۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
اختصاصی دی اسپورت؛

نگاهی فنی به عملکردضعیف فجرسپاسی در لیگ یک

دی اسپورت:فجرسپاسی در ادامه ناکامی های خود امروز با یک گل مغلوب پارس جنوبی جم شد تا مشخص شود پیروانی برای احیای این تیم نیاز به زمان دارد.
کد خبر: ۵۸۲۰۱

به گزارش"دی اسپورت"؛فجرسپاسی که به تازگی غلام پیروانی را سرمربی خود می بیند،با4امتیاز در مکان هفدهم جدول قرار دارد که ضعیف ترین شروع فجر در لیگ های ایران از تاسیس تاکنون محسوب می شود.
مشکلات مالی و مدیریتی در کنار مشکلات فنی
باعث شده است این تیم بدون برد و با8باخت، بیشترین باخت را در جدول18تیمی لیگ یک داشته باشد.
عدم وجود مهاجم گلزن در این تیم کاملا مشهود است.به گونه ای که از7گل زده تنها یک گل توسط مهاجمان این تیم به ثمر رسیده است.
این تیم در7بازی گذشته خود تنها یک گل زده است و 450دقیقه است که در گلزنی ناکام بوده اند.
شیرازی ها در12بازی گذشته به دنبال جبران گل خورده بوده اند.به گونه ای که هیچگاه گل اول بازی را به ثمر نرسانده اند.

از علل ناکامی فجری ها در گلزنی در بازیهای اخیر،می توان به مصدومیت هافبک های خلاق از جمله مهدی کریمیان و صادق صادقی اشاره کرد که در نبود آن ها این تیم فاقد بازیکنی است که توانایی ایجاد موقعیت برای مهاجمان را داشته باشد.

در حالی که در فوتبال امروزی مدافعان کناری نقش پررنگی در حملات تیمها و گلزنی دارند،فجری ها فاقد مدافعان کناری کلاسیک و سرعتی هستند و در بیشتر موارد مجبور به استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در این پست می شوند.

فجری ها هر 7گل زده خود را در نیمه دوم به ثمر رسانده اند و تاکنون در نیمه اول گلی نزده اند که یکی از دلایل آن را می توان اشتباه در چیدن ترکیب اولیه این تیم توسط شفیعی،سرمربی برکنار شده فجر دانست.تعویض های زیادی که معمولا بین نیمه برای فجر صورت می گرفت،گواه بر این موضوع است.

کاکوهای شیرازی با دریافت18گل پس از استقلال اهواز قعرنشین،ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.
زردپوشان شیرازی در12بازی گذشته خود تنها در 2بازی موفق شده اند دروازه خود را بسته نگه دارند.
عدم یارگیری یار مستقیم،خروج های اشتباه دروازه بانان،عدم دفع توپهای سوم پشت محوطه جریمه توسط هافبک های دفاعی و اشتباه در آفساید گیری را می توان به وضوح در گلهای خورده فجر مشاهده کرد.

برخلاف سالهای گذشته که اخلاق و بازی جوانمردانه فجری های شیراز زبانزد خاص و عام بود،این تیم با دریافت5کارت قرمز و 18کارت زرد خشن ترین تیم لیگ یک تا بدینجا به حساب می آید.
 
پاس های رد و بدل شده و زمان حفظ توپ بازیکنان فجر،پایین تر از حد معمول است و بیشتر پاس هایشان در فوتبال مدرن بی ارزش محسوب می شود که تنها برای حفظ توپ انجام می شود.هافبک های دفاعی این تیم به ندرت سرعت را چاشنی کار خود می کنند که باعث بسته شدن فضاهای باز توسط حریف می شود.
 

تغییر نحوه بازی این تیم و رفع نقاط ضعف قطعا نیاز به زمان دارد و باید دید شاغلام می تواند فجر را از بحران خارج کند یا خیر.

خبرنگار:حسین محمدی