۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
اختصاصی دی اسپورت؛

بررسی هفته پنجم لیگ دسته دوم در گروه دوم

دی اسپورت:عصر فردا لیگ دسته دوم در گروه دوم وارد هفته پنجم خود می شود.
کد خبر: ۵۶۰۹۶

به گزارش" دی اسپورت"؛هفته پنجم مسابقات لیگ دسته دوم در گروه دوم فردا آغاز می شود که این هفته شاهد بازی های زیبایی در این گروه خواهیم بود که در مهم ترین آن ها تیم صدرنشین شهرداری بندرعباس در خانه پتروکیان شوشتر به میدان می رود و تیم های رده سومی و چهارمی شهید کریمی جویبار و شهرداری کاشان به مصاف هم می روند.

 

 

پتروکیان شوشتر - شهرداری بندرعباس (شاگردان ربیعی در شوک تساوی خانگی؟)

تیم صدرنشین شهرداری بندرعباس با اینکه سه هفته ابتدایی را با پیروزی های قاطع مقابل تیم های بالانشین جدول پشت سر گذاشت اما هفته گذشته در خانه مقابل استقلال آبی ب تهران که از تیم های قعر نشین است با تساوی یک بر یک متوقف شد تساوی که ممکن است در ادامه بازی ها تاثیر منفی روی بازیکنان ربیعی بگذارد هرچند آقای خاص لیگ دو نشان داده که می تواند این شرایط را به کنترل خود در آورد.

پتروکیان شوشتر با کسب3تساوی به همراه آبی پوشان اردبیل رکورد دار تساوی در این گروه است که همین مسئله و با توجه به امتیاز میزبانی تیم شوشتری کار را به مراتب برای شهرداری بندرعباس سخت تر می کند.


شهرداری فومن - بادران نوین تهران (فومنی ها به دنبال دومین پیروزی فصل)

تیم فوتبال شهرداری فومن که موفق شد با اقتدار به لیگ دسته دوم صعود کند تا بدین جای کار عملکرد بدی را از خود ارائه نداده این تیم در هفته نخست آبی پوشان را در اردبیل متوقف کرد و در هفته دوم موفق شد یک پیروزی شیرین را در خانه و مقابل شهرداری ارومیه جشن بگیرد اما دو باخت پیاپی در هفته های سوم و چهارم تا حدودی جایگاه این تیم را در جدول تنزل داده است اما فومنی ها می توانند با پیروزی مقابل تیم قعرنشین بادران نوین تهران باز هم خود را به جمع بالانشینان اضافه کنند.

اما تیم بادران نوین تهران که با هدف پشتوانه سازی بادران تشکیل شده است به جز کسب دو تساوی از دو بازی اولش در لیگ دو امتیاز دیگری را بدست نیاورده و باخت خانگی هفته پیش این تیم جایگاه یازدهمی را برای این تیم جوان رقم زد بادرانی ها این هفته نیز در فومن مقابل تیم با انگیزه شهرداری فومن کار ساده ای نخواهند داشت.

 

شهید کریمی جویبار - شهرداری کاشان (جدال همسایه های بالانشین درایستگاه پنجم)

تیم فوتبال شهید کریمی جویبار که اولین فصل حضورش در لیگ دو را تجربه می کند تا هفته پنجم با سه پیروزی و یک شکست به همراه داماش گیلان در رتبه دوم قرار گرفته که این جایگاه برای این تیم تازه لیگ دویی شده آمار بسیار در خور توجه ای است که حفظ این آمار در هفته پنجم مقبل شهرداری کاشان رده چهارمی بسیار سخت تر خواهد بود اما جویباری ها نشان داده اند که حرف های زیادی برای گفتن دارند خصوصا اینکه این هفته در خانه نیز به میدان می روند.

اما شهرداری کاشان که فصل گذشته در لحظات پایانی در لیگ دو ماندگار شد این فصل با تجربیات بیشتر در مسابقات حاضر شده است و با8 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته کاشانی ها با 2گل خورده بهترین خط دفاعی در گروه دوم را به خود اختصاص داده اند که این آمار خوب می تواند در جویبار به کارشان بیاید هرچند جویباری ها نیز با6گل زده می توانند خط دفاعی آن ها را به زحمت بیندازند.

 

استقلال آبی ب تهران - نفت نوین آبادان (مصاف قعرنشینان برای خروج از بحران)

دو تیم از چهار تیمی که طعم پیروزی را در گروه دوم لیگ دو نچشیده اند هفته پنجم برای کسب اولین پیروزی به مصاف هم می روند استقلال آبی در خانه مطمئنا از شانس بیشتری برخوردار است اما نفتی ها نیز چیزی برای از دست دادن ندارند جالب اینکه تیم استقلال آبی ب تهران با 10گل خورده و6گل زده هم خط حمله قوی تری را نسب به نفت نوین دارد و هم خط دفاعی ضعیف تری را نسبت به این تیم دارد.

 

آبی پوشان اردبیل - داماش گیلان(ماموریت ممکن داماش برای صدرنشینی در اردبیل)

آبی پوشان در طول چهار هفته تنها توانسته یک پیروزی را مقابل تیم قعرنشین بادران نوین تهران کسب کند و سه دیدار دیگر این تیم با تساوی خاتمه یافته است اما این تیم در هفته پنجم با این که در خانه به میدان می رود مطمئنا کار سختی را مقابل تیم دوم جدول دارد.

از طرف دیگر داماش گیلان که با بازی های درخشانش نشان داده درصدد بازگشت به روزهای خوب خود است این تیم پر طرفدار با سه پیروزی جای خود را در جایگاه دوم جدول محکم کرده و در بازی فردا کار چندان سختی را در اردبیل ندارد.داماش می تواند با کسب پیروزی و یا حتی تساوی مقابل آبی پوشان به شرط نتیجه نگرفتن شهرداری بندرعباس در شوشتر حتی به صدر جدول راه پیدا کند.

 

شهرداری ارومیه - شهرداری ماهشهر(شهرداری ارمیه احیا شده به دنبال بهبود شرایط)

تیم فوتبال شهرداری ارومیه که بازیکنان خوبی در اختیار دارد در سه هفته ابتدایی با سه باخت پیاپی دچار بحران شدیدی شده بود اما هفته چهارم برای ارومیه ای ها خوش یمن بود چرا که این تیم به یک پیروزی شیرین خارج از خانه رسیدند تا حدودی از بحران خارج شوند.اما شهرداری ارومیه اگر می خواهد به صورت کامل از منطقه خطر فاصله بگیرد باید در بازی خانگی فردا مقابل شهرداری ماهشهر به پیروزی برسد.

اما شهرداری ماهشهر که با یک بازی کمتر و5امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد به خوبی می داند که با شهرداری ارومیه بحران زده به میدان نمی رود بلکه با تیمی به میدان خواهد رفت که از پیروزی هفته گذشته اش انگیزه گرفته و همین کار را برای ماهشهری ها سخت خواهد کرد. این بدان معنی نیست که شهرداری ماهشهر برای پیروزی به ارومیه سفر نمی کند چرا که کادر و بازیکنان این تیم نشان داده اند که در هر بازی برای پیروزی به میدان می روند خصوصا در این بازی که با توجه به شرایط جدول کسب3امتیاز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

دیدارهای هفته پنجم لیگ دسته دوم در گروه دوم شنبه 95/07/17برگراز می شود.

 

خبرنگار:علیرضا یاوری