۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
یادداشتی برای مسوولان، جامعه ورزشی و فوتبالیست‌های کشورمان

به فینال رفته‌های بی مدال را دریابید

نعمت الله امین نژاد/ به فینال رفته‌های بی مدال را دریابید / کار تیم داوری کمتر از گرفتن مدال طلا‌ی المپیک نیست.
کد خبر: ۴۸۶۲۱

به گزارش خبرگزاری " دی اسپورت " ، اصافا"، حضور تیم داوری ایران تو فینال مسابقات فوتبال المپیک، کمتر از گرفتن مدال طلا نیست. تنها حوزه‌ای که توی آن می توانی تا فینال بری و اما بابتش یه جایزه هم نگیری.... همین بخش داوری است و بس.


حرفه‌ای سخت و با حرف‌های رکیک خوردن است، اگه یک عمر هم خوب سوت بزنی همه می‌گویند بد داوری نکرده است، منتهی؟! دراینجا، متاسفانه چشم بینا کم است، ولی خدا نکنه یک مواردی را نتوانی خوب ببینی و درست سوت نزنی. دمار از روزگار داوران در می‌آورند و از زمین و زمان به آنان بد و ناسزا می‌گویند، حتی در بعضی از مواقع کتک‌شان هم می‌زنند. و بعدها هم متهم‌شان به هزار چیز می‌کنند و کلی هم گوشه و کنایه را باید تحمل کنند و درآخر هم می‌گویند، این داوران زد و بند داشته‌اند.


 همین علیرضا فغانی با تیم داوری اش ،  در روز یکشنبه، فینال المپیک را بین تیم‌های برزیل و آلمان را سوت می زنند، آن هم در حضور داوران، بزرگ، الیت و درجه یک دنیا، مثل نستور پیتانای آرژانتینی، متئولاهوز اسپانیائی و کلمنت تورپین فرانسوی.


  البته و متاسفانه، همین داورانی که تو فوتبال لیگ برتر خودمان، همیشه گوشه‌ی رینگ قرار می‌گیرند و برای تنبیه کردنش آنان را پاس می دهند لیگ یک تا سوت بزنند، منتهی، از آن طرف آسیا، توسط چشم بادامی‌ها ژاپنی هم قدردان آنان هستند و هم برای فینال جام پادشاهی دعوت می شوند تا این مسابقات مهم را قضاوت کنند، خدایی فرق را ببین، از زمین تا آسمان است؟! چرا.


 باز هم و همچنین فینال جام ملت‌های(AFC) از طرف کنفدراسیون فوتبال و کمیته داوری آسیا، به تیم داوری ایرانی می دهند، و در نهایت هم، تیم داوری ایران می شوند، داوران فینال مسابقات فوتبال، و بزرگترین فستیوال ورزشی جهان، آیا این نشان از لیاقت تیم داوری ایران ندارد که دارد؟! چرا.


 خب دراینجا باید گفت، (داوران) ما دیگه چه کار باید کنند، که ارزش کاری‌شان، برابر بشود با گرفتن مدال طلا و یا درهمان سطح،  که از آنان تقدیر به شود؟.


شاید باید بروند، فینال مسابقات منظومه شمسی بین لیورپول و کره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مریخ و یا سنت جانسون، سیاره زهل رو سوت بزنند؟!! خب شاید بروند.


 در پایان یادداشت‌هایم باید بگویم: انصافا" و خداوکیلی، که باید مثل تمامی قهرمانان طلایی و مدال گرفته، طلای المپیک، از این تیم داوری و یارانش تقدیر گردد و بشود، تا درادامه لیگ برتر، که مجددا بازم، ازحرف‌های رکیک خوردن است، مقاومت آنان هم، نیز به مراتب بالا رفته باشد.

 

 

 

 

نعمت الله امین نژاد / دی اسپورت



ترند های روز