۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

داور تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفت!

دی اسپورت: عصر روز گذشته تراکتور در ورزشگاه خانگی خود در مقابل پرسپولیس با نتیجه صفر - متوقف شد.
کد خبر: ۵۲۸۹۶

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت"،حیدر سلیمانی، کارشناس داوری معتقد است، داوری این دیدار دو نیمه متفاوت داشت که اشکان خورشیدی، داور مازندرانی نیمه اول را با اقتدار قضاوت کرد ولی از دقیقه ۶۰ به بعد تحت تاثیر جو تماشاگران قرار گرفت و برخی سوت هایش متمایل به جو سکوها بود.

کارشناسی حیدر سلیمانی در مورد قضاوت دیدار تراکتور - پرسپولیس را در زیر می خوانید.

دقیقه ۵؛ سرخپوشان پایتخت در حال حمله به سوی دروازه تراکتور بودند که بازیکنان این تیم به تصور اینکه مدافع حریف روی بازیکن انها خطا کرده ایستادند و به داور مسابقه اعتراض کردند. ولی در این صحنه نه خطایی از سوی بازیکن پرسپولیس اتفاق افتاد و نه از سوی بازیکن تراکتور که داور به درستی دستور ادامه بازی را صادر کرد.

 

دقیقه ۲۲؛ خطای بازیکن پرسپولیس روی مهاجم تراکتور به دلیل عدم حضور داور در زاویه مناسب اعلام نشد.

 

دقیقه ۶۰؛ در این دقیقه بازیکن پرسپولیس در پشت محوطه جریمه خودی توپ را با دست حمل کرد که متاسفانه داور این صحنه را ندید و به اشتباه خطای بازیکن تراکتور را اعلام کرد. همین اشتباه موجب اعتراض قلعه نویی با لبخند و دست زدن شد که موجب پرتاب بطری و اشیا از سوی تماشاگران به سمت زمین شد تا بدین گونه اعتراض خود را به داور اعلام کنند.

 

دقیقه ۷۸؛ نکته حساس بازی در این دقیقه اتقاق افتاد به طوری که خطای بازیکن پرسپولیس روی بازیکن تراکتور از سوی خورشیدی اعلام نشد تا اشکان خورشیدی که در کنار زمین حضور داشت، از سوی هواداران با پرتاب اشیا روبرو شود. خورشیدی در این دقیقه کمک های خود را فرا خواند تا بازی را تعطیل کند کخ با وساطت بازیکنان تراکتور مسابقه را ادامه داد. از این لحظه به بعد داوری تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفت.

 

اوایل دقیقه ۸۰؛ در نزدیکی خط کرنر و پشت محوطه جریمه تراکتور خطایی رخ داد که نزدیک کمک داور اول این دیدار بود و دوباره تماشاگران تبریزی با بخش کار بردن الفاظ رکیک و پرتاب اشیا به تیم داوری اعتراض کردند که با پادرمیانی کادر فنی و بازیکنان تراکتور قطع شد.

 

درست پس از این دقیقه داور به کامیابی نیا در حالی که یک خطای کاملا معمولی را انجام داده بود کارت زرد نشان داد تا در واقع با قربانی شدن این بازیکن جو سکوها ارام شود.

 

در مجموع بازی زیبا و قضاوت نسبتا خوبی را شاهد بودیم ولی متاسفانه همچنان جو استادیوم های ما جوی نیست که نشانگر فرهنگ بالای هواداران ما باشد. اتفاقا همزمان با همین مسابقه، دربی منچستر برگزار شد که با وجود باخت منچستر یونایتد در ورزشگاه خانگی، هواداران این تیم هیچ واکنش نشان ندادند ولی در تبریز در حالی که بازی می رفت با نتیجه مساوی به پایان برسد هواداران این تیم با بدترین الفاظ و شعارهای غیراخلاقی سعی داشتند با بر هم زدن جو بازی و تحت تاثیر قرار دادن داور نتیجه را به سود خود به پایان بگیرند.