۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
اختصاصی دی اسپورت؛

بررسی هفته هفتم لیگ دسته دوم در گروه اول

دی اسپورت:هفته هفتم لیگ دسته دوم عصر فردا در گروه نخست وارد هفته هفتم خود خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۲۴۸

به گزارش"دی اسپورت" ؛هفته هفتم لیگ دسته دوم در گروه اول عصر فردا آغاز می شود که در مهم ترین دیدارهای این هفته نفت امیدیه صدرنشین در خانه شهرداری اراک قعر نشین به میدان می رود و بعثت کرمانشاه رده دومی از برق نوین شیراز رده سومی پذیرایی می کند همچنین نفت و گاز گچساران دیگر تیم مدعی نیز باید در خانه سپهرنقش جهان به میدان برود.

 


با نگاهی به بازی های این هفته به خوبی در می یابیم که بدون شک جدول مسابقات در پایان هفته هفتم دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد چرا که تیم های مدعی و همسایه  باید به مصاف یکدیگر بروند.

 

 

 


سپهرنقش جهان – نفت و گاز گچساران(نفت و گاز با آرزوی صدرنشینی در نصف جهان)

 


در یکی از دیدارهای مهم هفته هفتم تیم مدعی نفت و گاز گچساران باید در یک بازی سخت مقابل سپهرنقش جهان به میدان برود.با توجه به جو رقابتی شدید در بالای جدول این بازی بدون شک برای شاگردان یزدی بسیار حائز اهمیت خواهد بود اما این یک ماموریت سخت برای آن ها خواهد بود چرا که سپهرنقش جهان تیمی خوب نشان داده که می تواند در خانه خوب نتیجه گیری کند همانطور که این تیم در چند هفته گذشته موفق شد برق نوین مدعی را با شکست بدرقه کند.

 


این دیدار برای هر دو تیم مهم است چرا که پیروزی برای سپهر می تواند حکم بر مدعی خواندن این تیم دهد و پیروزی برای گچسارانی ها می تواند حتی آن ها را راهی صدر جدول کند.

 


شهرداری اراک – نفت امیدیه(صدر نشین در اندیشه تداوم صدرنشینی)

 


تیم صدرنشین نفت امیدیه در حالی باید در خانه تیم قعرنشین شهرداری اراک به میدان برود که به خوبی می داند اگر می خواهد همچنان صدرنشین این گروه باشد باید علاوه بر شکست اراکی ها بتواند تفاضل گل خود را نیز بهبود بخشد چرا که تیم هایی همچون بعثت کرمانشاه و برق نوین شیراز درصدد کوچک ترین لغزش این تیم هستند تا حتی با یک تفاضل گل بیشتر صدرجدول را از آن خود کنند.

 


اما تیم شهرداری اراک به نظر برنامه ای برای ماندن در لیگ دو ندارد چرا که اراکی ها پس از گذشت شش هفته تنها1امتیاز را برای خود اندوخته اند که همین امر باعث قعرنشینی این تیم شده است.

 


با این اوصاف به نظر نفتی ها کار سختی را در اراک نخواهند داشت هرچند نباید این را فراموش کرد که شهرداری اراک چیزی برای از دست دادن ندارد و ممکن است همین امر باعث زهرداری آن ها و به دردسر افتادن نفتی ها شود.

 


زاگرس یاسوج – کیمیافرآیند تهران (بهترین فرصت برای فرار از قعر)

 


دو تیم رده هشتمی و نهمی گروه نخست باید در هفته هفتم مقابل یکدیگر صف آرایی کنند این دو تیم در شرایط خوبی قرار ندارند و موفقیت در این بازی رو در رو می تواند بسیار کمک حال آن ها باشد.

 


البته کیمیافرآیندی ها با پیروزی پر گل شش بر صفر در هفته گذشته سرشار از انگیزه هستند تا بتوانند با کسب پیروزی در هفته هفتم مقابل تیم هبه شده فدراسیون به طور کامل از قعر جدول فاصله گیرند.

 


اما یاسوجی ها نیز بدون شک دوست ندارند در خانه بازنده باشند و از تمام شرایط میزبانی برای فرار از منطقه خطر جدول استفاده خواهند کرد.

 


شهباز نوژان البرز – شهر باران تهران(مصاف قعرنشینان نقطه عطف کدام تیم)

 


دو تیم قعرنشین شهباز نوژان البرز و شهرباران تهران باید در این هفته مقابل یکدیگر صف آرایی کنند. هریک از این تیم ها اگر می خواهند نقطه عطفی در نتیجه گیری خود ایجاد کنند بدون شک این هفته و مقابل دیگر تیم قعرنشین بهترین فرصت خواهد بود.

 


در این بین شهبازنوژان البرز با توجه به امتیاز میزبانی و انگیزه بیشتر به پیروزی نزدیک تر است که اگر این مهم برای البرزی ها اتفاق افتاد می توانند تا حدودی از جمع قعرنشینان فاصله گیرند.

 


بعثت کرمانشاه – برق نوین شیراز(کرمانشاهی ها به دنبال ثبت چهارمین پیروزی پیایی و صدرنشینی)

 


شاید هیچ کس فکرش را نمی کرد تیمی که در هفته نخست متحمل شکست سنگین چهار بر یک شده بود بتواند به خوبی خود را جمع کند و حتی چند هفته صدرجدول را از آن خود کند اما کرمانشاهی ها به خوبی نشان دادند ک یکی از تیم های مدعی گروه هستند که کار را برای هر حریفی چه در خانه و چه در خارج از خانه سخت می کنند.

 


بعثت کرمانشاه که با پیروزی خارج از خانه مقابل شهرداری اراک سومین پیروزی پیاپی خود را ثبت کرد در هفته هفتم نیز به دنبال این خواهد بود که حتی بتواند چهارمین پیروزی پیاپی خود را جشن بگیرد اما نباید این نکته را فراموش کرد که برق نوین شیراز تیمی نیست که به راحتی مغلوب شود و همین مسئله کار را برای بعثتی ها سخت خواهد کرد.

 


برق نوین شیراز که با یک گل خورده پس از نفت و گاز گچساران بهترین خط دفاعی را دارد باید مقابل بعثتی قرار گیرد که این تیم نیز پس از کیمیافرآیند دومین خط حمله زهردار گروه را دارد آماری که تقابل دو تیم را جذاب تر خواهد کرد.بدون شک کاکوهای شیرازی در کرمانشاه در وهله نخست به دنبال 1امتیاز و درمرحله بعدی چشم به کسب3امتیاز دارد که البته بسیار سخت خواهد بود.

 


دو تیم فصل گذشته نیز دو بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن دو بازی یک برد برای برق نوین شیراز و یک تساوی بوده است.

 


اروند خرمشهر -  فولانوین اهواز(چشم دو تیم به بالای جدول)

 


یکی دیگر از دیدار های حساس هفته هفتم مصاف شاگردان غانمیان پور و فولاد نوین در خرمشهر می باشد جایی که تیم باتجربه اروند خرمشهر می تواند در خانه با کسب پیروزی احتمالی در جمع چند تیم مدعی قرار گیرد که بدون شک با توجه به ساختار خوب تیم اروند و بازیکنان با تجربه و با انگیزه این تیم دور از دسترس نخواهد بود.

 


 دو تیم هفته گذشته نتایج نسبتا خوبی را کسب کرده اند که می تواند در انگیزه هر یک از آن ها به طور مستقیم تاثیر گذار باشد.

 


بدون شک اگر تیمی بتواند از این دیدار با پیروزی خارج شود می تواند در ادامه لیگ نیز به صعود امیدوار باشد و تیم بازنده نیز با اینکه بدون امید نخواهد شد اما تا حدودی باید حضور در جمع مدعیان را به فراموشی بسپرد.

 


گزارش:علیرضا یاوری