
در نهایت این سؤال را از عادل فردوس پور داریم که چرا با سلایق شخصی بدون تفحص آنچنانی آینده ورزشی یک گروه و  باشگاه از شهر و استانی به بزرگی و تأثیرگذاری فارس را تحت تأثیر منفی قرار می دهید؟! 
خیلی ها در ورزش ایران با تمام سوءاستفاده ها
نان می خورند و آن درآمد را بیرون از ورزش هزینه ساختمان سازی هایشان می کنند، اما هیچگاه مورد چنین هجمه ای قرار نمی گیرند ، بهتر است با بخش خصوصی که درآمدش را صرف و هزینه ورزش بی بازگشت ایران می کند، بیشتر مهربان باشیم .