۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

عملکرد ضعیف تراکتورسازی در بازی‌های خانگی

سرخپوشان تبریزی در یک بازی خانگی دیگر هم امتیاز از دست دادند و حالا امکان دارد فاصله آنها با صدرنشین لیگ به ۶ امتیاز برسد.
کد خبر: ۶۲۶۵۵

به گزارش "دی اسپورت"، تراکتورسازی تبریز در هفته نوزدهم لیگ برتر، در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان تیم همشهری خود یعنی ماشین سازی بود که این بازی در پایان با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت تا امیر قله‌نویی و شاگردانش در یک بازی خانگی دیگر هم متوقف شده باشند.

تراکتورسازی در هفته هفدهم هم در همین ورزشگاه مقابل صنعت نفت آبادان متوقف شده بود و مساوی آنها مقابل سبزپوشان تبریزی که دومین بازی تراکتور در ورزشگاه یادگار امام محسوب می‌شد، تبدیل به دومین تساوی متوالی خانگی تراکتورسازی نیز شد. دو تساوی که هر دو در ورزشگاه یادگار امام ثبت شده و تراکتورسازی در این دو مسابقه ۴ امتیاز از بازی‌های خانگی خود را از دست داده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که پیش از این سرمربی و بازیکنان تراکتورسازی اعتقاد داشتند اگر از ابتدای فصل در ورزشگاه یادگار به میدان می‌رفتند، نتایج بهتری کسب می‌کردند و مناسب نبودن ورزشگاه اختصاصی خود را یکی از دلایل نتایج نامناسب در بازی‌های خانگی می‌دانستند.

تراکتورسازی تا پیش از آماده شدن ورزشگاه یادگار امام، دیدارهای خانگی خود را در نیم فصل اول در ورزشگاه اختصاصی خود برگزار می‌کرد. این تیم در هشت بازی خانگی خود در دور رفت صاحب ۳ برد، ۴ مساوی و یک باخت شد و حالا در دو بازی خانگی اول خود در دور برگشت که در ورزشگاه یادگار امام برگزار شده است، نیز این تیم تنها دو مساوی و دو امتیاز را کسب کرده است.

 طبق آمار تراکتورسازی تاکنون در دیدارهای خانگی خود ۱۵ امتیاز را از دست داده است. آماری که نشان دهنده عملکرد ضعیف این تیم مدعی در بازی‌های خانگی است. این در حالی است که پرسپولیس، صدرنشین فعلی لیگ و رقیب اصلی تراکتورسازی در راه قهرمانی، تاکنون ۹ بار در ورزشگاه آزادی میزبان رقبا بوده که در این ۹ بازی، سرخپوشان تهرانی صاحب ۷ برد و ۲ تساوی شده و موفق به کسب ۲۳ امتیاز شده‌اند و آماری به مراتب بهتر را نسبت به رقیب اصلی خود به ثبت رسانده‌اند.

شاگردان قلعه‌نویی با توقف مقابل ماشین سازی، دو امتیاز حساس دیگر را هم در تبریز از دست دادند. اتفاقی که می‌تواند در صورت پیروزی پرسپولیس در بازی مقابل صبای قم، موجب ۶ امتیازی شدن اختلاف دو تیم صدرجدول در آستانه دیدار بسیار حساس هفته بعد این دو تیم در تهران شود.

قارغ از تمام اتفاقاتی که ممکن است در بازی‌های آینده رخ بدهد، باید به این نکته اشاره کرد که اگر تراکتورسازی نتواند در پایان فصل به مقام قهرمانی لیگ برسد، بدون تردید باید اصلی‌ترین دلیل ناکامی آنها را ضعف این تیم در بازی‌های خانگی و از دست دادن امتیازات فراوان در این دیدارها دانست.

 

منبع: وبسایت نود



ترند های روز