۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
مدیرعامل نساجی در گفتگو با دی اسپورت؛

رمضانی:اگر همدل باشیم، نساجی لیگ برتری می شود

در نساجی با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم / اگر همدل باشیم، نساجی لیگ برتری می شود
کد خبر: ۶۲۶۰۳

دی اسپورت- نساجی قائمشهر با شکست مقابل مس کرمان نتوانست به روند رو به رشد خود ادامه دهد. از دست دادن همین سه امتیاز کافی بود تا انتقاد از مدیران و سرمربی باشگاه مانند آتشی از زیر خاکستر زبانه کشیده و تیم را دچار حاشیه کند به طوری که بازیکنان و کادرفنی از سوی مالک باشگاه ممنوع المصاحبه شوند. به همین دلیل با عبدالحمید رمضانی تماس گرفتیم تا اوضاع تیمی که علیرغم شکست مقابل مس کرمان با تیم دوم جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد را از زبان ایشان جویا شویم.


گفتگو خبرنگار دی اسپورت با عبدالحمید رمضانی را در زیر می خوانید.

از شرایط مسابقه مقابل مس کرمان برای خوانندگان ما بگویید.
ببینید، نساجی در نیم فصل دوم چهار مسابقه برگزار کرده است. در دیدار برابر اکسین شکست خوردیم، در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان همانطور که خلاصه بازی را در برنامه لیگ یک دیدید، حداقل باید پنج گل دریافت می کردیم که روی خلاقیت فردی محمد عباس زاده به پنالتی و گل پیروزی دست یافتیم، در بازی برابر ایرانجوان در همان نیمه نخست باید سه گل دریافت می کردیم که روی خلاقیت گلر تیم، وحید مهدی خانی از شکست گریخته و توانستیم بازی را با برد به پایان برسانیم. در همین مسابقه شماره ۲۴ بوشهری ها ۹۰ دقیقه خط دفاع ما را آزار داد، آیا برنامه ای برای مهار او داشتیم؟ در برابر مس کرمان هم با دو گل شکست خوردیم. بنده هم به هیچ عنوان توقع شکست را نداشته و بیشتر از همه ناراحتم زیرا قبل مسابقه به کادر فنی گفته بودم که شکست در این مسابقه یعنی فرصت دادن به عده ای که می خواهند تلاش همه را زیر سوال ببرند. من هم مانند خیلی ها به عملکرد تیم انتقاد دارم ولی روی صحبتم با آن عده محدودی است منتظر شکست بودند تا به بدترین نحو ممکن ارکان باشگاه را زیر سوال برده و برای تیم حاشیه درست کنند. آیا ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی برابر مس را دیده اید؟ من صحبت های حیدر سلیمانی، کارشناس داوری کشور مبنی بر اشتباه داور در اعلام پنالتی  را در یکی از کانال های هواداری خوانده و برای اطمینان از صحت خبر از طریق یکی از دوستان مشترک با ایشان تماس گرفتم، آیا عملکرد بازیکنان تا قبل از این گل و خوردن گل دوم در فاصله کمتر از پنج دقیقه که روی اشتباه گلرمان اتفاق افتاد، بد بود؟ همین دو گل کافی بود تا شیرازه تیم از هم پاشیده شود. آیا درست کردن این همه هجمه برای دروازه بانی که تا امروز، به دست آوردن بیش از یک سوم امتیازات را مدیون او هستیم، بی انصافی نیست؟ آیا در نیمه دوم با وجود نداشتن عباس زاده و قاسمی نژاد،  بازیکنان عملکرد بدی داشتند؟ فوتبال همین است، یک روز با یک پنالتی درست در حالی که استحقاق برد را نداری پیروز می شوی و یک روز به گفته آقای سلیمانی با یک پنالتی اشتباه شکست می خوری، یک روز با واکنش های استثنایی دروازه بان به وجد آمده و پیروز می شوی و یک روز با اشتباه همان دروازه بان شکست می خوری. وحید مهدی خانی در همین دیدار برابر مس سه سیو بسیار خوب داشت که اگر هر سه را هم گل می خورد کسی به او خرده نمی گرفت، حالا آن عده محدود اینها را نمی بینند و تنها اشتباهات را دیده و مورد نقد قرار می دهند. من بیست سال است که در فوتبال حضور دارم و مهدی خانی جزو مودب ترین و بهترین بازیکنانی است که با او کار کرده ام. اشتباه در فوتبال امری طبیعی است زیرا اگر اشتباه بازیکنان نباشد که گلی رد و بدل نمی شود.

ولی بازیکنان همچنان مشکل بدنی دارند و در واقع از اواسط مسابقه بدنشان خالی می کند.
بله درست است و این مشکل از نیم فصل نخست با ماست ولی من در مورد دوره مدیرعاملی خودم حرف می زنم. با پایان نیم فصل نخست همه تیم ها حتی آن تیم هایی که مشکل مالی داشتند به موقع تمرینانشان را استارت زده و خود را مهیای آغاز نیم فصل دوم می کردند ولی ما حتی نمی دانستیم قرار است با کدام مالک لیگ را ادامه دهیم. من با یک دستم به دنبال حل مشکلات مالی بودم و با دست دیگر تلاش می کردم تا مالک باشگاه را از تصمیمش مبنی بر عدم تیمداری منصرف کنم. همین موضوعات موجب شد تنها سه روز مانده به آغاز نیم فصل دوم تمرینات را استارت بزنیم و بازیکنان از نظر بدنی خیلی عقب باشند. بین دو نیمه دیدار برابر اکسین را یادم نمی رود که مالک باشگاه، آقای مهدی پرهام خطاب به بازیکنان گفت، شما بازیکنان حرفه ای هستید و قرارداد حرفه ای می بندید ولی کاملا مشخص است که حرفه ای فکر نمی کنید زیرا از بازیتان کاملا مشخص است که در تعطیلات اصلا تمرین نداشته اید.

خب شما در مصاحبه های گذشته خود به دلیل ضعف بدنی بازیکنان به کادر فنی قبلی خرده می گرفتید.
بله و الان هم به کادر فنی خرده گرفته و می گویم با توجه به فراهم بودن تمامی امکانات از سوی مالکین باشگاه این انتظار از آنها وجود دارد که هرچه زودتر بازیکنان را از نظر بدنی به شرایط مطلوب برسانند.

هواداران نساجی با توجه به شکست در برابر مس کرمان برای دیدار مقابل گل گهر خیلی نگرانند.
هواداران حق دارند که نگران اوضاع تیم شان باشند زیرا این تیم متعلق به آنهاست. ما هم نگران تیم هستیم و از کادر فنی انتظار داریم همانطور که مالکین باشگاه و ما تمام تلاشمان را برای از بین رفتن مشکلات انجام می دهیم، آنها هم تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا تیم نتیجه بگیرد و البته هیچ شکی هم وجود ندارد که تک تک اعضای کادر فنی و بازیکنان در راستای موفقیت تیم و خوشحال کردن دل صاحبان واقعی باشگاه که همان هواداران هستند، بیش از توان خود تلاش می کنند.

ولی هواداران از کنار گذاشته شدن حسین مسگرساروی ناراحت هستند.
ببینید از ابتدای فصل تمام مجموعه نساجی از مدیرعامل تا تدارکات برای برپایی یک اردو خوب و بدون دغدغه آرزو به دل مانده بودیم ولی حالا تیم با بهترین امکانات در رفسنجان حضور دارد و با آرامش کامل و بدون کوچکترین مشکل روزی دو جلسه تمرین می کند. خب این وضعیت را چه کسی مهیا کرده است؟ نیم فصل نخست را یادمان رفته که برای تهیه آب معدنی هم با مشکل مواجه بوده و اگر همین هواداران نبودند حتی برای مسابقات هم قادر به اعزام تیم نبودیم. با توجه به این مشکلات چرا فکر می کنیم که مالکین باشگاه فقط باید هزینه کنند و حق دخالت در امور باشگاه را ندارند؟ این را هم در نظر بگیرید که مالکین باشگاه برای تقویت کادر فنی آقای الهامی را به تیم اضافه کرده و از آقای مسگرساروی درخواست کردند که در پست مدیرفنی به فعالیت خود ادامه دهند که ایشان نپذیرفتند و تنها راه ادامه همکاری را ابقا در پست سرمربیگری و حضور آقای الهامی زیر نظر خود مانند بقیه اعضای کادر فنی دانستند که مورد مخالفت آقایان پرهام و صنیعی قرار گرفت. از خود آقای مسگرساروی بپرسید که دلیل استعفا ایشان چیزی غیر از این بوده است.

خب مسگرساروی از ۶ مسابقه ۱۳ امتیاز گرفته بودند و این خواسته به حق ایشان بوده است.
این حرف شما را تنها با یک سوال پاسخ می دهم، از زمانی که آقای فکری از مجموعه نساجی جدا شدند، آقای مسگرساروی با چه پست سازمانی تیم را رهبری می کردند؟ آیا قبل از موفقیت های ایشان در ۶ مسابقه که جا دارد از همین جا به او بابت کسب چنین نتایجی دست مریزاد بگویم، حکم سرمربیگری ایشان را داده بودیم و یا پس از این مسابقات حکم سرمربیگری ایشان را به کمک مربی یا مدیرفنی تقلیل دادیم؟ از ابتدا هم قرار بود تا زمان معرفی سرمربی آقای مسگرساروی کارهای فنی تیم را پیش ببرند. اتفاقا من به شخصه فکر می کردم آقای مسگرساروی با توجه به بومی بودن و آشنایی با دغدغه همشهریانش مبنی بر حضور نساجی در سطح اول فوتبال کشور در کنار مجموعه می مانند و به همه ما کمک می کنند اما حالا با توجه به دلایل شخصی نپذیرفتند. آیا این دلیل می شود که همه فعالیت باشگاه و زحمت فرد فرد اعضا زیر سوال برود؟ از خود حسین آقا بپرسید که آیا راضی است چنین جوی علیه تیمی که ۱۳ امتیازش مدیون خود ایشان بوده ایجاد شود؟

بازیکنانی که جذب شده اند را در چه سطحی می بینید؟
ببینید، بازیکنانی به خدمت گرفتیم با نظر کادرفنی و جزو بهترین های ایران در پست خودشان هستند ولی به دلیل اینکه کمی دیر به جمع ما اضافه شده اند، به زمان بیشتری برای هماهنگ شدن با دیگر بازیکنان نیاز دارند.


ولی گفته می شود تمام بازیکنان با نظر قلعه نویی جذب شده اند.
ببینید، من نمی گویم و کارنامه امیرقلعه نویی در تیم هایی که حضور داشت می گوید که او جزو بهترین مربیان ایران است. این موضوع را هم نمی خواهم کتمان کنم که مالکین باشگاه با ایشان مشورت می کنند ولی این را هم در نظر بگیرید که نساجی یک تیم کاملا خصوصی است و مگر می شود فردی از جیب شخصی برای باشگاهی هزینه کند و اجازه دهد نفرات بی کیفیت جذب باشگاه شوند در حالی که پول قرارداد آنها را باید از حساب شخصی اش پرداخت کند؟ در مورد بازیکنان جذب شده، اسامی زیادی مطرح شد که از بین آنها با مشورت سرمربی وقت به این جمع بندی رسیدیم که این بازیکنان به درد تیم می خورند و اینطور نبوده که نظر کادرفنی لحاظ نشده باشد. این موضوع را از خود حسین آقا، سرمربی وقت نساجی هم می توانید سوال کنید.

چه خواسته ای از هواداران دارید؟
من از همه هواداران واقعی نساجی خواهش می کنم که کمی تحمل خود را بالا ببرند و با یک شکست همه چیز را فراموش نکنند. شما ببینید تیم ملی برزیل در جام جهانی و در کشور خودش بازی را با هفت گل به آلمان می بازد ولی در پایان بازی هواداران برزیل، کل تیم را تشویق می کنند. در روزی که تیم می برد که همه خوشحالند و از تیم حمایت می کنند، ما انتظار داریم هواداران در روزهای سخت یار و یاور ما باشند و مانند روزهای پیروزی از باشگاه حمایت کرده و دست ما را بگیرند. شما ببینید با یک شکست برخی افراد معلوم الحال چه فحش هایی که در تماس تلفنی به من، کادر فنی و بازیکنان نداده اند. وقتی جواب تلفن را نمی دهی با اس ام اس فحاشی می کنند. فحش هایی که حتی به زبان آوردن آن هم کفاره دارد چه برسد که بخواهی به دیگری نسبت بدهی. روی صحبت من با آن یک عده محدودی است که این حرف ها را می زنند. شما واقعا فکر می کنید شکست نساجی و عدم راهیابی اش به لیگ برتر چه چیزی بیشتر از یک ناکامی بزرگ در کارنامه کاری ما خواهد بود؟ آیا مالک باشگاه دلش برای پولی که هزینه می کند، نمی سوزد؟ راهیابی نساجی به لیگ برتر برای مالک حداقل چیزی که دارد افزایش چندین میلیاردی امتیاز باشگاه است. برای من فاتح جنگ ۲۳ ساله مردم قائمشهر برای راهیابی به لیگ برتر. برای کادرفنی ماندگار شدن در تاریخ ادوار لیگ یک و بالا رفتن دستمزد و انواع پیشنهادات از تیم های دیگر. برای بازیکنان حضور در تیمی که به لیگ برتر صعود کرده، افزایش قرارداد و حضور در ویترین بازیکنان ایرانی که همان لیگ برتر است. پس چطور عده ای فکر می کنند که شکست نساجی برای ما ارزشش بیشتر از پیروزی است؟ آقای الهامی مربی جوان و کارنامه داری است که به همین سادگی نمی توان کارنامه او را کتمان کرد و شک نداشته باشید که امسال برای نساجی می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. بهتر است همه ما به نظر مالکان باشگاه که آقای الهامی را به قائمشهر فرستاده اند احترام گذاشته و به وی برای تحقق خواسته همه مجموعه و هواداران کمک کنیم. او تازه به تیم اضافه شده و برای اشراف بیشتر به کمی زمان نیاز دارد.

آیا نساجی را جزو شانس های صعود می دانید؟
صد در صد. در هفته ای که گذشت اکثر تیم های مدعی نتیجه نگرفته اند و با توجه به این موضوع نساجی همچنان در کورس صعود و حتی قهرمانی در رقابت های لیگ یک حضور دارد. شما ببینید تیم های متمول که از ابتدای فصل بدون کوچکترین مشکلی رقابت ها را آغاز کرده اند، چند بار کادر فنی خود را تغییر داده و همچنان نتیجه نمی گیرند. امیدوارم همه ما به تصمیمات مدیران باشگاه احترام بگذاریم و در جهت اعتلای نام نساجی گام برداریم تا تیم به سر منزل مقصود که همان صعود به لیگ برتر است، برسد.

حرف پایانی.
در نساجی با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم، حالا این فرد می خواهد خود من باشم که به عنوان مدیرعامل در راس چارت سازمانی قرار دارم یا کارمندان باشگاه که در پایین ترین سطح چارت سازمانی قرار دارند. به همه هواداران قول می دهم که هرکسی در راستای پیشبرد اهداف باشگاه گام بردارد روی سر ما جا دارد و هر کسی بخواهد در تیم اخلال ایجاد کند بدون توجه به جایگاهش در باشگاه، قطعا کنار گذاشته می شود. این موضوع را نه به منزله تهدید بلکه تنها به دلیل پیشبرد اهداف باشگاه می گویم. نساجی امسال تیمی است که به گفته اکثر کارشناسان یکی از اصلی ترین گزینه های صعود است به شرطی که اتحاد، همدلی، یکرنگی و صداقت حرف اول و آخر را در تیم بزند. از همه هواداران خواهش می کنم موفقیت و پیروزی ها را به پای کادرفنی و بازیکنان و شکست ها را به پای من بنویسند و اگر قرار است کسی را مورد توهین و سرزنش قرار دهند مرا سیبل کنند زیرا با صعود تیم به لیگ برتر حداقل تنها یک نفر از آنها آزرده می شود که من هم از همین حالا همه را می بخشم.

مصاحبه: علی فلاح