۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

طالقانی: فقط خوزستانی ها فرهنگ ندارند؟!

 دی اسپورت:عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:بهتر است از آقای تاج سوال کنید که چه کسی را برای ریاست در سازمان لیگ در نظر دارد.
کد خبر: ۵۷۸۲۲

به گزارش" دی اسپورت":عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:بهتر است از آقای تاج سوال کنید که چه کسی را برای ریاست در سازمان لیگ در نظر دارد.

 کاظم طالقانی در رابطه با جلسه روز گذشته بابت بررسی اتفاقات دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس و همچنین تدابیر در نظر گرفته شده برای بازی فولاد و استقلال اظهار داشت: سعی کردیم در جلسه دیروز تصمیماتی بگیریم که اتفاقات بازی قبلی این هفته تکرار نشود. تغییراتی در نحوه ورود تماشاگران به وجود خواهد آمد که مهم ترین آن بازرسی افراد است. اینکه عوامل بازدارنده بتوانند تماشاگران را به خوبی رصد کنند و از ورود اشیا از جمله سنگ به ورزشگاه جلوگیری شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که در بررسی ها مشخص شده سنگ های ورزشگاه غدیر از چه راهی وارد استادیوم می شود عنوان کرد: اطراف این ورزشگاه فضایی دارد که پر از سنگ است. البته شاید یکسری از این سنگ ها توسط تماشاگران از روی سکوها کنده شود اما بیشتر آنها از بیرون استادیوم وارد می شود. به هر حال ما تمام توصیه ها را به نیروهای انتظامی انجام دادیم تا اجازه ندهند چنین اشیایی وارد ورزشگاه شوند.

 

رئیس هیات فوتبال استان خوزستان درباره اینکه اعلام کرده اند چند برابر تعداد بلیت های فروخته شده تماشاگر به ورزشگاه رفته است تصریح کرد: بله. همین طور است. ما یازده هزار و 25 بلیت برای دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس فروخته بودیم اما حدود 25 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شدند. دو راه برای اینکه تماشاگران بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند وجود دارد. یک مورد اینکه از همان درهای ورودی بدون داشتن بلیت به ورزشگاه وارد شوند و دیگری تخریب فنس های ورزشگاه است. فنس های ورزشگاه کاملا سالم هستند و این نشان می دهد به دلیل ازدحام جمعیت کنترلی روی ورود آنها بدون بلیت هم نبوده است. 

 

طالقانی در ادامه بیان داشت: از مسئولان باشگاه ها تقاضا می کنم قبل از بازی رو در رو طوری صحبت کنند که هواداران شان بفهمند فوتبال برای لذت بردن است. متاسفانه یکسری کری خوانی ها قبل از بازی انجام می شود که همین موضوع تماشاگران را تحریک می کند. از سوی دیگر این درست نیست که وانمود کنیم فقط تماشاگران استان خوزستان عامل این اتفاقات هستند. متاسفانه در چند روز اخیر تماشاگران خوزستانی به بی فرهنگی متهم شدند اما این موضوع اصلا خوب نیست. اولا تمام تماشاگران در خوزستان دست به چنین کارهایی نمی زنند. ثانیا اینکه برای تماشای چنین بازی هایی نیمی از جمعیت از خارج از استان خوزستان به استادیوم می آیند.

 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره بازنشسته بودن بیش از 40 نفر در فدراسیون و نامه سازمان بازرسی برای کنار گذاشتن آنها خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه ای که داشتیم همین موضوع در هیات رئیسه مطرح شد. قرار هم بر این شد که فدراسیون به برخی افراد انگشت شمار که بازنشسته هستند اما پست های کلیدی دارند فرصت دوباره ای بدهد. در واقع از سوی فدراسیون برای چنین افرادی که نیازی مبرم به آنها داریم درخواست ادامه کار صادر شود و بقیه طبق دستوری که سازمان بازرسی داده از کارشان کنار بروند. از نظر من در حال حاضر کارمندان فدراسیون بیش از اندازه هستند و حتی با خروج این افراد نیازی به جذب نفر جدید و جایگزین نیست. 

وی در پایان درباره شایعه حضور عزیزی خادم در راس سازمان لیگ گفت: من این موضوع را نشنیدم. بهتر است از آقای تاج سوال کنید که چه کسی را برای ریاست در سازمان لیگ در نظر دارد.

 

 

 

منبع:کاپ