۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳
درگفتگو با دی اسپورت،

رمضانی:هیچ عزمی برای حل مشکلات نساجی وجود ندارد

دی اسپورت:مجتبی رمضانی گفت: شرایط نامطلوب نساجی قائمشهر موجب شده تا اکثر بازیکنان این تیم ساز جدایی کوک کنند.
کد خبر: ۶۱۱۸۰

به گزارش"دی اسپورت"، مجتبی رمضانی بازیکن قائمشهری نساجی که در ابتدای فصل از سایپا به تیم شهرش آمده می گوید، اکثر بازیکنان نساجی با توجه به بازی ها و نتایجی که کسب کرده اند، پیشنهاد دارند و خودش هم از این قاعده مستثنی نیست و چند پیشنهاد لیگ برتری و لیگ یکی دارد.
ماحصل گفتگو خبرنگار دی اسپورت با مجتبی رمضانی، بازیکن نساجی را در زیر می خوانید.

از بازی با سپیدرود شروع کنیم.
قبل از بازی برابر سپیدرود خیلی ها ما را از پیش بازنده تصور می کردند ولی بازیکنان تیم با یکدیگر عهد بسته بودیم تا در آخرین بازی نیم فصل، پاداش خوبی به هوادارانمان که در سرما و گرما به رغم تمامی بدعهدی های مسوولین از ما حمایت کرده بودند بدهیم که خداراشکر در دقایق پایانی به خواسته مان رسیدیم.

آیا پس از سوت پایان بازی از طرف باشگاه کسی با شما تماس گرفته است؟
خیر، فقط چند بار سرپرست تیم و یکی دو نفر دیگر با من تماس گرفتند و گفتند که شنیده ایم به این تیم رفته ای و یا با آن تیم تمرین می کنی که این خبر را تکذیب کردم. دقیقا اتفاقاتی که طی سالیان گذشته می افتاد، امسال هم تکرار شد یعنی با نواخته شدن سوت پایان بازی نیم فصل همه به خانه می روند و یکی دو روز مانده به شروع نیم فصل دوم زنگ می زنند بیا تمرین.

درابتدای فصل به دلیل ناکامی در سایپا به نساجی پیوستید و تقریبا از شرایط باشگاه مطلع بودید.
بله، شرایط ابتدای فصل من را همه می دانند و اگر حرف و عمل کادر فنی سایپا یکی بود الان در لیگ برتر حضور داشتم ولی به هر حال این اتفاقات افتاد و من با وجود داشتن چند پیشنهاد خوب لیگ یکی به نساجی پیوستم تا حداقل به تیم شهرم خدمت کنم. در مورد شرایط تیم هم باید بگویم که واقعا فکر نمی کردم اوضاع تا این حد بد باشد و به نظرم حتی هواداران هم چنین شرایطی را پیش بینی نمی کردند.

ولی به هر حال با آمدن به نساجی دوباره احیا شدید.
بله و من منکر این موضوع نیستم ولی شما این را هم در نظر بگیرید که در تمام مشاغل پول حرف اول و آخر را می زند. هواداران از چگونگی شرایط اعزام تیم و حتی برپایی اردو در بازی های خانگی ما اطلاع دارند. ما حتی از ابتدایی ترین امکانات هم محروم بودیم و با ادامه این شرایط شما شک نکنید که حتی اگر همه بازیکنان در تیم بمانند هم نساجی یکی از اصلی ترین گزینه های سقوط خواهد بود.

ولی چند خریدار پیش قدم شده اند و امکان دارد این مشکلات به پایان برسد.
ببینید آقای پرهام از ابتدای فصل موضع خود مبنی بر عدم تیمداری را مشخص کرده بود و نمی توان این اتفاقات را گردن او بیندازیم و واقعا نمی دانم یک عده با مقصر جلوه دادن پرهام دنبال چه چیزی هستند. مالک باشگاه از این واضحتر چگونه باید تصمیمش را اعلام می کرد؟ پس از آن چند نفر آمدند ولی در واقع اتفاقی رخ نداد. من یک مثال می زنم، شما وقتی یک ماشین می خرید و می خواهید آن را سند بزنید چند روز طول می کشد تا به خواسته خود برسید، حالا چگونه می خواهند در چند روز سند یک باشگاه را به نام کس دیگر بزنند خدا می داند. من احساس می کنم مطرح شدن نام خریدار صرفا برای این بود که به تعطیلات نیم فصل برسیم و بازیکنان دست از اعتصاب بردارند.

با توجه به این وضعیت تصمیمت برای نیم فصل دوم چیست؟
ببینید، همه از وضعیت زندگی من خبر دارند. من در یک خانواده سطح پایین زندگی می کنم. پدرم از کار افتاده است و مادرم هم به دلیل تصادفی که کرد اوضاع خوبی ندارد و تا همین الان هم از خیلی ها قرض کرده ام تا او را درمان کنیم. اگر شرایط مالی تیم عوض نشود باید ماشین زیر پایم را هم بفروشم تا قرض دوستانم را پس دهم. واقعا نمی دانم چه تصمیمی بگیرم. از یک طرف نگرانی هواداران را می بینم که هر روز در مورد ماندن یا رفتنم از من سوال می پرسند و از طرف دیگر باید آینده خودم و شرایط خانواده ام را در نظر بگیرم.

آیا پیشنهادی هم دارید؟
با توجه به شرایط باشگاه و نتایجی که نیم فصل اول گرفتیم فکر می کنم اکثر بچه ها پیشنهاد دارند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

از طرف باشگاهی با شما به صورت مستقیم صحبت شده است؟
بله، مسوولین دو تیم لیگ برتری و سه تیم لیگ یکی برای نیم فصل دوم با من صحبت کرده اند که پیشنهادات مالی و شرایط جدولی تیم های لیگ یکی بهتر است.

قراردادت با باشگاه نساجی طوری است که بتوانی جدا شوی؟
بله، آقای اسدی، سرپرست تیم کاملا در جریان است. من از روز اول با وجود چند پیشنهاد خوب به نساجی آمدم و تنها شرطی که گذاشته بودم این بود که اگر در تعطیلات نیم فصل پیشنهاد لیگ برتری یا بهتری از سایر تیم ها داشتم، بتوانم جدا شوم. ولی اگر شرایط تغییر کند نه من بلکه فکر می کنم همه بچه ها در تیم بمانند.

به نظر خودت بازیکنان با گرفتن چند درصد از قرارداد حاضر شوند در نساجی بمانند؟
ببی نید، فوتبالیست ها تنها کاری که بلدند از آن  امرار معاش کنند، فوتبال است و لاغیر. به نظر من این مشکلات نساجی باید ریشه ای حل شود و اینطور نباشد که به طور مثال من بگویم، خب من امسال پولم را می گیرم و می روم و سالهای بعد به من ارتباطی ندارد. شما در نظر بگیرید که چند بازیکن از مازندران در لیگ های مختلف کشور بازی می کنند و مطمئن باشید اگر شرایط برای همیشه مهیا باشد از خدایشان است که در تیم استان یا شهر خود بازی کنند. ولی آیا شرایط مهیاست؟

حرف شما درست ولی چیزی که می‌گویید کار چند روز و چند هفته نیست.
بازیکنان نساجی دل پاکی دارند و واقعا نساجی و هوادارانش را دوست دارند. من فکر می کنم که اگر ۳۰ یا ۴۰ درصد قرارداد بازیکنان به آنها پرداخت شود همه در تیم بمانند، هرچند که حقشان دریافت کل پول قراردادی است که با باشگاه امضا کرده اند. ولی متاسفانه هیچ عزمی از سوی مسوولین برای حل مشکلات دیده نمی شود و بدون هیچ تصمیمی تنها امروز و فردا می کنند.

پس اگر مشکلات حل نشود، قطعا از نساجی جدا می شوید؟
نمی دانم چه بگویم، واقعا دو راهی بدی است. واقعا شرایط قابل تحمل نیست. حتی روزنه امیدی هم دیده نمی شود که بدانیم مشکلات حل می شود. فکر می کنم، بازیکنان نساجی در نیم فصل نخست معرفت خودشان را نشان داده اند و در واقع آخر معرفت را با حضور در مسابقات و نتایج خوب، معنی کرده اند و از هواداران انتظار دارند که شرایط آنها را درک کنند. ۱۰ روز تا آغاز نیم فصل دوم باقی مانده و همه تا الان صبر کرده‌اند ولی هیچ چیزی مشخص نشده است. همه تیم ها تمرینانشان را شروع کرده اند ولی در نساجی هر روز تصمیمات به روز بعد موکول می شود. واقعا نمی توان بیشتر از این صبر کرد زیرا تیم ها با نفرات مورد نظرشان به توافق رسیده اند و اگر ما جواب ندهیم به سراغ دیگر بازیکنان می روند.

شنیده می شود که طبق قانون سازمان لیگ چون در یک فصل با دوتیم قرارداد بسته ای دیگر نمی توانی از نساجی جدا شوی.
نه، اینطور نیست و خودم شخصا از سازمان لیگ استعلام گرفته ام و به دلیل اینکه در سایپا بازی نکرده ام می توانم با تیم دیگری قرارداد ببندم و در آن بازی کنم.

حرف پایانی.
از همه هواداران خونگرم نساجی بابت تمام حمایت هایشان تشکر می کنم و از آنها انتظار دارم تا خودشان را در شرایط من قرار دهند و ببینند که با چه مشکلاتی روبرو هستم. هرچند بعید می دانم ولی امیدوارم در همین یکی دو روزه اتفاقات خوبی رخ دهد تا به‌کمک و یاری هواداران برای صعود نساجی به لیگ برتر تلاش کنیم هرچند که بعید می دانم اتفاقی بیفتد.