۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت؛

مهابادی: با تیمی جوان و هجومی مدعی خواهیم بود

اختصاصی دی اسپورت: عصر امروز در خلال تمرینات مصاحبه ای با داوود مهابادی سرمربی آلومینیوم اراک انجام شد. مهابادی اعتقاد دارد تیمش با ترکیبی جوان و هجومی امسال می تواند جزو مدعیان باشد.
کد خبر: ۴۷۹۶۳

دی اسپورت: عصر امروز در خلال تمرینات مصاحبه ای با داوود مهابادی سرمربی آلومینیوم اراک انجام شد. مهابادی اعتقاد دارد تیمش با ترکیبی جوان و هجومی امسال می تواند جزو مدعیان باشد.

* پس از بازی اول در اراک که با شکست تیمتان به پایان رسید در بازی دوم با شکستی سنگین استقلال اهواز را بدرقه کردید. چه عاملی باعث این تغییرات شد؟

ما در بازی اول هم مستحق شکست نبودیم، نبض بازی را در اختیار داشتیم و فوتبال نسبتا خوبی را ارایه دادیم ولی در مجموع تیم حریف از دو سه اشتباه ما نهایت بهره را برد و ما در حقیقت به اشتباهات خودمان باختیم. این اشتباهات تاکتیکی نبود و ممکن است برای هر تیمی اشتباهات فردی پیش بیاید که جزیی از اتفاقات فوتبالی است.

ما هرچه به پایان بازی نزدیک شدیم فشار بیشتری بر حریف آوردیم و شاید حتی می توانستیم نتیجه مناسبی بگیریم.

 

* شما در مصاحبه ای گفتید اگر عوامل مختلف در باشگاه کمک کنند تیم در رده های بالای جدول قرار خواهد گرفت و حتی می تواند مدعی صعود باشد. آیا این عوامل تاکنون برقرار بوده است یا خیر؟

منظور من علاوه بر باشگاه و کارخانه کل استان مرکزی بوده است که بین مردم، مسئولین و مسئولین کارخانه آلومینیوم همبستگی وجود داشته باشد که الحمدالله تا حدود زیادی این اتفاق افتاده، امیدوارم مسئولین استان و تربیت بدنی به این تیم توجه بیشتری داشته باشند و ارتباطات نزدیک تر باشد و با یکدل کردن همه استان به هدف متعالی که برای تیم فوتبال آلومینیوم داریم برسیم. حمایت مسئولین هم باعث دلگرمی ما و بازیکنان خواهد بود و هم توجه مردم به سمت تیم آلومینیوم بیشتر خواهد شد و بیشتر در استادیوم حضور خواهند داشت. ما نیاز به حضور هواداران و انرژی مثبت آنان داریم و با این انرژی مثبت مسلما تلاش ما بیشتر خواهد شد.

 

* تعدادی از هواداران آلومینیوم در بازی اول کمی کم صبر بودند و خیلی زود علیه شما شعار دادند. توقع شما از هواداران آلومینیوم چیست؟

ناراحتی هواداران ما و حتی آن تعدادی که علیه من شعار دادند کاملا برای من قابل درک است و تا اندازه ای به آنها حق می دهم و حتی می پذیرم در بخشی از اشتباهات بازیکنان هم من مقصرم ولی از آن ها خواهش دارم کمی متانت به خرج بدهند. تیم ما حتی توان این را دارد در 10 دقیقه پایانی بازی 2-0 باخته را ببرد یا مساوی کند پس تا آخرین دقیقه ما را حمایت کنند. گاها تیم ما از نظر فنی سر است ولی ممکن است نتیجه نگیرد ما دوست داریم  هواداران قدردان ما باشند.

زمانی که من در گهر بودم در یک بازی ما با آلومینیوم هرمزگان در حالی که 90 دقیقه روی دروازه حریف بودیم بازی را 1-0 در زمین خودی باختیم ولی تماشاچیان تا 30 دقیقه پس از پایان بازی تیم را تشویق کردند. بعد از این بازی تیم ما تحت تاثیر این اتفاق طوری بازی کرد که در نهایت گهر با کمترین امکانات به لیگ برتر صعود کرد.

تیم ما پتانسیل قرار گرفتن بین 6 تیم اول جدول را دارد و نیم نگاهی هم به صعود داریم ولی نیاز به زمان و کمی حمایت داریم تا بهتر از این باشیم. چرا که تعدادی از بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده اند هنوز با جو ورزشگاه و بازیکنان دیگر آشنا نشده اند و نیاز به زمان دارند.





* از نقل و انتقالات راضی هستید؟

70 درصد راضی هستم، هرچند 2-3 مهره خیلی خوب هم مدنظر من بود که به دلیل پیشنهادات بهتری که داشتند موفق به جذبشان نشدیم.

 

* سید صالحی هم جزو این گزینه ها بود؟

سید صالحی هم جزو بازیکنان مدنظر من بود و یکبار تلفنی باهم صحبت کردیم و یکبار هم به اراک آمدند. ایشان گفتند من قصد بازی در لیگ برتر را دارم و در صورتی که قصد بازی در لیگ یک را داشته باشم اولویتم تیم شماست. باید منتظر بود و دید در آینده چه پیش می آید.

 

* با توجه به اینکه بازیهای آلومینیوم چندسالی بود پخش زنده نمی شد پخش زنده ی دیدارهای آلومینیوم چه تاثیری می تواند بر بازی تیم بگذارد؟

پخش زنده بازیها نه فقط در اراک بلکه در تمام شهرها می تواند کمک زیادی به فوتبال کند. افرادی که امکان آمدن به ورزشگاه را ندارند و خانواده بازیکنان وقتی بازی را تماشا کنند با توجه ب اینکه بازیکنان بیشتر دیده می شوند، انگیزه مضاعفی برایشان خواهد شد. این مساله یکی از عوامل نزدیک شدن فوتبال ما به فوتبال نیمه حرفه ای خواهد بود.

 

* در بازی با استقلال اهواز شما در شرایط خاصی به مصاف حریف رفتید. شما بازی قبل را باخته بودید، در خارج از خانه بازی می کردید و هوای گرم اهواز نیز روی بازیکنان شما تاثیرگذار بود. چه عواملی باعث شد بتوانید شکست سنگینی به استقلال اهواز تحمیل کنید؟

استقلال اهواز تیم جوانی است و چند بازیکن خوب دارد. بازی سختی بود و ما دو پلن برای بازیمان در نظر گرفته بودیم. خوشبختانه آنچه می خواستیم اتفاق افتاد و بازیکنان ما دستورات را در زمین پیاده کردند. ما توانستیم سه گل بزنیم و این نشان می دهد تیم ما تیمی هجومی است و هر بازی می تواند دو یا سه گل بزند. این مساله برای من جای خوشحالی دارد و بازیکنان ما ظرفیت بالایی دارد. مساله بعد این است که ما با 5 تغییر به مصاف حریف رفتیم و به جوانان فرصت بیشتری دادیم. اتفاقا زننده های گلهای ما هم جزو این جوانان بودند و امیدوارم این جوانان بتوانند به روند مثبت خود در تیم ادامه دهند.

 

* شاید شروع بازیها با دو تیمی که فصل پیش تجربه لیگ برتر داشتند کمی سخت بود. شما بازیهای پیش رو را راحت تر می بینید یا سخت تر؟ آنهم با توجه به اینکه با چند برد تیم از نظر روحی هم در شرایط مناسبی قرار خواهد گرفت.

شرایط برای همه تیم ها یکسان خواهد بود و پس از چند هفته هم از نظر تاکتیکی و هم بدنی شرایط بهتری پیدا خواهند کرد. تمام بازی ها برای ما حکم فینال را دارد و ما 32 فینال پیش رو داریم. بازی بعدی ما با تیم پارس جنوبی هم خواهد بود که تیم خوبی دارند و ما برای کسب نتیجه باید تمام تلاشمان را روی بازی بگذاریم.

 

* سخن پایانی

امیدوارم خبرگزاری دی اسپورت نشانگر زیباییهای فوتبال باشد و باعث ترغیب جوانان و خانواده ها به سمت ورزش شود. از بازیکنان، مدیریت باشگاه و همکارانم هم تشکر ویژه ای دارم.



ترند های روز