۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

یزدانی: فلسفه کی‌روش برای من با ارزش است

دی اسپورت:بازیکن پیشین تیم ملی گفت: فلسفه و سبک سرمربی تیم ملی برای من با ارزش است.
کد خبر: ۵۲۱۷۳

به گزارش خبرگزاری" دی اسپورت":بازیکن پیشین تیم ملی گفت: فلسفه و سبک سرمربی تیم ملی برای من با ارزش است.

 داریوش یزدانی با اشاره به دو دیدار اخیر تیم ملی ایران مقابل قطر در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه گفت: سرمربى تیم ملى داراى فلسفه و سبک خاص خود است. فارغ از اینکه دیگران به سبک او علاقه‌مند هستند یا خیر، این سبک براى شخص من با ارزش است و تا زمانی که تیم ملى سبک و سیاق خود را دارد باید راضى بوده و به جاى انتقادهاى بى‌پایه و اساس باید به دنبال توسعه این سبک باشیم.

 

وی در خصوص تساوی بدون گل تیم ملی مقابل چین تصریح کرد: هر دو تیم با استراتژى کنترل بازى بدون توپ وارد میدان شدند و سعى در ارزیابى رفتار تاکتیکى یکدیگر داشتند که متاسفانه تیم ایران قادر به در دست گرفتن ابتکار بازى نبود و یک نیمه به راحتى هدر رفت. انتخاب خط میانى زمین جهت پرس و استفاده از سرعت و خلاقیت وحید امیرى و علیرضا جهانبخش منطقى به نظر مى‌رسید، اما عدم آشنایى یا توانمندى بازیکنان ما در فاز هجومى بازى و تعلل هافبک‌هاى میانى و سرعت بسیار پایین در تصمیم‌گیرى بازیکنان هرگز به تیم ایران اجازه بهره گرفتن از استراتژى خود را نداد.

 

بازیکن پیشین تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: پس از نمایش ضعیف نیمه اول، تیم چین با تغییر سیستم بازى به ٢-٤-٤ لوزى و استفاده از بازیکنان تکنیکى که توان حفظ توپ و گردش آن با سرعت بیشترى را داشتند، جهت توسعه مالکیت در عرض و طول زمین و بهره گرفتن از سرعت و قدرت تهاجمى دو مدافع کنارى مى‌توانست بازى تیم ایران را غیر قابل پیش بینى کند که احتیاط بیش از اندازه این فرصت را از تیم ملى گرفت.

 

یزدانی گفت: تا این لحظه در فاز نتیجه گیرى عملکرد خوبى داشته‌ایم، اما کیفیت بازى تهاجمى تیم ملى خوب نیست و انتظار از کارلوس کی‌روش و تیم ملى جهت ارائه بازى با کیفیت و جذاب بیشتر است. 

 

 

 

منبع:تسنیم