۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۷
لیگ قهرمانان اروپا؛

پیروزی بایرن در خانه آیندهوون

از دور چهارم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا آیندهوون در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف بایرن مونیخ رفت.
کد خبر: ۵۸۴۱۵

به گزارش "دی اسپورت"، دو تیم در حالی به مصاف هم می رفتند که بایرن مونیخ برای مسجل کردن صعودش به دور بعد به برد در این بازی نیاز داشت و آیندهوون هم برای حضور در جایگاه سوم جدول تلاش می کرد. در این بازی بایرن مونیخ توانست با ارائه یک بازی برتر در هر دو نیمه ۲-۱ حریف هلندی خود را شکست دهد و صعودش به دور بعدی رقابت ها را مسجل کند.
بازی در نیمه اول با برتری بایرن مونیخ آغاز شد و خیلی زود موقعیتی جدی روی دروازه آیندهوون خلق کردند اما ضربه لواندوفسکی به تیرک دروازه برخورد کرد. در ادامه بازیکنان آیندهوون برخلاف جریان بازی و در ضد حمله موفق به باز کردن دروازه نویر شدند. این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید. بعد از این گل حملات بازیکنان بایرن مونیخ برای جبران گل خورده فزونی یافت و چندین بار بازیکنان این تیم تا آستانه باز کردن دروازه آیندهوون پیش رفتند که در یکی از صحنه ها ضربه سر لواندوفسکی به تیرک دروازه برخورد کرد و و چند واکنش خوب از پاسفر مانع از گلزنی روبن، لواندوفسکی و ویدال شد. با شدت یافتن حملات بایرنی ها در یکی از صحنه ها داور اعلام پنالتی کرد و لواندوفسکی موفق شد آن را تبدیل به گل کند. نیمه اول در نهایت با نتیجه ۱-۱ خاتمه یافت.
نیمه دوم با برتری بایرن مونیخ ادامه یافت اما بازیکنان این تیم تا اوسط نیمه در زدن گل دوم ناکام بودند. تا دقیقه ۷۳ که لواندوفسکی گل دوم را به ثمر رساند بازیکنان بایرن مونیخ چند موقعیت جدی روی دروازه آیندهوون خلق کردند که از آن ها می توان به موقعیت خوب ویدال اشاره کرد. در دقیقه ۸۵ حرکت زیبای لواندوفکسی منجر به گل نشد و ضربه او ابتدا به تیرک افقی و سپس به تیرک عمودی برخورد کرد و به زمین بازی برگشت.
پس از پایان دور چهارم در گروه D اتلتیکو مادرید با کسب ۱۲ امتیاز در صدر قرار گرفت و بایرن مونیخ با ۹ امتیاز تیم دوم جدول باقی ماند. آیندهوون و روستوف هم با ۱ امتیاز در قعر جدول ایستادند.
 
شرح گل ها
دقیقه ۱۴ (سانتیاگو آریاس): ضربه سر دیوی پوپر را نویر به خوبی دفع کرد اما در ریباند آریاس در حالی که در موقعیت آفساید قرار داشت با ضربه سر دروازه بایرن مونیخ را باز کرد.
پیروزی بایرن در خانه آیندهوون
دقیقه ۳۴ (روبرت لواندوفسکی): برخورد توپ به دست گوادرادو را داور ایتالیایی پنالتی تشخیص داد و لواندوفسکی آن را در خلاف جهت حرکت دروازه بان تبدیل به گل مساوی کرد.
پیروزی بایرن در خانه آیندهوون
دقیقه ۷۳ (روبرت لواندوفسکی): سانتر عرضی و زمینی آلابا مقابل دروازه به لواندوفسکی رسید و ضربه مطمئن او گل دوم را برای بایرن مونیخ رقم زد.
پیروزی بایرن در خانه آیندهوون
منبع: وبسایت نود