۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
ورمزیار: با این برنامه ریزی تا 144 سال دیگر هم رنگ المپیک را نمی بینیم

بااین نوع برنامه ریزی هافوتبال تهران راازبین برده اند

دی اسپورت: مدیر آکادمی باشگاه استقلال گفت:: با این نوع برنامه ریزی ها فوتبال تهران را از بین برده اند.
کد خبر: ۵۰۶۴۸

به گزارش خبرگزاری" دی اسپورت": صادق ورمزیار بعد از شکست تیم جوانان استقلال در دربی جوانان اظهار داشت: البته من از نتیجه شکست تیم جوانان ناراحتم و هنوز از ورزشگاه خارج نشدم. نتوانستم این شکست را هضم کنم. اما در تیم های پایه سازندگی در اولویت قرار دارد.

مدیر آکادمی استقلال اظهار داشت: البته از نتیجه و بازی و دربی که بگذریم، باید بگویم که من به برنامه ریزی هیات فوتبال تهران برای تیم های پایه انتقاد دارم. متاسفانه هیات فوتبال تهران به هیچ وجه برنامه ریزی خوبی برای تیم های پایه و مسابقات این تیم ها ندارد. این تیم ها بازی های خود را فشرده انجام می دهند. هر چهار روز یک بازی برای تیم های پایه که این اصلا درست نیست. آن هم در بدترین ساعت روز که در اوج گرما هستیم و از آن بدتر روی چمن مصنوعی. باور کنید بازیکنان جوان و نوجوان آبی که برای خوردن می گیرند را به جای آنکه بخورند داخل کفش فوتبال شان می ریزد که پاهای شان تاول نزند.

وی گفت: روی صحبت من با آقای شیرازی است که هیات زیر نظر ایشان این برنامه را می ریزد. چرا باید هر سه چهار روز یکبار مسابقه برای تیم های پایه بگذارند و مسابقات را سه چهارماهه تمام کنند و بازیکن جوان 9 برود برای خودش؟ خب بازیکنی که 9 ماه تمرین نکند فوتبالیست می شود؟ آقایان چرا کیفیت را فدای کمیت می کنید؟ به چه قیمتی؟ فقط می خواهید بیلان مسابقه های رسمی تان بالا برود؟

ورمزیار ادامه داد: تیم های پایه جای آموزش است. یک تیم وقتی بازی می کند باید یک هفته فرصت داشته باشد تا نقاط ضعفش را در حین دیدن آموزش از بین ببرد. اما بازیکنان جوان و نوجوان بین هر بازی عملا تنها یک روز فرصت بازی دارند و  این اصلا مناسب نیست. 

پیشکسوت فوتبال استقلال با اشاره به این نکته که فوتبال تهران پایه فوتبال ایران است گفت: با این نوع برنامه ریزی ها فوتبال تهران را از بین برده اند و حاصلش هم همین می شود که در عرصه فوتبال ملی هم ضعیف می شویم.

ورمزیار گفت: فعلا که 44 سال است المپیک نرفتیم، با این برنامه ریزی که هیات فوتبال تهران انجام داده مطمئن باشید تا 144 سال دیگر هم رنگ المپیک را نخواهیم دید. چون تیم های المپیک مستقیم خروجی تیم های پایه هستند و باید یکراست از تیم های جوانان و امید باشگاه ها به تیم های المپیکی بروند.



ترند های روز