۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

ورزشگاه یادگار امام تا 10 مهر آماده می‌شود

دی اسپورت:مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی،‌ گفت: پیمانکار ورزشگاه یادگار امام تعهد کرده تا 10 مهر ورزشگاه یادگار امام مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۳۷۷۱

به گزارش خبرگزاری" دی اسپورت":مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی،‌ گفت: پیمانکار ورزشگاه یادگار امام تعهد کرده تا 10 مهر ورزشگاه یادگار امام مورد استفاده قرار بگیرد.

جمشید نظمی در مورد شرایط چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز، گفت: چمن ورزشگاه یادگار امام بر اساس زمانبندی که قبل از اتمام پانزدهمین دوره لیگ برتر با حضور اداره کل، نماینده‌ باشگاه‌ها، هیأت فوتبال، فرمانداری و ... مشخص شد مورد بازسازی قرار گرفت. بر همین اساس به باشگاه تراکتورسازی اعلام شد که در صورت بازسازی این تیم حداقل 5 مسابقه خود را نمی‌تواند در یادگار امام برگزار کند. آن زمان هنوز باشگاه ماشین‌سازی به لیگ برتر نیامده بود و بحث این تیم مطرح نشده بود. بر اساس صورت‌جلسه‌ای که تنظیم شد کارها طبق برنامه پیش می‌رود و ما چیزی که قبلا اعلام کرده بودیم عقب نیستیم و انشاءالله از روز 10 مهر ورزشگاه قابل استفاده است.

 

وی در مورد چمن ورزشگاه یادگار امام و اینکه قرار شده چمن را از کجا بیاورند، تصریح کرد: قرار است چمن هلندی که با کیفیت خوب در ایران کشت می‌شود خریداری شده و برای نصب به تبریز آورده شود. نماینده شرکت توسعه و تجهیز از چند چمن بازدید می‌کند تا با انتخاب بهترین چمن آن را برای نصب به تبریز بیاورند.

 

مدیر اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که پایه زمین یادگار ماسه‌ای است اما چمنی که در ایران کشت می‌شود پایه‌اش رس است و آیا این مسئله مشکلساز نخواهد شد، خاطرنشان کرد:  پایه این چمن 70 درصد رس و 30 درصد ماسه است. اینکه ما بحث آوردن چمن از خارج از کشور را می‌کردیم یکی از دلایلش همین موضوع بود. چمن با پایه رس بعد از مدتی رسوب می‌دهد و این مسئله باعث مسدود شدن منفذه‌های زه‌کشی زمین می‌شود. در جلسه‌ای که با استانداری و شرکت توسعه داشتیم قرار بر این شد که در زمینی 10 متری چمن با پایه 70 درصد ماسه و 30 درصد رس کشت کنیم و بعد از اینکه این چمن ریشه داد و شرایط لازم را پیدا کرد بعد از یکسال به ورزشگاه یادگار امام منتقل شود و چمنی که طی چند روز آینده نصب خواهد شد را برداریم و در یکی از ورزشگا‌ه‌های دیگر استفاده کنیم. 

 

وی در مورد زمان تکمیل پروژه تصریح کرد: پیمانکار متعهد شده تا زمین را برای تاریخ 10 مهر تحویل دهد.

 

نظمی در پایان خاطرنشان کرد: این کاری ماندگاری است که به زودی تمام می‌شود و زمین در شرایطی بسیار خوب و ایده‌آل در اختیار تیم‌های آذربایجانی قرار می‌گیرد. برای رسیدن به شرایط خوب سختی‌هایی را باید تحمل کرد. ما مجبور بودیم این کار را انجام دهیم و تراکتورسازی مدتی در ورزشگاه اختصاصی خودش بازی کند که باز هم جا دارد به خاطر سختی‌هایی که خبرنگاران، تیم‌های مهمان و ... متحمل شدند از آنها عذرخواهی کنیم.

 

 

 

منبع:فارس