۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

نصرت خان» در جودو ایران چه نقشی داشت؟

کار جودوی ایران در المپیک با دو شکست در نخستین دیدار و بدون کسب حتی یک امتیاز فنی به پایان رسید تا موجی از انتقادات برای انتخاب سرمربی ازبکستانی تیم ملی جودو به راه بیفتد.
کد خبر: ۴۸۹۹۵

 به گزارش خبرگزاري " دي اسپورت " ، حدود سه ماه پیش مسئولان جودو ایران خبر از حضور یک مربی با رزومه خارجی برای هدایت تیم ملی جودو را دادند، خبری که از همان ابتدا هم کمی مشکوک به نظر می‌رسید.«نصرت خان ولی اف» پیرمرد بی‌حاشیه ازبکستانی اردیبهشت ماه 95 سرمربی تیم ملی جودو شد تا هدایت دو جودوکار المپیکی ایران بدست افراد دیگری بیافتد!

 

این مربی ازبکستانی با اصرار مسئولان کمتر مصاحبه می‌کرد تا شاید کمتر کسی متوجه نقش کمرنگ او در تیم ملی شود اما شاید کسانی که از دور هم جودو را دنبال می‌کردند خیلی زود متوجه شدند که حضور این مربی در راس تیم ملی جودو فرمالیته است.

 

نصرت‌خان در دو اردوی داخلی و خارجی پیش از المپیک غایب بود تا ملی‌پوشان زیر نظر مدیر تیم‌های ملی به تمرین بپردازند. ضمن اینکه جواد محجوب و سعید ملایی برنامه تمرینی‌شان را از مربیان اختصاصی خود می‌گرفتند.

 

در نهایت نصرت خان همراه با محمدرضا رودکی مدیر تیم های ملی، در کنار دو جودوکار المپیکی راهی ریودوژانیرو شدند تا اتفاقات جدید برای جودوی ایران آغاز شود.

 

نصرت خان در بازی سعید ملایی کنار تاتامی بود اما انگار خیلی دوست داشت تا این دیدار هرچه زودتر تمام شود تا به گشت و گذار خود در برزیل برسد. اوج بی اختیاری نصرت خان در تیم ملی زمانی مشخص شد که محمدرضا رودکی برای هدایت جواد محجوب در کنار تاتامی نشست تا عملا ثابت شود این مربی ازبکستانی تنها نام سرمربی را یدک می‌کشد.

 

یکی از ملی‌پوشان المپیکی ایران در خصوص این مربی ازبک به خبرنگار میزان گفت: در چند روزی که در ریو بودیم کلا سه مرتبه نصرت خان ررا دیدم و به نظرم بودن یا نبودن او در کنار ما هیچ تفاوتی با هم نداشت! این جودوکار کشورمان همچنین مدعی شد که نصرت خان در تمرینات او هم نقشی نداشته و در طول تمرین هیچگونه بحث فنی با ملی‌پوشان نداشته است.

 

در اینکه حضور این پیرمرد ازبکستانی در تیم ملی جودو یک تصمیم اشتباه بوده تردیدی نیست اما سوال اینجاست چه کسی باید پاسخگوی حضور عجیب این مربی ازبکستانی در ایران باشد.

 

 

 

 

 

 

منبع: میزان