۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
آینده سرمربی پر توقع کرمانی ها؟!؛

نگاهی به عملکر د منصور ابراهیم زاده در مس کرمان

دی اسپورت: تیم فوتبال مس کرمان در پایان هفته یازدهم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور با 16 امتیاز در رتبه نهم جدول رده بندی قرار گرفته است و از شانس کمتری برای صعود به لیگ برتر برخوردار می باشد.
کد خبر: ۵۸۸۷۸

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت" انتخاب منصور ابراهیم زاده در ابتدای فصل به عنوان سرمربی تیم فوتبال مس کرمان با اظهار نظرات متفاوتی از سوی موافقین و مخالفین وی در فوتبال کرمان همراه بود.

تدوام ناکامی های باشگاه ثروتمند کرمانی در راه یابی به لیگ برتر به همراه مربیان سرشناسی همچون اکبر میثاقیان و وینگو بگوویچ، مدیران باشگاه کرمانی را بر آن داشت تا به این باور برسند که شاید حضور افراد باسابقه و پر تجربه در لیگ دسته اول، ضامن موفقیت و تضمین صعود به لیگ برتر نیست.

در نهایت آنها بر همین مبنا و اساس در فصل جاری و در حالی که صحبت از نفرات دیگری همچون مهدی تارتار نیز در کرمان بود، ابراهیم زاده پر تجربه را به تارتار جوان ترجیح دادند و وی را به عنوان سرمربی تیم فوتبال مس کرمان انتخاب نمودند.

منتقدین ابراهیم زاده اعتقاد داشتند این مربی تنها در ذوب آهن اصفهان موفق بوده و حضور وی در تیم های پیکان، راه آهن و نفت تهران همراه با ناکامی بوده است و دوری چند ساله وی از سطح اول فوتبال کشور و عدم تجربه در لیگ دسته اول نمی تواند از او به عنوان گزینه مناسب برای تیم پر طرفدار مس کرمان نام ببرد.

در نهایت و در حالی که صحبت از حضور ابراهیم زاده در جمع انزلی چی ها نیز بود وی مسیر خود را اصفهان به کرمان تغییر داد و آسمان آفتابی کویر را به هوای بارانی شمال ترجیح داد، انتخابی که بدون شک بسیار معقولانه تر بود چون که باشگاه کرمانی حداقل در بسیاری از موارد از جمله زیرساخت ها و منابع مالی قابل مقایسه با ملوان نمی باشد.

ابراهیم زاده در بدو ورود به کرمان با برگزاری چند اردو و جذب نفرات مدنظر خود و فراهم نمودن تمامی امکانات از سوی باشگاه، روزهای خوبی را در ابتدای فصل پشت سر گذاشت تا کرمانی های دو آتشه امیدوار به نتایج درخشان با وی باشند.

اما با شروع رقابتهای لیگ دسته اول این اتفاق رخ نداد و مس کرمان به همراه ابراهیم زاده تا پایان هفته ششم به پیروز ی دست نیافت و با شش تساوی مقابل تیم های فجرسپاسی شیراز، ایران جوان بوشهر، گل گهر سیرجان، نساجی مازندران، استقلال اهواز و بادران تهران در رتبه های پایانی جدول قرار گرفت.

سرانجام و در هفته هفتم این تیم در کرمان میزبان دیگر مس لیگ دسته اول یعنی مس رفسنجان بود و موفق شد با تک گل مهدی دغاغله یک بر صفر به پیروزی دست یابد تا اولین پیروزی خود را به دست آورد.

آنها یک هفته بعد و در انزلی اینبار مقابل ملوان دو بر یک شکست خوردند تا اولین باخت فصل خود را نیز تجربه کنند.

بعد از آن کرمانی ها در هفته نهم و در خانه مقابل پارس جنوبی جم و در یک بازی پر حرف و حدیث یک بر صفر به پیروزی دست یافتند.تساوی بدون گل در هفته دهم مقابل خیبر در خرم آباد و پیروزی دو بر صفر در هفته یازدهم مقابل فولاد یزد در کرمان دیگر نتایج کرمانی ها با ابراهیم زاده بود تا این تیم در پایان هفته یازدهم با سه پیروزی، هفت تساوی و یک شکست، دوازده گل زده، نه گل خورده و شانزده امتیاز در رتبه نهم جدول قرار داشته باشد،نتیجه ای که به هیچ عنوان نمی تواند قابل قبول باشد.

اما جدا از بحث فنی مسائل دیگری که این روزها در بین علاقمندان به فوتبال در کرمان مطرح می باشد در نوع خود جالب توجه است:

اول اینکه منصور ابراهیم زاده به هیچ عنوان انتقاد را بر نمی تابد و با بیان اینکه وی قول صعود به لیگ برتر را نداده است و دنبال بومی گرایی و جوانگرایی در تیم می باشد از زیر بار نتایج نه چندان قابل قبول مس شانه خالی می کند.دیگر اینکه با توجه به فراهم نمودن تمامی امکانات از سوی باشگاه کرمانی و بودجه مناسب این تیم برای رقابتهای لیگ دسته اول، شاید این نتایج با مربیان کرمانی نیز امکانپذیر بود و نیاز به حضور دستیاران متعدد به همراه وی در کرمان نبود! سوم اینکه وی هفته ای حداقل یکبار به تهران و یا اصفهان سفر می کند و این عدم حضور 24 ساعته وی در کرمان به نوعی به یکی از انتقادات همیشگی به وی وارد شده است.چهارم اینکه نوع برخورد تبعیض آمیز وی با بازیکنان تیم موجبات دودستگی را در تیم کرمانی به وجود آورده است به طوری که بارها در تمرینات و مسابقات این تیم میان بازیکنان و وی درگیری های به وجود آمده است و نکته پنجم و مهمتر از همه اینکه این روزها در محافل فوتبالی صحبت از همکاری نزدیک ابراهیم زاده با یکی از افراد به اصطلاح مدیر برنامه در فوتبال می باشد و از آنجا که شخص مذکور  چهر ه ای شناخته شده در رسانه های کشور می باشد و در یکی دو سال اخیر در یکی از برنامه های تلویزیونی شبکه های سراسری نیز حضور پیدا کرده است موجبات هجمه های فراوان بر علیه ابراهیم زاده به وجود آورده است، به طوری که شخص مورد نظر در نقل و انتقالات ابتدای فصل در کنار ابراهیم زاده بوده است.

باید ببینیم در نهایت موضع منصور ابراهیم زاده در قبال نتایج مس کرمان و حرف و حدیث ها و یا شایعات و اتهامات مطرح شده در ارتباط با وی چه خواهد بود؟!



ترند های روز