۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
بحران در کوره کدامیک ذوب خواهد شد مس یا فولاد ؟؟!

پیش بازی مس رفسنجان _ فولاد یزد + پوستر

این دهمین صف آرایی رودرروی دو تیم خواهد بود . پیش از این چهار بار رفسنجانی ها پیروز شده اند ، دو بار فولاد به پیروزی رسیده است و در سه بازی نیز تساوی حاصل تلاش دو تیم بوده است .
کد خبر: ۵۲۱۷۰

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"، هفته ششم لیگ دسته اول ایران از راه رسید و تیم ها مطابق برنامه پنج شنبه هجدهم شهریورماه بایستی به مصاف حریفان خود بروند که در یکی از این دیدارها مس و فولاد یزد دو تیم با سابقه لیگ دسته اول در رفسنجان روبرو خواهند شد . در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مصاف این دو تیم کویرنشین و صنعتی که از قضا این روزها حال و روز خوشی ندارند .

وضعیت فعلی  دو تیم در جدول :
مس رفسنجان از پنج بازی ابتدایی خود تنها یک تساوی کسب کرده و در چهار بازی دیگر با شکست بدرقه شده است . این تیم با یک گل زده و شش گل خورده فقط یک امتیاز اندوخته و در قعر جدل بیست تیمی جای گرفته است .
فولاد یزد مهمان هرچند وضعیت بهتری نسبت به میزبان خود دارد اما این تیم هم با سه تساوی و دو شکست با سه امتیاز جایگاه چهاردهم جدول را به خود اختصاص داده است. شاگردان آسیابانپور در پنج بازی ابتدایی سه گل به ثمر رسانده اند و پنج بار نیز قفل دروازه شان شکسته شده است.

مس رفسنجان


کادر فنی و بازیکنان دو تیم :
شرکت ملی مس ایران پیش از آغاز فصل دستورالعملی به دو باشگاه مس رفسنجان و کرمان ابلاغ نمود و این دو باشگاه را نسبت به جذب مربی خارجی و هم چنین تعداد بازیکنان غیربومی محدود نمود . برهمین اساس رفسنجانی ها در اولین اقدام علی اصغر کلانتری سرمربی موفق فصل پیش فجر را به عنوان مرد اول فنی نیمکت مس معرفی کردند . این مربی شیرازی هم با سبک و سنگین کردن نفرات چند فصل اخیر مسی ها و چند حذف و اضافه در لیست این تیم سرانجام با نیروهایی چون سجاد بیرانوند ، امیر خدامرادی ، عباس کاظمیان ، نادر فتح اللهی ، مجتبی محبوب مجاز ، میثم خداشناس ، محسن آذرباد ، عباس کاظمیان ، محسن ورزکار ، علیرضا محمودی و ... پا به کارزار لیگ دسته اول گذاشت تا به رویای مسی ها که در دو فصل اخیر تا چندقدمی لیگ برترهم پیشروی کرده بودند جامه عمل بپوشاند هرچند تا بدین جای کار نتیجه جالبی برای نارنجی پوشان رقم نخورده است.

اما در سوی مقابل تنها نماینده یزد دیرتر از دیگر تیم ها کار خود را آغاز نمود و در عمل مرحله  آماده سازی پیش فصل را از دست داد . کادرفنی این تیم  تا همین دوروز قبل در حال شخم زدن و زیرورو کردن لیست نفرات خود بودند تا بتوانند آب رفت را به جوی بازگردانند . باید اشاره کنیم که به دلیل عدم زمان لازم برای بررسی و رویت توانایی های بازیکنان و نزدیک بودن شروع فصل ،فولادی ها با یکی دو بازیکن در ابتدای بازی ها قرارداد بستند اما حال پس از چند هفته مجبور شدند برای پوشش نواقص و کمبودها و بالانس شدن لیست نفرات، یکی دو نفر از آنها را کنار بگذارند تا جا برای جذب نیروهای جدید باز شود . به هر روی با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ، کادر فنی  فولاد بایستی در اسرع وقت به ترکیب مطلوب و آرمانی مدنظر برسد  تا بتواند هرچه زودتر در جاده موفقیت گام بردارد . البته بطورحتم هماهنگی نیروهای تازه واردی چون موسی شهبازی ، مجتبی اسماعیل زاده ، ایمان کیانی ، حسین قهارپور، رامین قربانی ، حامد حیدری و ...  با با تجربه هایی چون سید رضا طلبه ، مهران درویش ، نعمت بخشی پور ، علی بیک زاویه ، رضا نبی زاده و سید محمدعلی حسینی  زمان بیشتری می طلبد که یزدی ها باید تاوان آن را در کوران مسابقات پس بدهند.
فولاد یزد
سابقه رویارویی دو تیم :
این دهمین صف آرایی رودرروی دو تیم خواهد بود . پیش از این چهار بار رفسنجانی ها پیروز شده اند ، دو بار فولاد به پیروزی رسیده است و در سه بازی نیز تساوی حاصل تلاش دو تیم بوده است .
 شاید جالب باشد بدانید که هردو دیدار فصل  گذشته مسی ها و فولادی ها با تساوی به پایان رسید. این دو تیم در رفسنجان سه بر سه مساوی شدند و در یزد نیز تساوی یک بریک رقم خورد.

پیش بینی بازی :
قطعا روزی که مدیران مس سکان هدایت خود را به علی اصغر کلاتری سپردند فکر نمی کردند پس از پنج هفته فقط یک امتیاز در حساب تیمشان سپرده شده باشد . بی شک مسی ها با آوردن کلانتری به رفسنجان قصد داشتند کار نیمه تمام خود و این مربی را به سرانجام برسانند . مسی ها دو سال پیش تا پلی آف پیش رفتند و فصل قبل هم تا روزهای پایانی مدعی صعود بودند . علی کلانتری هم در روز پایانی از لیگ برتری نمودن فجر بازماند اما تا به امروز به هیچ عنوان نقشه های هردوطرف عملی نشده است . تمام این حرف ها را زدیم تا بگوییم بازی با فولاد از آخرین شانس های علی کلانتری برای بازگرداندن مس به جدول است چراکه در صورت قبول شکست و حتی تساوی به طور کامل اوضاع رفسنجانی ها مسی رنگ خواهد شد . تا به اینجای کار مسی ها حسابی عقب افتاده اند و نمی خواهند بیش از این در قعر جدول اتراق کنند . در سوی مقابل فولادیزد هم در صورت پذیرش شکست وارد بحران خواهد شد . البته با توجه به شکست خانگی فولادی ها در هفته گذشته ، جلوگیری از عادت کردن به باخت باید در اولویت برنامه های یزدی ها باشد . مس هفته گذشته اولین امتیاز فصل خود را در مسجدسلیمان کسب کرد و فولاد نیز اولین شکست خانگی را تجربه کرد پس بطورحتم اهداف دو تیم در دو راستای متفاوت خواهد بود .
کوتاه سخن این که مس بدون شک برای پیروز شدن می جنگد اما منطقی این است که فولاد ابتدای برای گرفتن یک امتیاز برنامه ریزی و پس از آن راههای بردن میزبان را بررسی کند. البته نباید فراموش کنیم که این اولین بازی فولادی ها در فصل جاری خواهد بود که بایستی روی چمن مصنوعی با حریفشان رودرو شوند و این مسئله نیز قطع به یقین روی کار فولادی ها به خصوص در دقایق ابتدایی تاثیرگذار خواهد بود .

در پایان امیدواریم دربی کویرنشینان در سطح بالایی برگزار شود و در پایان تیمی که استحقاق بیشتری دارد به پیروزی برسد .

گزارش: عباس کلانتری

 



پیش بازی مس رفسنجان _ فولاد یزد + پوستر






ترند های روز