۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال؛

کوره حذفی کدام فولاد را ذوب می کند یزد یا خوزستان؟؟

با برگزاری چند دیدار از مرحله یک شانزدهم نهایی بازی های جام حذفی در روز پنج شنبه چهره شانزده تیم راه یافته به مرحله یک هشتم این رقابت ها مشخص خواهد شد .
کد خبر: ۵۸۴۸۶

به گزارش "دی اسپورت"، با برگزاری چند دیدار از مرحله یک شانزدهم نهایی بازی های جام حذفی در روز پنج شنبه چهره شانزده تیم راه یافته به مرحله یک هشتم این رقابت ها مشخص خواهد شد .
همانطور که همواره در سراسر دنیا عنوان شده ، جام حذفی جام شگفتی هاست . چه بسیار تیم های بزرگی که به دست تیم های گمنام رده پایین تر از گردونه رقابت ها کنار می روند بطور مثال هواداران پرتعداد پرسپولیس پس از چند هفته هنوز خاطره تلخ کنار رفتن تیم محبوبشان در مقابل قشقایی شیراز را فراموش نکرده اند .
پس از طرح این مقدمه باید اشاره کنیم که فردا در استادیوم شهید نصیری یزد تیم های فولاد یزد و فولاد خوزستان نبردی پولادین را به نمایش خواهند گذارد . دیداری که بطور حتم در پایان بایستی برنده داشته باشد .
بازی پیشین دو تیم در جام حذفی :
فولادیزد با پیروزی یک بر صفر در مقابل تیم دسته دومی زاگرس یاسوج  به این مرحله گام نهاده و فولاخوزستان هم با همین نتیجه عقاب تبریز را از پیش روی برداشته است .

شرحی بر وضعیت دو تیم :
اگر بخواهیم این دو تیم را خارج از گردونه رقابت های حذفی با یکدیگر مقایسه کنیم کاری عبث انجام داده ایم چراکه تیمی با امکانات و با پشتوانه بنام فولاد خوزستان که فقط  سه فصل از قهرمانی اش در لیگ برتر ایران می گذرد قرار است به کویرمرکزی ایران سفر کند و در مقابل همنام بحران زده خود که در یک دسته پایین تر بازی می کند به میدان برود اما همانطور که گفتیم رقابت های حذفی غیر قابل پیش بینی است و سرنوشت هر تیم دربازی های حذفی در پایان نود دقیقه  و یا در نهایت 120 دقیقه رقم خواهد خورد .
آری همانطور که اشاره نمودیم تیم مهمان را در هیچ آیتمی نمی توان بصورت مستقیم با میزبان مقایسه نمود چراکه  در تمامی زمینه ها کفه ترازو به سود جنوبی ها سنگینی می کند.
این درست که شاگردان نعیم سعداوی لیگ برتر را با اقتدار شروع نکردند و حتی در هفته های آغازین قعرنشینی را نیز تجربه کردند اما رفته رفته این تیم شخصیت قابل احترامی پیدا کرد و هفته ها از آخرین شکست فولادخوزستان می گذرد.
. ترکیب وحید طالب لو ، عبدا... کرمی ،ایوب والی ، یوسف وکیا ، احمد عبدا... زاده ، سروش سعیدی ، حمید بوحمدان ، ماتیاس چاگو، اسماعیل شریفات ، عبدا... ناصری و ساسان انصاری این روزها در مقابل کمتر تیمی باج می دهد . فولادی ها در حال حاضر با 11 گل زده و 11 گل خورده و کسب 12 امتیاز از ده بازی ، رده نهم جدول لیگ برتر را به خود اختصاص داده اند .
اما به نظر می رسد کادرفنی فولاد یزد در این بازی حساس روی حضور و حمایت هواداران پرشور یزدی که از قضا مدت هاست مسابقه ای بزرگ را تجربه نکرده اند حساب ویژه ای باز کرده است. البته بطور حتم محمود امیری با وقت صرف کردن روی مسائل روحی و روانی بازیکنان جوان خود را برای درخشیدن در مقابل ستاره های فولاد آماده کرده هرچند این مسئله کمی دشوار به نظر می آید چراکه این تیم به دلیل چندین و چند مرحله توقف تمرینات و اعتصاب های دنباله دار قطعا  با روزهای اوج خود فاصله دارد.  این روزها نگرانی و استرس فضای باشگاه یزدی را فرا گرفته است . چراکه پس از واگذاری تیم به مهندس موسوی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بازیکنان و کادر باشگاه نمی دانند برای رسیدن به قسط های معوق خود و عملی شدن قول و قرارهای مسئولین بایستی چند وقت دیگر صبر کنند .

یادی از گذشته :
هرچند این دو تیم اولین دیدار رسمی مقابل یکدیگر را پشت سر خواهند گذاشت اما نباید فراموش کنیم که  تیم تربیت یزد در سال 88 با نه بازیکن ثابت یزدی در ترکیب خود فولادخوزستان قدرتمند را در اهواز زمینگیر نمود و با گل مجید مسافر شده شکست داد .

ستاره های تاثیرگذار دو تیم :
یکی دیگر از بارزه های اصلی جام حذفی تاثیر بازیکنان با تجربه و ستاره های تیم ها در رقم خوردن نتایج می باشد چراکه تیم های ضعیف تر اصولا شیوه ای تدافعی اتخاذ می کنند و در این بین نقش بازیکنان بزرگ و نامی چه در نگه داشتن بازی و چه در بازی رو به جلو و هجومی پررنگ به نظر می رسد . فردا بطور حتم باز هم چشم قرمز پوشان خوزستانی به ساق های ساسان انصاری و عبدالله ناصری خواهد بود . دو بازیکنی که هشت گل از مجوع یازده گل این فصل تیمشان را به ثمر رسانده اند . به خصوص ساسان انصاری که این روزها به استناد  نمراتی که از بسیاری از سایت ها دریافت کرده بهترین بازیکن لیگ تا بدین جای کار لقب گرفته است . البته در فولاد یزد هم نقش بازیکنان قدیمی این تیم مثل علیرضا بیک زاویه ، مهران درویش ، حسین قهارپور ، سید محمدعلی حسینی و ... مهم و به نوعی حیاتی خواهد بود .

نویسنده : عباس کلانتری