۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
اختصاصی دی اسپورت؛

بررسی هفته پنجم لیگ دسته دوم در گروه اول

دی اسپورت:عصر فردا چهار دیدار از شش دیدار گروه نخست لیگ دو برگزار می شود.
کد خبر: ۵۵۸۳۰

به گزارش"دی اسپورت"؛لیگ دسته دوم در حالی عصر فردا وارد هفته پنجم خود می شود که در این هفته دیدارها در دو روز برگزار می شود. با نگاهی اجمالی به مسابقات هفته پنجم گروه نخست به خوبی مشاهده می شود که تیم های بالانشین جدول دراین هفته کار دشواری را ندارند و می توانند به همین منوال به بالانشینی خود و حتی ارتقا رتبه خود در جدول ادامه دهند.

در مهم ترین بازی های هفته پنجم در گروه اول بعثت کرمانشاه صدرنشین؛ در اراک به مصاف تیم قعرنشین شهرداری اراک می رود و دو تیم شگفتی ساز نفت و گاز گچاساران و قشقایی شیراز در شیراز به مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند.

 

قشقایی شیراز - نفت و گاز گچساران(شگفتی سازان جام حذفی در شیراز)

شایدبتوان زیباترین و حساس ترین بازی هفته پنجم لیگ دسته دوم را این بازی دانست جایی که دو تیم شگفتی ساز نفت و گاز گچساران و قشقایی شیراز باید در شیراز به مصاف هم بروند.

قشقایی شیراز با اینکه در لیگ دو شرایط خوبی نداشت موفق شد در یک بازی رویایی پرسپولیس تهران را در جام حذفی حذف کند و راهی مرحله بعد شود حال این تیم که به نوعی کانون توجهات را به خود جلب کرده باید در هفته پنجم به مصاف دیگر تیم شگفتی ساز جام حذفی و مدعی در لیگ دسته دوم برود که مطمئنا اگر قشقایی ها در خواب پیروزی مقابل پرسپولیس بمانند مطمئنا گچسارانی ها آن ها را از این خواب بیرون خواهند آورد.

اما نفت و گاز گچساران که موفق شد با تک گل کوشا بهایی پور استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را حذف کند با اینکه از کادر و بازیکنان خوبی برخوردار است اما کارساده ای را مقابل قشقایی با انگیزه نخواهد داشت اما از طرف دیگر گچسارانی ها نیز کمتر از قشقایی ها انگیزه ندارند چرا که هر دو تیم موفق شدند دو شگفتی را رقم بزنند قشقایی مقابل پرسپولیس در خانه و نفت و گاز گچساران مقابل استقلال خوزستان و در خارج از خانه حال باید منتظر بود و دید این بازی جذاب با چه نتیجه به پایان خواهد رسید.

 

سپهر نقش جهان - کیمیافرآیند تهران(هفته پنجم نصف جهان سکوی پرتان نقش جهان؟)

تیم فوتبال سپهر نقش جهان که امتیاز گیتی سپند اصفهان را خریداری کرده بود نتوانست لیگ دو را خوب آغاز کند اما این تیم در دو هفته گذشته با شکست برق نوین مدعی در خانه و متوقف کردن نفت امیدیه دیگر مدعی گروه اول در خانه اش روحیه مضاعفی گرفته و در صدد است در هفته پنجم و در خانه با کسب پیروزی مقابل کیمیافرآیند خود را حتی به جمع بالانشینان جدول اضافه کند.

اما کیمیافرآیند تهران که یکی از تیم های مدعی لیگ دسته دوم بوده است امسال علاوه بر این که به هیچ وجه یک چهره مدعی نشان نداده حتی چهره سقوط کننده به خود گرفته این تیم پس از گذشت چهارهفته تنها دو امتیاز کسب کرده که اگر این روند نتیجه گیری ضعیف بخواهد ادامه پیدا کند مطمئنا کیمیافرآیند یکی از گزینه های اصلی سقوط خواهد بود خصوصا که این تیم در هفته پنجم باید در خانه تیم روحیه گرفته سپهر نقش جهان به میدان برود.

 

زاگرس یاسوج - برق نوین شیراز(ماموریت ممکن شاگردان رضایی در یاسوج)

تیم یاسوجی با توجه به اینکه دیر بسته شد در گام نخست مغلوب شد اما این تیم در هفته سوم توانست در یک بازی خانگی تیم شهرداری اراک را شکست دهد اما هفته سوم و در کرمانشاه این تیم بازهم با باخت مقابل بعثت چهره بازنده به خود گرفت.یاسوجی ها حال در هفته پنجم باید در حالی در خانه از برق نوین شیراز پذیرایی کنند که این تیم یکی از مدعیان اصلی این گروه است خصوصا اینکه شاگردان رضایی با پیروزی در جام حذفی مقابل فجر سپاسی روحیه دوچندان نیز گرفته اند.

برق نوین شیراز که همواره از تیم های مدعی لیگ دسته دوم بوده این فصل نیز روند خوب خود را ادامه داده و پس از گذشت سه هفته در رده سوم جدول قرار گرفته شاگردان وحید رضایی در جام حذفی دست به کار بزرگی زدند و تیم لیگ یکی همشهری خود را با یک گل شکست دادند تا با روحیه مضاعف و در یک بازی نه چندان دشوار به مصاف تیم هبه شده فدراسیون در یاسوج بروند.

 

شهرداری اراک - بعثت کرمانشاه (صدرنشین در اراک به دنبال تثبیت صدرنشینی)

تیم اراکی که فصل گذشته موفق شد به لیگ دسته دوم صعود کند با بی نظمی در این لیگ مواجه شده است چرا که با گذشت چهار هفته این تیم تنها در دو بازی به میدان رفته است که حاصل آن یک تساوی و یک باخت در خانه حریفان بوده که این تیم را با یک امتیاز به قعر نشین گروه اول تبدیل کرده اما در هفته پنجم شهرداری اراک در حالی در اولین دیدار خانگی خود در لیگ دسته دوم به میدان می رود که باید مقابل بعثت کرمانشاه صدرنشین صف آرایی کند دیدار سختی که باید دید با چه نتیجه ای خاتمه می یابد.

بعثت کرمانشاه با اینکه فصل را با یک باخت سنگین آغاز کرد اما به خوبی با کسب سه پیروزی متوالی و قرارگیری در صدر جدول آن باخت را جبران کرد حال با توجه به اینکه این تیم باید در خانه یکی از تیم های قعر نشین به میدان برود و در هفته آینده نیز با قرعه استراحت روبرو است بدون شک به فکر کسب سه امتیاز و تداوم صدرنشینی خواهد بود. البته بعثتی ها نباید از انگیزه تیم میزبان در این بازی غافل شوند که ممکن است صدرنشینی آن ها را دچار مشکل کند.

 

اروند خرمشهر - شهرباران تهران (اوج دوباره اروند باز هم در خانه)


اروند خرمشهر که سال نخست حضور خود در لیگ دسته دوم را تجربه می کند با مدیریت؛کادر و بازیکنانی که در مجموعه خود دارد به نظر  میتواند یکی از تیم های صعود کننده به مرحله دوم باشد این تیم گام نخست را که منجر به صدرنشینی آن ها نیز شد محکم برداشت اما در هفته های بعد نتوانست مانند هفته نخست درخشان ظاهر شود تا در هفته پنجم مقابل تیم قعرنشین شهربارن تهران امید زیادی داشته باشد که با کسب پیروزی حتی بار دیگر صدرنشینی را تجربه کند.

اما شهرباران تهران که پس از گذشت سه هفته به گروه نخست اضافه شد با مشکلات عدیده ای روبروست. دو بازی شهرباران در لیگ دو؛دو باخت را برای این تیم در پی داشته که با این دوباخت کاسه صبر عباس عزیزی نیز سرآمد و از سرمربیگری این تیم استعفا داد تا تیم تهرانی بیش از پیش دچار مشکل شود حال باید شهرباران به خرمشهر سفر کند و مقابل اروندی به میدان برود که برای این دیدار سرشار از انگیزه است.

 

شهباز نوژان البرز - نفت امیدیه (نفتی ها در البرز به دنبال صدرنشینی)

تیم البرزی که لیگ دسته دوم را با کسب پیروزی خوب آغاز کرده بود نتوانست روند پیروزی های خود را ادامه دهد و با دوباخت پیاپی مقابل بعثت کرمانشاه و برق نوین شیراز باید روز شنبه در یک دیدار حساس و سخت از نفت امیدیه دیگر مدعی این گروه پذیرایی کند اما نوژانی ها می دانند اگر قصد دارند که در لیگ دو ماندگار شوند و یا حتی نیم نگاهی به بالای جدول داشته باشند بدون شک باید با دست پر از این بازی دشوار خارج شوند.

نفت امیدیه که با برگزاری اردوهای پیش از فصل منظم و به خدمت گرفت بازیکنان و کادر فنی خوب یکی از تیم های مدعی گروه به شمار می رود هفته نخست را با تساوی خانگی آغاز کرد اما دو پیروزی مقابل قشقایی و اروند خرمشهر این تیم را تا رده دوم جدول بالا کشیده و نفتی ها در هفته پنجم بسیار امیدوارند که با شکست تیم البرزی حتی به صدر جدول نیز صعود کنند.

 

خبرنگار:علیرضا یاوری