۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
آموزش صحیح مربیان باعث پیشرفت فوتبال می شود

شروع دوره مربیگری c آسیا در شیراز

دی اسپورت: دوره مربیگری فوتبال درجه c آسیا از دهم شهریور ماه در ورزشگاه حافظیه آغاز شده است.
کد خبر: ۵۲۲۳۷

دی اسپورت/ میثم حجتی:  دوره مربیگری فوتبال درجه c آسیا از دهم شهریور ماه در ورزشگاه حافظیه آغاز شده است. این دوره از کلاس ها زیر نظر هیأت فوتبال استان فارس در حال برگزاری است و مدرس آن ناصر جانی خانی یکی از مدرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا است.
تعداد شرکت کنندگان در این دوره 24 نفر است که تا 23 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
مدرس این دوره با پر اهمیت خواندن آموزش مربیان در گفتگوی اختصاصی با "دی اسپورت" گفت: همانطوری که می دانید فوتبال پر جاذبه ترین و پر طرفدار ترین ورزش دنیاست، براساس همین علاقمندی که وجود دارد جوانان و نوجوانان به ورزش فوتبال گرایش پیدا می کنند و ممکن است تا سطح بالایی برسند و در لیگ های مختلف بازی کنند.
وی افزود: برخی از این افراد در پایان دوران بازیگری دوست دارند تجربیات خود را به نسل بعد از خود ارائه دهند و برای همین جذب کلاس های مربیگری می شوند.
ناصر جانی خانی اظهار داشت: یکی از این کلاس ها، همین کلاسی است که در حال حاضر در شرف انجام است که 24 نفر از متقاضیان حرفه مربیگری مشغول فراگیری مطالب تئوری و عملی پایه ای فوتبال هستند، که زمینه ای را برای خود فراهم کنند تا دانش و تجربیاتشان را در اختیار رده های پایه فوتبال استان و کشور قرار دهند. پس از پایان دوره گواهینامه درجه c مربیگری فوتبال به کسانی که دوره را با موفقیت پشت سر می گذارند ارائه می گردد.
وی درباره بحث اهمیت آموزش فوتبال در رده پایه عنوان کرد: آموزش رکن اصلی هر کاری است و در فوتبال اگر خوب آموزش ببینیم، خوب آموزش می دهیم، برای رسیدن به هدف پیشرفت فوتبال باید آموزش صحیح داد.
به گفته وی: اگر آموزش صحیح انجام بگیرد فوتبال در رده پایه را با حساسیت بیشتر و اصولی دنبال کنیم باعث رشد و پیشرفت فوتبال می شود و می توانیم با کشف استعدادها راه موفقیت را در پیش گیریم.
جانی ادامه داد: مهم ترین نقیصه فوتبال در فارس، اهمیت ندادن به فوتبال پایه است، در کنار آن کمبود امکانات سخت افزاری و کمبود امکانات مالی دلایل دیگری برای این افت محسوب شود.
بستری را فراهم کنیم که نوجوانان و جوانان با اطمینان خاطر و آموزش صحیح وارد فوتبال شوند می توان به آینده امیدوار بود.
رکود و پسرفت فوتبال اهمیت ندادن به مدارس فوتبال و فوتبال در رده های پایه است که در سنین نوجوانی و جوانی نمی تواند به رشد برسند که عدم آموزش و ساختار مناسب باعث عدم کامیابی می شود. اسمی شرکت کنندگان در این کلاس به شرح زیر است.
1-احمد انصاری
2-علی محمد دهقان
3-فرشاد شهبازی
4-محسن رجبی
5-سعید تقی زاده
6-علی قزل بیگلو
7-سلمان استوار
8-عادل فرحانی پور
9-مسعود مشیری فر
10-کامران پاشا
11-جواد شعبانی
12-مصطفی محبی
13-محمد خلیلی
14-سید وحید نجفی
15-اسحاق بحرانی
16-ایمان انصاری
17-مهدی عربی
18-سید مهدی موسوی
19-میثم حجتی
20-محمدرضا امین صنایعی
21جواد مرادی
22.خسرو دانشمند
23.علی طاهرزاده

 






شروع دوره مربیگری  c آسیا در شیراز