۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
وقتی منصوریان از همه چیز بی خبر است!

فیفا امروز ظهر به استقلال جواب قطعی می‌دهد

دی اسپورت:در حالیکه طی یکی دو روز گذشته استقلالی ها لحظات سختی را پیگیری کرده اند، آخرین تلاشهای باشگاه استقلال و همچنین فدراسیون فوتبال تا آخرین دقایق وقت اداری دیروز ادامه داشت.
کد خبر: ۶۲۵۶۷

به گزارش"دی اسپورت"،در حالیکه طی یکی دو روز گذشته استقلالی ها لحظات سختی را پیگیری کرده اند، آخرین تلاشهای باشگاه استقلال و همچنین فدراسیون فوتبال تا آخرین دقایق وقت اداری دیروز ادامه داشت.

 دیروز مدیران کمیته های بین الملل فدراسیون و همچنین باشگاه استقلال با فیفا تماس های زیادی داشته اند و جالب است بدانید که حتی در برخی موارد این تماس ها تلفنی هم بوده است.
کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا به طرف ایرانی اعلام کرده است امکان بازگشت حکم سخت است اما امروز تا ظهر پاسخ قطعی را به باشگاه استقلال خواهند داد. پاسخی که البته نه فدراسیون فوتبال و نه استقلال، امیدی چندانی به آن ندارند و اینکه دیروز وزیر ورزش اعلام کرده بود موضوع حل و فصل می شود، در نوع خود عجیب بود!
فیفا در آخرین تماسها به مدیران ایرانی گفته است باشگاه الشباب عربستان هم مثل باشگاه استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی محروم شده اما هیچ اعتراضی به فیفا نکرده است.
سناریو برای علیرضا منصوریان
منصوریان از همه این ماجراها به عنوان یک شبه توطئه نام می برد. او عقیده دارد این سناریویی است که برای زمین زدن او و تیم مدیریت باشگاه طراحی شده و از چند جبهه هدایت می شود.
سایت نود متوجه شده است که بخش بین الملل فدراسیون فوتبال در دورانی که مسئول پیگیری پرونده های بین المللی انضباطی باشگاهها در این کمیته حضور داشته پس از اولتیماتوم های فیفا دو نامه به دو زبان فارسی و انگلیسی به باشگاه استقلال زده که محتوای دو نامه انگلیسی و فارسی با هم فرق داشته است.  در نامه اول به زبان انگلیسی درست مثل متن نامه فیفا اعلام شده و به باشگاه استقلال اعلام شده در صورتی که تا ۳۰ روز پول عادل شیحی پرداخت نشود، استقلال از پنجره نقل و انتقال زمستانی محروم می شود، اما در نامه فارسی که توسط مسئول پیگیری پرونده های بین المللی انضباطی باشگاهها تنها اشاره شده استقلال ۳۰ روز وقت دارد تا بدهی اش با عادل شیحی صاف کند. البته این ماجرا هنوز از سوی مدیران باشگاه استقلال رسانه ای نشده که اگر این اتفاق افتاده باشد، یک گاف مدیریتی بزرگ در باشگاه استقلال رخ داده است.
بدهی شیحی ۴۵ هزار و ۲۰ یورو بوده است و البته مدیران استقلال می دانسته اند که باید در زمان مقرر و طبق اولتیماتوم ها باید پول را به حساب مدیربرنامه عادل شیحی پرداخت کنند، اما ظاهرا به نامه فارسی مسئول پیگیری پرونده های بین المللی انضباطی باشگاهها، اعتماد می کنند ومی گویند چون فیفا اعلام نکرده پس از عدم پرداخت ۳۰ روزه چه واکنشی خواهد داشت، به خرید زمان همچنان ادامه داده اند!
نامه های پشت سر هم فیفا
 فیفا از ۲۸ سپتامبر تا ۲۸ اکتبر به استقلال وقت می دهد اما استقلال نمی تواند پول شیحی را فراهم کند و به همین دلیل نماینده باشگاه ۲۶ اکتبر به سفارت آلمان می رود تا مراحل پرداخت در سفارت نامه را طی کند تا نشان دهد که برای پرداخت پول آمادگی دارند اما ظاهرا در سفارت آلمان هم محدودیت هایی به وجود می آید و استقلال نمی تواند حتی وانمود کند که قصد دارد پول را پرداخت کند. فیفا شش دسامبر به فدراسیون و باشگاه استقلال نامه می زند و اخطار نهایی را می دهد اما استقلال ادعا می کند که تا ۱۳ دسامبر رسید پرداخت به مدیربرنامه شیحی را به فیفا ارائه خواهد کرد. اما باز هم خبری از پول نیست و افتخاری به به توفیقی می گوید که اگر می تواند این پول را از جیب بدهد تا بعدا باشگاه با او حساب کند و استقلال به مشکل نخورد اما توفیقی اعلام می کند نمی تواند چنین کاری انجام دهد!  وزارت ورزش هم اعلام می کند که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد. ماه نوامبر هم در بی تفاوتی باشگاه می گذرد و فیفا در ۱۹ دسامبر به استقلال اعلام می کند که استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم شده است. این اتفاق با برداشت یک میلیارد تومانی اداره مالیات از حساب باشگاه هم مصادف می شود و در نهایت طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ دسامبر، با فشاربخش بین الملل باشگاه استقلال، افتخاری از جایی پول قرض می کند و پول شیحی به مدیربرنامه اش داده می شود. اما همه این ماجراها به تعطیلات ژانویه می خورد و مدیر برنامه شیحی ۸ ژانویه به فیفا خبر می دهد که پول را ۲۹ دسامبر دریافت کرده است. فیفا پرداخت را تایید می کند اما به دلیل دیرکرد در پرداخت علیه استقلال حکم می دهد تا استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم شود.
فیفا همچنین در نامه ای به فدراسیون فوتبال دستور می دهد که جلوی نقل و انتقال باشگاه استقلال را در زمستان بگیرد. در حال حاضر مسئول بخش پیگیری پرونده های انضباطی بین المللی باشگاهها از سمتش برکنار شده و به کمیته دیگری در سازمان لیگ رفته است اما به نظر می رسد او به همراه مشاور بین الملل استقلال، مسئول امور بین الملل و دو عضو هیات مدیره استقلال از مقصران این ماجرا هستند.
هیچ کس به منصوریان خبر نمی دهد
جالب اینجاست که در طول همه این اتفاق ها کسی به علیرضا منصوریان خبر نمی دهد. شاید او می توانست پول را به صورت موقت به باشگاه قرض دهد تا زمان از دست نرود اما در نهایت او حتی از نامه فیفا هم با خبر نمی شود و همین ماجرا او را بیشتر عصبانی کرده است. استقلال در فیفا هنوز هم پرونده هایی دارد. یرکوویچ، لاوره، کاماچو، توزی، ساموئل، لیام ردی و هنلکه هم پرونده هایی است که هر کدام تبعات خاص خود رابرای باشگاه داشته و دارد و خواهد داشت. آنطور که از خبرها برمی آید علیرضا منصوریان در حال حاضر یک راه بیشتر ندارد و آن قراردادبستن با بازیکنان آزاد پس از پایان مهلت نقل و انتقال زمستانی، یعنی ۱۴ بهمن امسال است. در حال حاضر استقلال نمی تواند با آندرانیک تیموریان و حتی سجاد شهباززاده قرارداد ببندد و امید منصوریان به این است که جپاروف دو ماه اخیر در هیچ تیمی بازی نکرده باشد تا بتواند به عنوان بازیکن آزاد با او قرارداد ببندد. یک مشکل دیگر هم وجود دارد. اینکه استقلال به جپاروف پول هنگفتی داده و برای گرفتن پولش باید از این بازیکن و مدیربرنامه اش شکایت کند و اینطور نیست که اگر قرارداد با جپاروف به هم بخورد، استقلال به راحتی بتواند پولش را پس بگیرد.
پنجره استقلال بسته است
پنجره استقلال فعلا بسته است و جالب این است که در باشگاه قبل از اینکه آی تی سی جپاروف چک شود، به او پول داده شده و زمانی که استقلالی ها خواسته اند تا آی تی سی جپاروف را بگیرند، با پنجره بسته روبرو شده اند! و همان زمان بخش بین الملل باشگاه متوجه شده که استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم شده است. شاید اگر منصوریان از این ماجرا خبر داشت اجازه نمی داد تا به جپاروف پول پرداخت شود اما باز هم مدیران استقلال، منصوریان را بی خبر می گذارند و با توجیه اینکه او جپاروف را لازم دارد، به مدیربرنامه اش پول هنگفتی داده اند؛ در حالیکه می بایست پس از گرفتن آی تی سی این اتفاق می افتاد و به بازیکن پول داده می شد. همه اینها باعث شده تا علیرضا منصوریان در وضعیت بغرنجی قرار بگیرد.
نامه سرنوشت ساز
امروز حوالی ساعت ۱۲ به وقت تهران، قرار است فیفا جواب نهایی را به استقلال بدهد. جوابی که قرار است به دفتر باشگاه فکس شود و البته ایمیلش هم برای فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال فرستاده شود. همه می دانند فیفا معمولا احکامش رابرنمی گرداند اما استقلالی ها ده درصد امیدوارند وضعیت عوض شود. استقلالی ها حتی با بلندپایه ترین مقامات کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا هم رایزنی کرده اند اما امید زیادی وجود ندارد. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید به قول آن ضرب المثل معروف، در ناامیدی بسی امید باشد!
منبع:سایت نود