۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
اختصاصی دی اسپورت؛

سرمربی پاس: قول صعود نمی دهم/ شیر همیشه شیر است

شاید تنها دلیل مهمی که سبب شد علی لطیفی به پیشنهادهای ارایه شده در لیگ یک پشت کند و راهی پاس همدان شود، رفتار صادقانه و خالصانه محمدتفی رحیمی مدیرعامل باشگاه پاس بود.  
کد خبر: ۶۲۶۹۲

به گزارش خبرگزاری دی اسپورت، علی لطیفی در حالی که از چند تیم لیگ یکی پیشنهادهای مالی آنچنانی داشت، صرفا به این جهت که به سفارش دوستانش در همدان ، دعوت مدیرعامل پاس را نیز اجابت کند راهی این شهر شد و در نهایت با این تیم قرارداد بست.

قرارداد مالی او برخلاف خیلی از مربیانی که به پاس آمدند، عاری از یک پیشنهاد مالی دندان گیر و منفعت طلبانه بود. بازیکنی که تجربه حضور در پاس را دارد و این تیم را همچنان شیر می داند.

گفت وگوی دی اسپورت با سرمربی پاسی ها را بخوانید:


* با پاس گویا قرارداد یک و نیم سال بسته اید، بدون شروط؟

بله همینطور است. قرارداد یک و نیم ساله با پاس دارم و باتوجه به شرایط موجود قول صعود نداده ام.

* طبیعی است که کار سختی امسال دارید؟

به هر حال این تیم تا به اینجا کم و بیش توانسته با اندوختن امتیازهایی ، در رده چهارم جدول حفظ شود اما دو مسیر دشوار را در فصل جاری باید سپری کند. اولی صعود به دور دوم و ثانیا هدفگذاری برای صعود به لیگ یک که امسال با توجه به شرایط سخت است.


* یعنی شانسی برای صعود قائل نیستید؟

چرا که نه اما باید قبول کنیم کار سختی در پیش داریم. من هدفگذاری یک و نیم ساله برای صعود دارم اما شایدم همین فصل تیم توانست با تلاش مضاعف اعضا صعود کند. نمی توان قطع به یقین اطمینان صعود داد. شرایط سختی در پیش است.

* چطور شد پاس را انتخاب کردید؟

اول از همه طی صحبتی که با محمد تقی رحیمی مدیرعامل باشگاه داشتم، بسیار صادقانه همه مسائل را با من در میان گذاشت. و اینکه گذشته تیم چه بوده و شرایط فعلی چگونه است. همین صداقت کلام سبب شد تا بیش از قبل نسبت به انتخاب پاس حساس شوم. ضمن اینکه این تیم به شهدای گرانقدر همدان هبه شده و هواداران متعصبی دارد. از سوی دیگر زیرساخت های فوتبال همدان در حد لیگ برتر است و این مساله خیالم را بابت امکانات سخت افزاری آسوده کرد.


* ناکامی های گذشته پاس را در چه می بینید؟

معتقدم جایگاه پاس اینجا نیست و مشکلات گذشته منجر به این افت شده است. توقع عجولانه در موفقیت پاس سبب شد تا این تیم در سال های اخیر نتواند به آنچه که توقع می رود، دست یابد و اکنون نیز نباید این انتظار تکرار شود چرا که با توجه به داشته های فعلی و شرایط پیش رو، صعود کار سختی است  . 

شما نگاه کنید به تیم خونه به خونه. میلیاردها هزینه شده و مهره های سرشناسی را جذب کرده است. اما انتظار اینکه سریع به لیگ برتر برسند، تصمیم عجولانه ای است که منجر به ناکامی این تیم در لیگ یک شد. 

البته تمام تلاش خود را برای صعود به لیگ یک بکار می گیریم اما اگر هم چنین موفقیتی تحقق نیافت باید برای سال آینده برنامه ریزی اساسی را داشته باشیم 

.

* به نظر شما پاس چه زمان می تواند بازهم مدعی باشد؟

زیرساخت های فوتبال همدان نیز قابلیت های فراوانی را حتی در سطح لیگ برتر ایجاد کرده است و می توان با حمایت مسئولان و در قالب برنامه ای پنج ساله این تیم را در جمع بهترین های لیگ برتر جای داد 

.

* آیا تغییری در کادر فنی دارید؟

وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی در تغییر کادر فنی تیم ندارم، گفت: تیم پاس برای موفقیت نیاز به فضای اتحاد و همدلی دارد و اگر هر فردی مغایر با اهداف باشگاه و تیم عمل کند باید جدا شود.

 

* چرا از اکسین جدا شدید؟

عده ای در تیم اکسین البرز بودند که صلاح دیدم از این تیم جدا شوم. رفتار برخی آدم ها قابل تحمل نیست و بهتر است برای آرامش بیشتر از جایگاه خود چشم پوشی کنیم. با اینکه اگر در اکسین ماندگار می شدم رقم قرارداد مالی قابل توجهی نصیبم می شد اما ترجیح دادم از یکسری افراد دور شوم تا حداقل آرامش داشته باشم. با اکسین خاطرات خیلی خوبی داشتم و این تیم را به لیگ یک بردم. اما امسال صلاح بود در این تیم نمانم.


* به نظر شما پاس می تواند بازهم به یک مدعی تبدیل شود؟

شیر همیشه شیر است حتی اگر پیر باشد. الان نام و جایگاه پاس فراتر از حتی تیم های لیگ یکی است. اطمینان می دهم اگر تصمیمات عجولانه و احساسی دخیل نباشد و فرصت بدهند پاس را می توان در قالب برنامه ای مدون به لیگ برتر رساند. منتهی کار لازمه این خواسته ثبات مدیریتی و کادر فنی است.

 

 

 



ترند های روز