۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

دستگیری مسئولان ورزشی از برزیل تا ايران

رفتار ناشایست مسئولان ورزشی در میادین بین‌المللی باز هم آبروریزی به بار آورد. نماینده ورزش ایران این‌بار نه به خاطر تفاوت‌های فرهنگی و بی‌اخلاقی‌ها بلکه به دلیل سرقت در یکی از فروشگاه‌های خارجی متهم شده است.
کد خبر: ۵۰۲۸۷

به گزارش خبرگزاري " دي اسپورت " ،  رفتار ناشایست مسئولان ورزشی در میادین بین‌المللی باز هم آبروریزی به بار آورد. نماینده ورزش ایران این‌بار نه به خاطر تفاوت‌های فرهنگی و بی‌اخلاقی‌ها بلکه به دلیل سرقت در یکی از فروشگاه‌های خارجی متهم شده است. «م.د» نایب‌رئیس انجمن فوتوالی است که سرپرستی تیم ملی فوتوالی اعزامی کشورمان به تورنمنت جهانی ریودوژانیرو را بر عهده داشته است. گفته می‌شود فرد مذکور در یکی از فروشگاه‌های ریو مقداری وسایل را زیر لباس خود مخفی کرده بوده و قصد داشته بدون پرداخت پول، آنها را از فروشگاه خارج کند اما توسط پلیس منطقه «کوپاکابانا» دستگیر و بازداشت می‌شود.

 

 این مدیر ٥٣ساله درحال‌حاضر با قید ضمانت آزاد شده ولی گذرنامه او در اختیار پلیس است و فعلا حق خروج از برزیل را ندارد تا از سوی مراجع قضائی مربوطه کشور برزیل محاکمه شود. سفیر ایران در برزیل در حالی دستگیری «م.د» در ریو را تأیید کرده که تسنیم به نقل از او دراین‌باره نوشت: «این فرد بدون پرداخت هزینه قصد داشته اقلامی را از فروشگاهی خارج کند که این موضوع موجب دستگیری او شده است. خطای شخصی این فرد باعث شده کار به دادگاه کشیده شود.

 

فعلا این فرد آزاد است اما گذرنامه او در اختیار مقامات قضائی است. ضمن اینکه یک وکیل از طرف سفارت پیگیر این موضوع است». قانع‌زاده البته تأکید کرد این فرد جزء کاروان ایران در ریو نبوده است: «این فرد هیچ ارتباطی با کاروان ایران در بازی‌های المپیک ندارد و در قالب یک تیم اعزامی از انجمن‌های ورزشی در برزیل حضور دارد. خوشبختانه در ایام بازی‌های المپیک هیچ مشکلی برای ورزشکاران، همراهان و تماشاگرانی که از ایران و سایر نقاط جهان برای تشویق تیم‌های کشورمان به برزیل آمدند، به‌وجود نیامد».

 

دستگیری تعدادی از مدیران ورزشی

 

دستگیری نایب‌رئیس انجمن فوتوالی در برزیل در حالی یکی، دو روزی است رسانه‌ای شده است که در داخل کشور هم اخباری از این جنس منتشر شده است. حراست وزارت ورزش و جوانان روز شنبه از دستگیری افرادي به اتهام مشارکت در فساد مالی خبر داد و آن را رسانه‌ای کرد.

 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عرب، سرپرست حراست این وزارتخانه با اعلام این خبر دراین‌باره گفت: «با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور درباره مقابله جدی با فساد، در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به برگشت مبالغ قابل‌توجهی از اموال دولتی و دستگیری تعدادی از افراد متخلف اشاره کرد. در ادامه پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و با همکاری حراست وزارت ورزش و جوانان، در یکی از استان‌های کشور تعدادی از مدیران ورزشی و افراد مرتبط با آنها به اتهام مشارکت در فساد مالی، توسط دستگاه امنیتی با حکم مرجع قضائی دستگیر شدند و تحقیقات اولیه از متهمان آغاز شده است». سرپرست حراست وزارت ورزش و جوانان در حالی نامی از استان مربوطه و جرم دستگیرشدگان نبرده که گفته می‌شود مدیران بازداشت‌شده مربوط به یکی از استان‌های جنوبی کشور هستند. دیروز همچنین خبر احضار چند مدیر ارشد ورزشی دیگر هم منتشر شد.

 

حضور ٢ مدیر  ورزشی در گزارش شهرداری

 

دیروز نام چند مدیر ورزشی هم به ماجرای امتیازهای ویژه شهرداری تهران برای برخی معاونان و کارمندانش باز شد. چندروزی است که سازمان بازرسی کل کشور با انتشار گزارشی اعطای تخفیف ویژه شهرداری به برخی معاونان و کارمندان شهرداری را جرم دانسته و اعلام کرده که آن را می‌توان تحت پیگرد قانونی قرار داد و از دفتر شهردار تهران پاسخ خواسته است. این در حالی است که شهردار تهران تأکید دارد در این واگذاری‌ها تخلفی صورت نگرفته است. در این واگذاری‌ها املاکی در تهران با قیمت‌های غیرواقعی به این مدیران واگذار شده است.‌ پایگاه خبری «معماری نیوز» در گزارشی مفصل عنوان کرد نام یکی از معاونان وزارت ورزش و یکی از مدیرعاملان لیگ‌برتری که سابقا در حوزه شهری فعالیت می‌کردند هم در این فهرست حدودا ١٥٠نفره وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

منبع: روزنامه شرق