۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

آغاز لیگ برتر هندبال از اوایل مهر ماه

دی اسپورت:با اعلام فدراسیون هندبال رقابت‌های لیگ برتر از اوایل مهر ماه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۱۶۱

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت ":با اعلام فدراسیون هندبال رقابت‌های لیگ برتر از اوایل مهر ماه آغاز خواهد شد، در همین خصوص مراد کرمی رئيس سازمان لیگ هندبال گفت:بیست و نهمین دوره لیگ برتر هندبال از اوایل مهر ماه با حضور دوازده تیم آغاز می شود اما برنامه ریزی لازم برای برگزاری لیگ با ده تیم نیز انجام شده است.

 

وی افزود:قرار بود لیگ در دهه دوم شهریور ماه آغاز شود اما تا بیست و سوم شهریور به تیم ها فرصت دادیم تا برای تکمیل مدارک خود اقدام کنند، بعد از آن مدارک را بررسی و در نهایت اوایل مهر ماه لیگ برتر را شروع خواهیم کرد. با وجود اینکه برخی از تیم ها از حضور در رقابت‌های امسال انصراف داده اند اما ما شروع مسابقات را با دوازده تیم در نظر گرفته ایم. برای جایگزینی تیم های انصراف دهنده نیز منتظر هستیم تا باشگاه ها نام و مشخصات خود را ارائه دهند تا با استفاده از نظر هیات رئيسه سازمان لیگ که در جلسه هفته آینده برگزار خواهد شد چند باشگاه را به لیگ اضافه کنیم.

 

کرمی ادامه داد:با توجه به شرایط لیگ امسال ما یک مبلغ ورودیه از تمام تیم ها دریافت خواهیم کرد و همچنین یک چک ضمانت نیز برای حسن انجام کار باشگاه ها و اینکه به تعهدات خود عمل کنند دریافت خواهیم کرد. در صدد بودیم تا تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر بانوان را به هشت تیم برسانیم اما تنها شش تیم اعلام آمادگی کرده اند و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است و انشاالله در اوایل مهر ماه مسابقات لیگ برتر بانوان نیز آغاز خواهد شد. هفته آینده جلسه هیات رئيسه فدراسیون هندبال برگزار می شود و درخواست حضور چند تیم در لیگ ستارگان بررسی خواهد شد اگر این درخواست ها مورد تائيد قرار گرفت لیگ با دوازده تیم و در غیر این صورت با ده تیمی که حضورشان تا به این لحظه نهایی است آغاز خواهد شد.

 

وی در مورد زمان نقل و انتقالات لیگ برتر هندبال نیز گفت:تیم ها تا بیستم شهریور ماه فرصت دارند تا مدارک بازیکنان خود و لیست نهایی را به فدراسیون ارائه دهند.

 

کرمی در رابطه با لیگ دسته اول هندبال و زمان آغاز این رقابت ها نیز اذعان کرد:لیگ دسته یک هندبال دو تا سه هفته پس از آغاز لیگ ستارگان استارت می خورد، این رقابت‌ها با حضور دوازده الی پانزده تیم و در قالب مسابقات سه منطقه و دور اول آن بصورت رفت و برگشت برگزار می شود. لیگ دسته دوم نیز بصورت متمرکز برگزار می شود که حضور دوازده تیم در آن نهایی شده است.