۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
امید به اردوی کدام تیم چشمک می زند فولاد یا ایرانجوان ؟؟؟

پیش بازی فولادیزد و ایرانجوان بوشهر

تیم فوتبال فولادیزد در هفته چهاردهم لیگ دسته اول از تیم ایرانجوان بوشهر پذیرایی می کند.
کد خبر: ۵۹۶۴۷

به گزارش "دی اسپورت"، هفته چهاردهم لیگ دسته اول ایران چهارشنبه سوم آذرماه در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهد شد که در یکی از این بازی ها فولادیزد از تیم ایرانجوان بوشهر پذیرایی خواهد کرد که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم .


تیم فوتبال فولاد یزد

وضعیت دو تیم در جدول :
فولاد یزد از سیزده بازی پیشین خود با یک پیروزی ،هفت تساوی و پنج شکست در کنار زدن نه گل و دریافت 18 گل، با جمع آوری 10 امتیاز در خانه شانزدهم جدول جا خوش کرده است .

ایرانجوان بوشهر اما از همین تعداد بازی با 2 برد ، شش تساوی و پنج شکست ، دوازده گل به ثمر رسانده و 19 گل نیز دریافت کرده و با 12 امتیاز یک پله بالاتر از میزبان در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفته است .

کادرفنی و بازیکنان :
از وضعیت فولاد یزد و اضافه شدن محمود امیری از هفته هشتم به جای حمید آسیابانپور چند بار نوشته ایم و همچنین یادآورشده ایم که کادرفنی فولادیزد با تلفیقی از نیروهای جوان غیربومی در کنار با تجربه های بومی به یک هارمونی مطلوب نزدیک شده است . محمدرضا قویدل ، ایمان نخودساز ،حامد حیدری ، سید رضا طلبه ، وحید ارمی ، ایمان کیانی ، سید محمدعلی حسینی ،نعمت بخشی پور ، سیدجواد شفیعی پور ، رامین قربانی ، مهران درویش ، علیرضا بیک زاویه ، رضا نبی زاده ، مهران مرادعلی ،موسی شهبازی ، حسین قهارپور و ... در اکثرهفته های اخیر در ترکیب یزدی ها به میدان رفته اند . البته در این بازی رامین قربانی و رضا نبی زاده به دلیل محرومیت نمی توانند به میدان بروند .
ایرانجوان بوشهر فصل جاری را با محمود خرمزی به عنوان سرمربی آغاز کرد . خرمزی نیز با تکیه بر تلفیقی از نیروهای بومی و غیر بومی با بازیکنانی چون سعید ابراهیم پور ، سعید قزلکچی ، امیر طهمورثی ، حسن شوشتری ، صادق گشنی ، محمد طارمی ، بابک لطیفی ، رضا ولی وند ، علیرضا جلیلی ، بابک لطیفی ، بابا محمدی و ...وارد کارزار لیگ دسته اول شد .در تشریح عملکرد جنوبی ها باید بگوییم که ایرانجوان به مانند چند فصل اخیر پرفراز و نشیب ظاهر شده است .

سابقه رویارویی دو تیم :
تا به امروز فولادیزد و ایرانجوان بوشهر ده بار مقابل هم به میدان رفته اند که سهم هر تیم کسب سه پیروزی بوده است و در چهار دیدار دیگر هم این دو تیم به تساوی رضایت داده اند .


جلوه های ویژه :
تا سال های گذشته همواره در جدال این دو تیم بی پولی و مصائب مالی تیم ایرانجوان پررنگ تر جلوه می کرد اما حال هردو تیم به نوعی هم درد هستند و شاید وضعیت میزبان از ایرانجوان هم وخیم تر باشد چراکه در اخبار داشتیم که استانداری بوشهر در هفته گذشته بخشی از قراردادهای بازیکنان ایرانجوان را متقبل و پرداخت نموده است .
از این مسئله که بگذریم رویارویی بابا محمدی مهاجم گلزن ایرانجوان با همبازیان سابقش هم دیدنی خواهد بود . بازیکنی که پس از جداشدن از جمع یزدی ها در دو بازی سه گل به دروازه تیم سابق خود دوخته است .
بازی از منظر فنی :
با نگاهی به جدول در می یابیم که این بازی از هر حیث نبردی است از جنس امید ؛ چراکه فولادی ها آخرین و تنها برد خود را در هفته هشتم به دست آورده اند و ایرانجوانی ها نیز آخرین پیروزی خود را در هفته هفتم مقابل فجر سپساسی رقم زده اند پس ناگفته پیداست که هر دو تیم برای سر و سامان دادن به وضعیت خود و فرار از لبه پرتگاه به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند . قطعا محمود امیری و شاگردانش برای گرفتن اولین سه امتیاز خانگی حریفی بهتر از ایرانجوان را پیش روی خود نمی بینند چراکه این تیم همسایه فولادی ها در جدول می باشد . البته شاید خرمزی و شاگردانش هم همین تفکر را نسبت به میزبانشان داشته باشند چراکه فولاد هنوز در فصل جاری نتوانسته است پیش چشم هوادارانش پیروز شود . این بازی از هر نظر رقابت نزدیکی خواهد بود چراکه تفاوت نتایج این دو تیم در تعداد یک برد و تساوی می باشد . ایرانجوان برتری خفیفی نسبت به فولاد یزد دارد که امتیاز بازی در خانه می تواند این برتری را به نفع میزبان مرتفع کند.
البته نباید از این مسئله غافل شویم که عدم حضور هواداران یزدی به دلیل محرومیت می تواند تاثیرات منفی بسزایی در روحیه بازیکنان تیم یزدی داشته باشد .  اما شرایط آب و هوایی و آشنایی با چمن استادیوم شهید نصیری از پوئن هایی است که می تواند کفه ترازو را به سود یزدی ها سنگین تر کند .


فولاد یزد

پیش بینی بازی :
در این که فولاد میزبان بی محابا و با هدف کسب سه امتیاز حمله خواهد کرد شکی نیست . هیچ دلیل و منطقی نمی تواند عدم کسب سه امتیاز از سوی میزبان را توجیه کند . این درست که محمود امیری از زمان پیوستن به فولاد تنها یک شکست را تجربه کرده  اما کسب تساوی های پی در پی به هیچ عنوان نمی تواند ضامن عدم سقوط برای هیچ تیمی باشد . یزدی ها اگر نمی خواهند در پایان فصل کارشان به دقیقه نود و اشک تمنای هوادارانشان  بکشد بایستی از همین امروز شروع کنند و از دیدارهای خانگی خود سه امتیاز را برداشت کنند . اما در سوی مقابل برای ایرانجوانی که در سه بازی آخر بیرون از خانه خود فقط یک امتیاز در مقابل استقلال اهواز ته جدولی کسب کرده و با قبول دو شکست راهی جنوب شده است گرفتن یک امتیاز نمی تواند نامطلوب تلقی شود . ایرانجوان در این فصل هرگز در بیرون از خانه پیروز نشده و دو پیروزی این تیم مربوط به هفته های پنجم و هفتم می باشد که در بوشهر یقه ملوان و فجر سپاسی را گرفته است.
با تمام این تفاصیل رقم خوردن نتایج در فوتبال تابع هیچ قانون و منطقی نمی باشد و سوت پایان مسابقه مشخص می کند که چه تیمی بیشتر به خواسته هایش نزدیک شده است . پس تا سوت پایان بازی صبر می کنیم تا ببینیم با تحمیل شکست به ایرانجوان هوای کویر بهاری می شود یا این بوشهری ها هستند که از یزد با خود امید به سوغات می برند ؟؟ ....

نویسنده : عباس کلانتری



ترند های روز